Organdonor - tag stilling!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.597 visninger
40 svar
0 synes godt om
8. oktober 2009

Stineve

En alt for stor del af Danmarks befolkning har endnu ikke taget stilling til hvorvidt de vil være organdonor.

Har I taget stilling baby.dk ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2009

Moar'en

Jeps, alt er doneret væk.

Anmeld

8. oktober 2009

TbCp

Stineve skriver:

En alt for stor del af Danmarks befolkning har endnu ikke taget stilling til hvorvidt de vil være organdonor.

Har I taget stilling baby.dk ? 

Jepper!
For flere år siden

Jeg har skrevet ALT på!

Når jeg er død er jeg død.... og kan andre få et godt liv med nogle af mine organer så skal de have det!
Ligesom jeg selv gerne vil modtage hvis der en dag, forhåbentlig ikke, bliver grund til det

Anmeld

8. oktober 2009

prettybutterfly

Ja helt sikkert! De må tage hvad de skal bruge hvis jeg alligevel ik skal bruge det mere. Hvis jeg manglede fx en nyre eller noget ville jeg jo også gerne modtage en. Derfor syntes jeg det er forkert ikke også at ville give den anden vej HVIS MAN ALLIGEVEL IK SKAL BRUGE DET! ALTSÅ!!

Anmeld

8. oktober 2009

MetteT

Ja.. Det kan du tro jeg har...
Og de må ta ALT hva de kan bruge..
Er jeg død, ska jeg ikke bruge det mere og jeg har den holdning at vil man modtage, må man også give..

Knus Mette

Anmeld

8. oktober 2009

oo

nej, vi har ikke taget stilling til det herhjemme. vi har kun formået at tale om hvordan vi vil begraves hvis vi dør fra hinanden.

Anmeld

8. oktober 2009

TbCp

Tjuhl skriver:

nej, vi har ikke taget stilling til det herhjemme. vi har kun formået at tale om hvordan vi vil begraves hvis vi dør fra hinanden.

Det er så en af de ting jeg absolut ikke kan snakke om... puha det kan jeg slet ikke holde ud at tænke på

Anmeld

8. oktober 2009

oo

TbCp skriver:

Det er så en af de ting jeg absolut ikke kan snakke om... puha det kan jeg slet ikke holde ud at tænke på

nej, det er heller ikke rart overhovedet, men vi har begge to emsige familier, så derfor vil vi gerne have det på det rene med hinanden hvordan og hvorledes hvis det skulle ske. jeg ved at nogle af Sørens søskende vil insistere på en stor kristen begravelse og det ville han bestemt ikke bryde sig om, så er det rart at vide præcis hvordan jeg skal gribe det an. og det samme med mig.
men organdonation har vi altså ikke talt om.

Anmeld

8. oktober 2009

Valle81

Hejsa

Åhh jeg synes faktisk det er et svært emne.

Hver gang det kommer op, så tænker jeg rigtig meget over det, og når aldrig til en konklusion.

Hvis jeg selv får brug for et organg, tager jeg jo lykkeligt i mod det, og sætter kæmpe pris og taknemlighed til alle der donerer og tager stilling, det synes jeg er rigtig flot:0)

Min umiddelbare holdning er at hvis jeg vil tage i mod, så skal jeg også give, men jeg bliver lidt panikken, fordi vi jo ikke ved hvad der sker med os når vi tager herfra. Har vi brug for at have vores organer osv, og så kommer tivivlen, og jeg får ikke taget stilling.

Det er lidt trist at jeg har det sådan, men måske en dag, jeg får taget min beslutning:0)

Christina

Anmeld

8. oktober 2009

LISBETH:-)

Jeg tog stilling for 9 år siden, alt skal doneres væk.

Det holder jeg stadig fast i. Og har fortalt alle mine pårørende at jeg håber at de vil efterleve mit ønske, dog skal de også selv kunne leve videre med det.

Lisbeth

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.