ny/brugt bil? eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2017

Moar2011

dorthemus skriver:

Min kæreste har købt en brugt Yaris med automatgear til 15000 Kr. Den havde kørt 150.000 km og fra 2001. Den er helt fantastisk og kører som en drøm. Når den ikke kan mere så blir den skrottet og så køber jeg en ny brugt. 

har din kæreste forstand på biler?

tænker nemlig, at når man køber brugt, er man også nødt til at vide noget jo  hvilket vi absolut ikke gøre, så de kan bilder os al verden ind.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Moar2011 skriver:

hvem har vejledet jer i det?  det nyder super fornuftigt, når man på den måde også er sikret at få pengene ind + lidt ekstra efter 4,5 år og overholder forhandleren at hvis i kommer om 4,5år får denne brøk penge som i regner med?

hvad kostede jeres bil og hvilken?

Vi kiggede meget på hvad sådan en bil vi gerne ville have, kostede når den var nogle år gammel - så allerede der havde vi en ide. Så rådførte vi os med forhandleren og vores finanseringssted. Man kan jo også have et billån i 8 år, med et lavere månedligt afdrag, men så er restgælden jo det større når bilen er 4 1/2 gammel. Grunden til at man skal sælge når bilen er 4 1/2 år er, at der så stadig er garanti (den er der i 5 år) - på den måde kan forhandleren gen-sælge den med en smule garanti, også er bilen stadig en fin sum penge værd.

Vi købte en Hyundai I20, diesel, jeg kan ikke huske udstyrs pakken, men den næstbedste. Vi gav 168.000 kr mener jeg.

Anmeld Citér

1. juni 2017

Lucky05

Vi køber nye biler. 

De er bedre for miljøet, der er garanti, billigere i brændstof og vægtafgift, men vigtigst! Sikkerheden i nye biler er altså meget bedre. Og det vil jeg ikke gå på kompromis med. :-) 

så jeg er tilhænger af nye. Hvis du ligger tallene sammen, er det ikke meget dyrere at have en ny. 

Anmeld Citér

1. juni 2017

Mortilah

Jeg er også til nye biler. Kører ikke mere i en der er ældre end 3 år. Så bliver den skiftet. Jeg går op i at de har sikkerheden i top da vi kører mange km hvert år og med mange børn. Jeg har ingen bekendte med forstand på brugtbil og jeg har slet ikke tid eller nerver til at den går i stykker. Derfor: hellere ny bil altid og højere udgift- end brugt og så er det et sats..  men det kommer jo helt an på hvad man bruger den til, familie med viden om brugtbil, om man kan risikere fx ny gearkasse osv..

Anmeld Citér

1. juni 2017

Moar2011

Mom skriver:

Vi kiggede meget på hvad sådan en bil vi gerne ville have, kostede når den var nogle år gammel - så allerede der havde vi en ide. Så rådførte vi os med forhandleren og vores finanseringssted. Man kan jo også have et billån i 8 år, med et lavere månedligt afdrag, men så er restgælden jo det større når bilen er 4 1/2 gammel. Grunden til at man skal sælge når bilen er 4 1/2 år er, at der så stadig er garanti (den er der i 5 år) - på den måde kan forhandleren gen-sælge den med en smule garanti, også er bilen stadig en fin sum penge værd.

Vi købte en Hyundai I20, diesel, jeg kan ikke huske udstyrs pakken, men den næstbedste. Vi gav 168.000 kr mener jeg.

og så har i den aftale med forhandleren om?

hvad afdrager i så med om måneden? hvis man må høre?

Anmeld Citér

1. juni 2017

Moar2011

Lucky05 skriver:

Vi køber nye biler. 

De er bedre for miljøet, der er garanti, billigere i brændstof og vægtafgift, men vigtigst! Sikkerheden i nye biler er altså meget bedre. Og det vil jeg ikke gå på kompromis med. :-) 

så jeg er tilhænger af nye. Hvis du ligger tallene sammen, er det ikke meget dyrere at have en ny. 

jeg er også helt klart til nyere biler, men har bare ikke så meget forstand på biler.

vi har pt en Peugeot 207 sw (tror nok det 207, det den lille) med afdragsordning på 1600 om måneden. hvilken en vil i så anbefale?

Vi køre ikke så mange km.

Anmeld Citér

1. juni 2017

Moar2011

Mortilah skriver:

Jeg er også til nye biler. Kører ikke mere i en der er ældre end 3 år. Så bliver den skiftet. Jeg går op i at de har sikkerheden i top da vi kører mange km hvert år og med mange børn. Jeg har ingen bekendte med forstand på brugtbil og jeg har slet ikke tid eller nerver til at den går i stykker. Derfor: hellere ny bil altid og højere udgift- end brugt og så er det et sats..  men det kommer jo helt an på hvad man bruger den til, familie med viden om brugtbil, om man kan risikere fx ny gearkasse osv..

er også til nyere biler, men pengene er os en vigtig rolle. lige nu har vi en fra 2008.  men vi har snak om at få den udskiftet, men vi skylder stadig små 35.000 på den.

Anmeld Citér

1. juni 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Moar2011 skriver:

og så har i den aftale med forhandleren om?

hvad afdrager i så med om måneden? hvis man må høre?

Nej, vi kan frit vælge en anden forhandler hvis en anden skulle komme med en bedre pris til sin tid - eller vi vil have et andet mærke. Jeg ville aldrig indgå så fast en aftale med en forhandler.

Vi afdrager med 2300 kr. pr. mdr.

Anmeld Citér

1. juni 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly
dorthemus skriver:

Min kæreste har købt en brugt Yaris med automatgear til 15000 Kr. Den havde kørt 150.000 km og fra 2001. Den er helt fantastisk og kører som en drøm. Når den ikke kan mere så blir den skrottet og så køber jeg en ny brugt. 

Regner også med det nok bliver en brugt yaris vi kigger efter, når en af de gamle corollaer dør. Manden herhjemme er også kæmpe toyota fan 

Anmeld Citér

1. juni 2017

dorthemus

Moar2011 skriver:

har din kæreste forstand på biler?

tænker nemlig, at når man køber brugt, er man også nødt til at vide noget jo  hvilket vi absolut ikke gøre, så de kan bilder os al verden ind.  

Ja det har han nok og så har hans bror og svoger ret stor viden. Vi sendte links på de biler vi var interesseret i til dem begge og så kunne de give thumps Up eller Down. Den vi købte er et fund for pengene 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.