ny/brugt bil? eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.405 visninger
33 svar
8 synes godt om
1. juni 2017

Moar2011

Hej derude,

hvis i skulle have ny bil, hvilken en ville i så anbefale?

2 voksne og et barn på 6år. - den skal være billig i afgifter.

lige nu har vi en bil hvor vi afdrager på den, den er købt brugt igennem bil værksted/forhandler, det er en årgang 2008 bil.

skal man gøre det igen?

eller kan det bedre svare sig at købe en hel ny?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly
Moar2011 skriver:

Hej derude,

hvis i skulle have ny bil, hvilken en ville i så anbefale?

2 voksne og et barn på 6år. - den skal være billig i afgifter.

lige nu har vi en bil hvor vi afdrager på den, den er købt brugt igennem bil værksted/forhandler, det er en årgang 2008 bil.

skal man gøre det igen?

eller kan det bedre svare sig at købe en hel ny?

Vi kiggede for nogle måneder siden efter en brugt toyota yaris. De er vist ret gode, også som ældre og brugt, og billige i afgift da de er ret små. Endte så med at købe en gammel corolla fra 98, hehe, min mand er ret glad for dem, så nu har vi to. Men ja, jeg ville kigge efter en god brugt en. Det har vi altid haft og har gode erfaringer med det. Men vi er heller ikke fans af at låne og hænge på afdrag osv. 

Anmeld Citér

1. juni 2017

Moar2011

Cherraly skriver:

Vi kiggede for nogle måneder siden efter en brugt toyota yaris. De er vist ret gode, også som ældre og brugt, og billige i afgift da de er ret små. Endte så med at købe en gammel corolla fra 98, hehe, min mand er ret glad for dem, så nu har vi to. Men ja, jeg ville kigge efter en god brugt en. Det har vi altid haft og har gode erfaringer med det. Men vi er heller ikke fans af at låne og hænge på afdrag osv. 

så i vil kigge efter en brugt bil hos evt private? eller?

vil også sige, jeg er også træt af man hver måned har sådan en afgift til bilen hvor man skal afdrage et hvis beløb om måneden, frem for man bare havde købt en "billig" bil hvor man havde pengene med det samme  men manden dengang fik mig overbevist om, at det var en go ide at afdrage 

Anmeld Citér

1. juni 2017

Thea14

Vi har hver gang købt brugt via private. Vi har to mekanikere i familien, så vi har altid haft en ekspert med ude at kigge og prøvekøre.

vi har hver gang giver 10.000-15.000 for en Toyota af forskellige mærker, og haft det krav at den skulle kunne holde minimum 2 år. (Altså skulle den være nysynet). De har dog alle holdt 4 år og vi håber at den vi har nu kan tage to år mere.

Jeg håber da at vi engang får råd til at købe en ny bil, eller bedre brugt end hidtil, men vi har stadig haft gode biler der har kørt som de skulle.

Anmeld Citér

1. juni 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly
Moar2011 skriver:

så i vil kigge efter en brugt bil hos evt private? eller?

vil også sige, jeg er også træt af man hver måned har sådan en afgift til bilen hvor man skal afdrage et hvis beløb om måneden, frem for man bare havde købt en "billig" bil hvor man havde pengene med det samme  men manden dengang fik mig overbevist om, at det var en go ide at afdrage 

Ja private, eller forhandler. Forhandler vil selvfølgelig have ekstra, men man har til gengæld nogle rettigheder, mht reklamation osv. Men jeg ved ikke så meget om det. Men man kan også finde en god bil hos de private. Skal helst være forholdsvis nysynet. Kig evt på bilbasen, der er både private og forhandlere der sælger.

Anmeld Citér

1. juni 2017

Mom

Profilbillede for Mom

Vi har før i tiden haft brugte biler - altså en engangsudgift når man skulle købe, men løbende udgifter til mekanikeren. Dertil kommer at forsikringen nogle gange er dyrere ved brugte biler end ved nye.

Så da vi skulle skifte sidste gang, endte vi med at købe en ny - med billån. Der er jo 5 års garanti, så det er kun slidtage der kan koste ved værkstedet, og så serviceeftersyn. Dertil kommer at vores bil forsikring blev billigere, samt vægtafgiften blev billig. 

Vores billån er på 6 år, men hvis vi sælger bilen til forhandleren efter 4 1/2 år, kan vi få så meget for den, at vi kan betale resten af billånet, samt få til udbetalingen på endnu en ny. Så det er den vej vi går fra nu af

Anmeld Citér

1. juni 2017

NCB89

Jeg vil sige at det er an på om I selv eller nogen I kender kan lave bil.
Min mand kan selv lave bil, har flere mekanikerkammerater og hans ene kammarart arbejder som reservedelsekspedient, så der får vi billige dele. Vi kører udelukkende Toyota Avensis og der har kun været vedligeholdelse på dem. Den vi kører i nu er fra 2002 og skal synes her til sommer, også køber vi en nyere om to år.
Min søster og svoger har ingen interesse i biler overhovedet og har derfor valgt at købe en ny Mazda 2 for et par år siden, netop for de slap for at skulle tænke over det, hvis det f.eks. gik i stykker mv.

Anmeld Citér

1. juni 2017

dorthemus

Cherraly skriver:

Min kæreste har købt en brugt Yaris med automatgear til 15000 Kr. Den havde kørt 150.000 km og fra 2001. Den er helt fantastisk og kører som en drøm. Når den ikke kan mere så blir den skrottet og så køber jeg en ny brugt. 

Anmeld Citér

1. juni 2017

FrkC

Jeg købte for knap 3 år siden en spritny Peugeot 208 .. det har jeg ikke fortrudt et sekund .. det bliver også en ny jeg køber når konebilen ikke kan mere .. vi har en søn på knap 2 og har ingen problemer med plads ifht barnevogn og autostol (i tilfælde af at I vil have en efternøler engang) :) Jeg gav omkring 135.000,- mener jeg ... 

Anmeld Citér

1. juni 2017

Moar2011

Mom skriver:

Vi har før i tiden haft brugte biler - altså en engangsudgift når man skulle købe, men løbende udgifter til mekanikeren. Dertil kommer at forsikringen nogle gange er dyrere ved brugte biler end ved nye.

Så da vi skulle skifte sidste gang, endte vi med at købe en ny - med billån. Der er jo 5 års garanti, så det er kun slidtage der kan koste ved værkstedet, og så serviceeftersyn. Dertil kommer at vores bil forsikring blev billigere, samt vægtafgiften blev billig. 

Vores billån er på 6 år, men hvis vi sælger bilen til forhandleren efter 4 1/2 år, kan vi få så meget for den, at vi kan betale resten af billånet, samt få til udbetalingen på endnu en ny. Så det er den vej vi går fra nu af

hvem har vejledet jer i det?  det nyder super fornuftigt, når man på den måde også er sikret at få pengene ind + lidt ekstra efter 4,5 år og overholder forhandleren at hvis i kommer om 4,5år får denne brøk penge som i regner med?

hvad kostede jeres bil og hvilken?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.