Barn nr. 2, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2017

NRO

Bissen skriver:

Der er 2,2 år imellem mine. Det er for os perfekt. Og de får allerede meget ud af hinanden her hvor den mindste er 6,5 mdr. Storesøster reagerede noget den første måned med gråd og var pyldret (kun overfor os forældre - hun var glad for lillebror), men vi har for længst fået vores "gamle" pige igen  

Dejligt �� 

Det er jo selvfølgelig at forvente at der kommer en eller anden reaktion. Det er klart. Men så længe man er opmærksom på det så går det jo nok roligt for sig. ��

Nu sidder jeg bare lige og tænker på søvnmanglen ������

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2017

NRO

Dorthe1986 skriver:

Min dreng var 5 år før han blev storebror. Og mine mands drenge 5 og 9 år. 

Nu var det så ikke lige meningen jeg skulle have flere så det er ikke med vilje aldersforskellen blev den. Men jeg vil sige jeg er simpelthen så glad for at de store er store nok til at forstå hvad det vil sige at være storebrødre og hvad det indebærer at der er en lille baby i huset. Vi har ikke oplevet noget som helst i retning af jalousi eller noget rettet mod mig som følger af at der er kommet en baby, fordi allerede i graviditeten kunne jeg forberede dem på hvad der var i vente, og de kunne forstå det. 

Men det er jo bare min oplevelse. 

Der er selv mellem 10 og 18 års forskel fra mig og op til mine søskende, hvor jeg er yngst. Det har aldrig været et problem 

I lang tid har jeg haft den idé, at der absolut gerne måtte være ca. 4-5 års forskel på de børn jeg en dag skulle have. Især fordi, netop som du skriver, så forstår de store børn det bare super godt - og de kan meget selv. Jeg kan nu stadig godt lide den tanke, men jeg har bare så meget lyst til en mere... ���� 

Anmeld Citér

14. maj 2017

NRO

Soonmom skriver:

12 måneder mellem dem her.

N u hvor jeg har prøvet det i  knap 3 måneder, virker det som en super alder. Den store kan ikke huske han har været alene og de kommer til at kunne lege godt sammen. Så har ikke fortrudt og vi forsøger nok med samme alder mellem nr  3 og 4. (lige nu holder vi lige pause inden vi starter på pb 3)

Det lyder super! 

Og vildt med det korte mellemrum? Er dagene overvejende overskuelige? Altså så du sjældent tænker, ''puhaa ! Det er næsten for hårdt det her ?'' 

Anmeld Citér

14. maj 2017

NRO

En af mine tanker har også været, at jeg er bange for at når først det har været ''nemt'' længe nok med den store, at vi så ikke orker pb 2. Det ser jeg hos flere veninder... 

Anmeld Citér

14. maj 2017

Bissen

NRO skriver:

Dejligt �� 

Det er jo selvfølgelig at forvente at der kommer en eller anden reaktion. Det er klart. Men så længe man er opmærksom på det så går det jo nok roligt for sig. ��

Nu sidder jeg bare lige og tænker på søvnmanglen ������

Tja. Altså vores på 2 sov igennem da lillebror kom, så ingen problemer der. Det var lidt hårdt at hun altid står tidligt op, men det har vist ikke noget med alderen at gøre  

så tror ikke min søvnmangel var så slem. Men har også været heldig at begge mine har sovet igennem ved 6-8 ugers alderen. 

Anmeld Citér

14. maj 2017

NRO

Bissen skriver:

Tja. Altså vores på 2 sov igennem da lillebror kom, så ingen problemer der. Det var lidt hårdt at hun altid står tidligt op, men det har vist ikke noget med alderen at gøre  

så tror ikke min søvnmangel var så slem. Men har også været heldig at begge mine har sovet igennem ved 6-8 ugers alderen. 

Vores sover heldigvis også rigtigt fint om natten. Han var dog lidt lang tid om at nå dertil. �� Så det er nok det der sidder lidt i mig.  

Anmeld Citér

14. maj 2017

Anonym

Meyer skriver:

Jeg har aldrig haft dårlig samvittighed, men jeg har også den mening at den bedste gave man kan give sit barn er en søskende. Og har nu altid syntes at det er lidt sjovt, at folk snakker om at den store skal have tid alene med mor og far. Den mulighed har de mindre søskende jo ikke.

Du har da godt nok misset pointen fuldstændig.

Den førstfødte er alene, og derfor er det en større udfordring at skulle dele i en alt for tidlig alder.

Småsøskende har jo aldrig prøvet andet, og derfor er det en selvfølge for dem.

Anmeld Citér

14. maj 2017

NRO

Anonym skriver:

Du har da godt nok misset pointen fuldstændig.

Den førstfødte er alene, og derfor er det en større udfordring at skulle dele i en alt for tidlig alder.

Småsøskende har jo aldrig prøvet andet, og derfor er det en selvfølge for dem.

Det synes jeg da bare er en utroligt upassende kommentar uden skygge af evne til at debattere - hvis det altså er en debat du ligger op til i, ja netop et debatforum? Eller er du bare upassende og nedladende fordi din anonymitet tillader en tekst skrevet med en undertone af grim skabethed? I begge tilfælde hører det ikke hjemme her. 

Anmeld Citér

14. maj 2017

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Meyer skriver:

Der er 15 mdr mellem min Nr. 1 og 2: det har været utroligt nemt at have dem så tæt, de har rigtig meget glæde af hinanden.

Der er 2,2 år ned til vores efternøler �� det har også været nemt og og fin aldersforskel til Nr. 3. Nogle gange kunne jeg godt savne en makker til min Nr tre, da de to store er meget tætte.

2,2 år - det kan man vel næppe kalde en efternøler  

Anmeld Citér

14. maj 2017

Meyer

Profilbillede for Meyer
SØS skriver:

2,2 år - det kan man vel næppe kalde en efternøler  

Det er ment humoristisk

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.