Jeg aner ikke hvad du har været igennem men tænk på du er ikke alene. Der er mange der har det på samme måde. Udover at jeg har været meget belastet og stresset er jeg også bare meget introvert. Jeg er typen der kommer sent til uformelle hyggefester, fordi jeg lige skal holde min egen "forfest" hvor jeg mentalt skal geares op ellers kommer jeg ikke ud af døren.
Jeg har det også med fritidsaktiviteter, jeg har været meget aktiv men til sidst følte jeg det som om jeg skulle til min egen begravelse hvergang jeg skulle ud af døren, også med ondt i maven, lyst til at græde, og jeg havde det som om nogen spærrede døren for mig. Så jeg sagde fra over for det hele, og er nu ret ensom. På nogen måder rart ikke at presse sig selv, men hold kæft hvor har jeg det også indimellem sjovt når jeg så tager afsted. Jeg lader ikke mig selv flippe ud, jeg tager pænt tøj på, nægter at give mig selv ret, tager afsted, hader det i maven hele vejen, og bum, så ender jeg med at være den der har det hyggeligst, snakker med alle, og bliver ked af at skulle hjem igen.. Det er en mental dørtærskel.. Man skal IKKE tillade sig selv alt, bare fordi man lige ikke orker eller magter. Tag til de ting hvor du ved du altid kan komme hjem igen, dvs. inden for en god radius af kilometer. Tag afsted, mærk stemningen, men sig du tager hjem igen og vær ærlig om det. Bare det at man har vist at man vil.
Men hvis du HAR været ude for noget for nylig, såsom dødsfald, eller noget andet der lige nu og her følelseslammer dig, så bliv hjemme.
Anmeld
Citér