Barn nr. 2, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2017

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Meyer skriver:

Det er ment humoristisk

Jep - tænkte jeg nok. Kunne ikke tilføje en smiley :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2017

Soonmom

NRO skriver:

Det lyder super! 

Og vildt med det korte mellemrum? Er dagene overvejende overskuelige? Altså så du sjældent tænker, ''puhaa ! Det er næsten for hårdt det her ?'' 

Ja, det synes jeg faktisk det er. - Troede det ville være væsentlig hårde, men nu sover de begge også ret godt om natten, og det betyder jo meget.
Det værste(og bedste) er at de bliver puttet kl. 18:45/19:00 begge to. Det gode er at der er ro efter kl. 19 og stadig tid til alene/par tid. Det dårlige er at der er to trætte børn fra 18:00 til sengetid. Det er hårdt hvis man putter alene, okay hvis man er to.

Anmeld Citér

14. maj 2017

NRO

Soonmom skriver:

Ja, det synes jeg faktisk det er. - Troede det ville være væsentlig hårde, men nu sover de begge også ret godt om natten, og det betyder jo meget.
Det værste(og bedste) er at de bliver puttet kl. 18:45/19:00 begge to. Det gode er at der er ro efter kl. 19 og stadig tid til alene/par tid. Det dårlige er at der er to trætte børn fra 18:00 til sengetid. Det er hårdt hvis man putter alene, okay hvis man er to.

Ja det kunne jeg forestille mig. Sådan er der jo nok nogle ting der er lidt hårde og trælse.. ved heller ikke rigtigt hvad jeg leder efter, tror bare det er svært at sige ''nu gør vi det fandme'' og så se en positiv test.. det virker skræmmende, selvom vi rigtig gerne vil det  Det er lidt skørt.. 

Anmeld Citér

15. maj 2017

Kris89

NRO skriver:

Hej alle sammen ! 

Min mand og jeg fik i januar 2016 en fantastisk søn. �� 

Min mands idé er, at han skal være storebror når han er mellem 2 og 3 år. Dvs. At vi gerne snart skal igang da han nu er 16 måneder ! Han er en meget fremmelig/hurtig dreng og elsker bare for vildt andre børn. Vores tanke er, at han kunne virke som et barn der godt ville kunne tåle at blive storebror i den alder - men hvad er jeres erfaringer? Hvilken aldersforskel har i været glade for, og ikke mindst hvorfor? 

På forhånd tak. 

Herhjemme får vi børn med to års mellemrum. 

Storebror født oktober 2013

lillesøster født september 2015 (termin i oktober)

venter lille ny oktober 2017

vi synes det er en perfekt aldersforskel ❤️

I bund og grund er det jo ligegyldigt. 

Hvis i vil have det til at blive et problem kan i jo bare bilde jer det ind og omvendt 

men når de er to kan de snakke (noget i hvert fald) og udtrykke sig lidt mere end hvis det var tidligere. 

Omvendt kan vores søn ikke huske livet inden lillesøster kom til verden (så man skulle tro han nu havde lært at deles om tingene og ikke drille )

Anmeld Citér

15. maj 2017

BigHope13

Da jeg var gravid med den store tænkte jeg at der skulle være 2-3 år i mellem vores børn, men så fødte jeg Thor nov 13 . En øv fødsel og en hård tid med ham som spæd. Og da da han startede i vuggestue viste der sig også en del problemer i at begå sig med andre børn og han er idag en til tider udadreagerende dreng der har rigtig svært ved at mærke hvornår det ikke længere er leg men en rigtig slogskamp han har gang i.  Så derfor var vi bare ikke klar til at få flere af ham hvis Man kan sige det sådan, elsker min søn over alt men det er pisse hårdt st være hans forældre til tider..

Nå men skæbnen ville altså at jeg i okt 16 fandt ud af at jeg var gravid og har nu termin med lillebror om 4 uger ❤ så der vil blive 3,5 år mellem vores unger og lige pt synes jeg bare det er den helt perfekte alder . Thor forstår meget angående graviditeten, hvorfor mor er lidt ekstra træt og ikke kan lege så meget på gulvet og han snakker konstant om lillebror og de ting de skal lave sammen når han kommer ud ❤ 

Havde vi haft en nemmere start og en lidt nemmere dreng sp havde vi helt sikkert fået vores tættere på hinanden 

Anmeld Citér

15. maj 2017

NRO

Kris89 skriver:

Herhjemme får vi børn med to års mellemrum. 

Storebror født oktober 2013

lillesøster født september 2015 (termin i oktober)

venter lille ny oktober 2017

vi synes det er en perfekt aldersforskel ❤️

I bund og grund er det jo ligegyldigt. 

Hvis i vil have det til at blive et problem kan i jo bare bilde jer det ind og omvendt 

men når de er to kan de snakke (noget i hvert fald) og udtrykke sig lidt mere end hvis det var tidligere. 

Omvendt kan vores søn ikke huske livet inden lillesøster kom til verden (så man skulle tro han nu havde lært at deles om tingene og ikke drille )

Hvor er det sjovt med oktoberterminerne �� 

Og ja, du har helt ret. Det er jo nok hvad man gør det til! Siger min mand og mor også hele tiden. Tak for indput ! 

