ny/brugt bil? eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2017

Miti's mama

Jeg ville selv aldrig købe en helt ny bil. Synes ikke det kan betale sig. Har en Renault Megane fra 2001, har betalt 24,000dkk for den. Kører upåklageligt og har god plads til barnevognen. Købte den fra en forhandler i Silkeborg. Husk bilen taber 10% i værdi ligeså snart den kører fra forhandleren som ny!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2017

Moar2011

dorthemus skriver:

Ja det har han nok og så har hans bror og svoger ret stor viden. Vi sendte links på de biler vi var interesseret i til dem begge og så kunne de give thumps Up eller Down. Den vi købte er et fund for pengene 

hvor må det være skønt, at det gik så godt

Anmeld Citér

2. juni 2017

Moar2011

Miti's mama skriver:

Jeg ville selv aldrig købe en helt ny bil. Synes ikke det kan betale sig. Har en Renault Megane fra 2001, har betalt 24,000dkk for den. Kører upåklageligt og har god plads til barnevognen. Købte den fra en forhandler i Silkeborg. Husk bilen taber 10% i værdi ligeså snart den kører fra forhandleren som ny!

men tror du ikke også det handler om at være heldig, for jeg synes vores vi har nu, har vi været lidt uheldige med fra start af.

Anmeld Citér

2. juni 2017

Moar2011

Mom skriver:

Nej, vi kan frit vælge en anden forhandler hvis en anden skulle komme med en bedre pris til sin tid - eller vi vil have et andet mærke. Jeg ville aldrig indgå så fast en aftale med en forhandler.

Vi afdrager med 2300 kr. pr. mdr.

ja, vi var også ude at se på en i går, helt ny fait tipo (tror jeg den hed) griner. det vil også koste os 21.000 om måneden, så vil forhandleren give os service aftalen med, for de tre år.

og hvis vi ingen penge låner til udbetalingen, så spare vi om året 6000. i sammenlignet med den vi har nu.

Anmeld Citér

2. juni 2017

Moar2011

Cherraly skriver:

Regner også med det nok bliver en brugt yaris vi kigger efter, når en af de gamle corollaer dør. Manden herhjemme er også kæmpe toyota fan 

Det er også gode biler

Anmeld Citér

2. juni 2017

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg syntes denne graf viser meget godt, hvad der sker værdi mæssigt med en ny bil: 

Anmeld Citér

2. juni 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Moar2011 skriver:

ja, vi var også ude at se på en i går, helt ny fait tipo (tror jeg den hed) griner. det vil også koste os 21.000 om måneden, så vil forhandleren give os service aftalen med, for de tre år.

og hvis vi ingen penge låner til udbetalingen, så spare vi om året 6000. i sammenlignet med den vi har nu.

Du mener 2100 kr pr. mdr ik?

En besparelse på 6.000 kr årligt - er rigtig fint

Anmeld Citér

2. juni 2017

Moar2011

NCB89 skriver:

Jeg vil sige at det er an på om I selv eller nogen I kender kan lave bil.
Min mand kan selv lave bil, har flere mekanikerkammerater og hans ene kammarart arbejder som reservedelsekspedient, så der får vi billige dele. Vi kører udelukkende Toyota Avensis og der har kun været vedligeholdelse på dem. Den vi kører i nu er fra 2002 og skal synes her til sommer, også køber vi en nyere om to år.
Min søster og svoger har ingen interesse i biler overhovedet og har derfor valgt at købe en ny Mazda 2 for et par år siden, netop for de slap for at skulle tænke over det, hvis det f.eks. gik i stykker mv.

vi kender som sådan, ingen der kan lave den. og vi interesseret os ikke på den måde for biler, faktisk.

Anmeld Citér

2. juni 2017

Moar2011

Mom skriver:

Du mener 2100 kr pr. mdr ik?

En besparelse på 6.000 kr årligt - er rigtig fint

hahahahaahahah griner. - 21.000 så kunne det da godt være vi skulle kigge på en anden, hvis det var rigtig  griner..

selvfølgelig mener jeg 2100  ja, men føler bare at der må være en hage??  som først kommer til når man har investeret, kan du følge mig? 

Anmeld Citér

2. juni 2017

Miti's mama

Moar2011 skriver:

men tror du ikke også det handler om at være heldig, for jeg synes vores vi har nu, har vi været lidt uheldige med fra start af.

Jo lidt held er der altid. Men selvfølgelig skal man altid tage en med der har god forstand på biler, så den kan tjekkes igennem. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.