Mor12&15 skriver:
Her har vi 2 år og 8 mdr. mellem nr. 1 og 2, og der bliver faktisk (tilfældigt) præcist samme mellemrum mellem vores nr. 2 og 3 
Da vores "store" skulle være storesøster, kunne hun godt forstå, hvad der skulle ske. Da der var ca. 1 måned til termin, tog jeg hende med ud og vælge sutter til lillesøster. Pakken med sutter sov hun faktisk med hver nat i den måned op til, at lillesøster blev født. Så havde hun en klar opgave, og vidste med det samme, at det var hendes "opgave", da hun mødte lillesøster for første gang. På samme måde havde vi købt en lille ting "fra lillesøster", så de kunne "bytte gaver".
Jeg oplevede, at det var rimelig nemt med den aldersforskel, fordi den store godt kunne forstå, at hun nogle gange lige skulle vente 10 min., eller hjælpe med at hente en stofble, hagesmæk osv.
Af reaktion kom der den, at vi gik fra at putte til nat på 2 min. pludselig skulle bruge 20-30 min. (Men det gik over igen
).
Min søster og nogle venner har 14 og 15 mdr. mellem deres 1 og 2, og de har haft begge meget at se til, i forhold til hvad vi har oplevet.
Men ja, der er nok ikke en egentlig opskrift på den perfekte aldersforskel