Organdonor - tag stilling!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2009

4xGreve

jep det eneste jeg ikke doner er min hud og det er fordi jeg døjer med tør hud og eksem og det syntes ejg ikke andre skal have også min tyktarm har jeg også valgt at beholde men det er ene og alene en latterlig grund som add nej....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2009

Mor.sander

Jeps, de kan bare tage det de kan bruger, det skal jo alligvel brændes... Har været doner i 7 år efterhånden og beslutningen blev taget efter jeg mistede min bedste veninde i en trafikulykke og hendes mor så skulle stå og tage den svære beslutning... Det vil jeg ikke udsætte mine kære for, de kender til min holdning og om de så var i mod den dag jeg ikke er her mere, ja, så kan de ikke forhinder det og det har jeg det godt med!

Anmeld

8. oktober 2009

oo

vi havde lige en samtale om det i bilen på vej til hospitalet idag og vi er temmelig enige om, at når man er død er man død. der er fx heller ingen af os der ønsker os kirkelig begravelse eller gravsted. Søren har altid sagt at han vil donere sin krop til videnskaben, da han ikke tror, at der er noget indeni ham der kan bruges hvis/når han kradser af. jeg er så evigt ligeglad om jeg er hel eller hakket til plukfisk når jeg skal videre i dødssystemet. så det blev ja til organdonation herhjemme, men jeg tror sgu ikke vi er så organiserede at vi ligefrem melder os til - hvilket for så vidt også er ligegyldigt da det jo først kan gøres (altså organerne kan først tages) når vi dør og det ikke er noget "nogen" kan regne med (altså vi ved jo af gode grunde ikke om vi dør imorgen eller om 20 år efter en kræftsvulst har ædt alle vores indvolde eller om 50 år når vi er så gamle og rådne at vi ikke kan bruges til en pind).

Anmeld

8. oktober 2009

NoName

Er bloddonor...
Har også taget stilling til mine indre reservedele...
De må bruge alt det de kan, for som i andre siger, jeg er jo alligevel færdig med at bruge delene når jeg har stillet træskoene... - Hele min familie er klar over min holdning, jeg har bare ikke lige fået registreret mig nogen steder endnu...

Anmeld

8. oktober 2009

dorthemus

Ja da  De må tage alt det de kan bruge..

Anmeld

8. oktober 2009

helora

Jeps. Besluttede mig for mange år siden til, at man må tage alle de organer man kan bruge fra mig. Det var en selvstændig beslutning, men min mand og jeg har siden snakket om det og er helt enige på det punkt.

Anmeld

8. oktober 2009

Honningblomst

Jeps...de må bruge hele mig hvis mine pårørende er trygge ved det. Mine børn skal aldrig røres og jeg ved at min x og hans familie ikke vil give noget.
Knus Eva.

Anmeld

8. oktober 2009

oo

Eva skriver:

Jeps...de må bruge hele mig hvis mine pårørende er trygge ved det. Mine børn skal aldrig røres og jeg ved at min x og hans familie ikke vil give noget.
Knus Eva.

jeg sagde netop også til Søren, at jeg et eller andet sted også tænkte, at hvis de efterladte har det godt med at give mine organer væk, så skal de gøre det, men man kan jo ikke vide hvordan det føles at stå i den situation at skulle give sin elskedes eller sine forældres eller sine børns organer væk.

Anmeld

8. oktober 2009

Kloster

Hej.

Jeps... Alt er doneret væk.
Er af den holdning, at vil man have, må man også give.

Kloster

Anmeld

8. oktober 2009

Honningblomst

Tjuhl skriver:

jeg sagde netop også til Søren, at jeg et eller andet sted også tænkte, at hvis de efterladte har det godt med at give mine organer væk, så skal de gøre det, men man kan jo ikke vide hvordan det føles at stå i den situation at skulle give sin elskedes eller sine forældres eller sine børns organer væk.

Lige præcis...hvis mine forældre ikke ville kunne, så er det vigtigste de kan leve videre med deres valg. Jeg er jo stadig deres barn selvom jeg er voksen..
Men godt at få snakket om i familien, synes jeg...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.