Anmeld Citér

15. maj 2017

NRO

BigHope13 skriver:

Da jeg var gravid med den store tænkte jeg at der skulle være 2-3 år i mellem vores børn, men så fødte jeg Thor nov 13 . En øv fødsel og en hård tid med ham som spæd. Og da da han startede i vuggestue viste der sig også en del problemer i at begå sig med andre børn og han er idag en til tider udadreagerende dreng der har rigtig svært ved at mærke hvornår det ikke længere er leg men en rigtig slogskamp han har gang i.  Så derfor var vi bare ikke klar til at få flere af ham hvis Man kan sige det sådan, elsker min søn over alt men det er pisse hårdt st være hans forældre til tider..

Nå men skæbnen ville altså at jeg i okt 16 fandt ud af at jeg var gravid og har nu termin med lillebror om 4 uger ❤ så der vil blive 3,5 år mellem vores unger og lige pt synes jeg bare det er den helt perfekte alder . Thor forstår meget angående graviditeten, hvorfor mor er lidt ekstra træt og ikke kan lege så meget på gulvet og han snakker konstant om lillebror og de ting de skal lave sammen når han kommer ud ❤ 

Havde vi haft en nemmere start og en lidt nemmere dreng sp havde vi helt sikkert fået vores tættere på hinanden 

Tak for en dejlig fortælling ! 

Og al held og lykke med fødsel og en god start ! ☺

Anmeld Citér

15. maj 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Der er 3år mellem mine.. det fungerer godt nok, men den store har ikke den vilde interesse i den lille endnu og de leger sjældent sammen. Til gengæld er de mega søde når de endelig gør de er 5 og 2 nu. Jeg tror ikke det handler om deres alder, men mere deres sind.

Jeg synes ikke søvnmangel var det største problem ved nummer 2. Slet ikke. Når man først er mor sover man bare ikke så tungt længere og man er blevet vant til at reagere på lyde osv om natten. Sådan oplevede jeg det i hvertfald og ligeså en del af mine veninder. Så man er ligesom inde i "rytmen" med den knapt så effektive søvn �� 

Jeg synes faktisk nummer2 har været overvejende let. Man kender til alt hvad der sker i graviditet og fødsel. Man hviler i rollen som mor og har tjek på de der spædbørn. Det hele er bare så meget lettere og roligere. Synes jeg. jeg tror der er fordele og ulemper ved alle aldre, det er med at gøre det når i føler i har overskud til endnu en, om så den store er 12mdr eller 7år  

Anmeld Citér

15. maj 2017

NRO

Mor11 skriver:

Der er 3år mellem mine.. det fungerer godt nok, men den store har ikke den vilde interesse i den lille endnu og de leger sjældent sammen. Til gengæld er de mega søde når de endelig gør de er 5 og 2 nu. Jeg tror ikke det handler om deres alder, men mere deres sind.

Jeg synes ikke søvnmangel var det største problem ved nummer 2. Slet ikke. Når man først er mor sover man bare ikke så tungt længere og man er blevet vant til at reagere på lyde osv om natten. Sådan oplevede jeg det i hvertfald og ligeså en del af mine veninder. Så man er ligesom inde i "rytmen" med den knapt så effektive søvn �� 

Jeg synes faktisk nummer2 har været overvejende let. Man kender til alt hvad der sker i graviditet og fødsel. Man hviler i rollen som mor og har tjek på de der spædbørn. Det hele er bare så meget lettere og roligere. Synes jeg. jeg tror der er fordele og ulemper ved alle aldre, det er med at gøre det når i føler i har overskud til endnu en, om så den store er 12mdr eller 7år  

Tak for et dejligt indput til tråden. 

Jeg håber og tror på at du har helt ret i, at når først man er mor så er man ligesom bare inde i alt det der. ☺�� Det er jo det fede ved barn nr. 2 tror jeg! 

Anmeld Citér

18. maj 2017

Mor12&15

Her har vi 2 år og 8 mdr. mellem nr. 1 og 2, og der bliver faktisk (tilfældigt) præcist samme mellemrum mellem vores nr. 2 og 3

Da vores "store" skulle være storesøster, kunne hun godt forstå, hvad der skulle ske. Da der var ca. 1 måned til termin, tog jeg hende med ud og vælge sutter til lillesøster. Pakken med sutter sov hun faktisk med hver nat i den måned op til, at lillesøster blev født. Så havde hun en klar opgave, og vidste med det samme, at det var hendes "opgave", da hun mødte lillesøster for første gang. På samme måde havde vi købt en lille ting "fra lillesøster", så de kunne "bytte gaver".

Jeg oplevede, at det var rimelig nemt med den aldersforskel, fordi den store godt kunne forstå, at hun nogle gange lige skulle vente 10 min., eller hjælpe med at hente en stofble, hagesmæk osv.

Af reaktion kom der den, at vi gik fra at putte til nat på 2 min. pludselig skulle bruge 20-30 min. (Men det gik over igen ).

Min søster og nogle venner har 14 og 15 mdr. mellem deres 1 og 2, og de har haft begge meget at se til, i forhold til hvad vi har oplevet.

Men ja, der er nok ikke en egentlig opskrift på den perfekte aldersforskel  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.