Organdonor - tag stilling!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2009

xx

Man kan vel sagtens have taget stilling til det og være kommet frem til den konklusion at man ikke ønsker at være organdonor.....eller hvad?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2009

Valle81

c skriver:

Man kan vel sagtens have taget stilling til det og være kommet frem til den konklusion at man ikke ønsker at være organdonor.....eller hvad?

Jo:0) Det er da også at tage stilling:0)

Anmeld

8. oktober 2009

Dictes mor

Jeg har også taget stilling, og alt er donoeret væk. Jeg gjorde det engang over deres hjemmeside eller via brev, det kan jeg ikke lige huske, men jeg hørte aldrig noget fra dem, så spørgsmålet er, om jeg er blevet registreret, er der nogen af jer der ved, om man skal have hørt noget fra dem, for at være registreret?

Anmeld

8. oktober 2009

xx

Valle81 skriver:

Jo:0) Det er da også at tage stilling:0)

Hihi.....synes bare at der er så mange der får det til at lyde som om man først har taget stilling når svaret er positivt

Anmeld

8. oktober 2009

Dictes mor

c skriver:

Ja det kan man da i allerhøjeste grad! Det er bestemt helt op til en selv, og jeg håber ikke, at nogen kunne finde på at blive fornærmede over det. Du har jo tænkt over det, og nået frem til det svar som du har det bedst med, og lige netop i sådan nogle sager som organdonation, som er meget svært at tage stilling til, der synes jeg, at alle svar er rigtige. Man må for guds skyld ikke føle sig presset til noget, og hvis man er nået frem til et nej, så synes jeg bestemt, at det er det helt rigtige svar for dig!

Der er ikke noget rigtigt eller forkert svar.

Anmeld

8. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Yes - mit donorkort ligger i pungen og de skal tage alt der kan bruges!!!

Haha - har lige klaret snakken på 30 sekunder med kæresten :

"Hey skat - er du donor?"
"Nej ikke rigtigt"
"Jamen hvad så hvis du dør - hvad så?"
"Så kan de bare tage det"
"OK - det er meget rart lige at vide jo"
"Klart - "

Hehehe - så let kan det gøres...

Anmeld

8. oktober 2009

LineD

Stillingen blev taget for efterhånden mange år siden, alt der kan doneres væk, bliver doneret væk.
Ligesom jeg håber at kunne modtage hvis det skulle blive tilfældet.

Ligeledes har jeg givet blod, og overvejer også knoglemarv.

Knus Line, der synes man bør hjælpe hvor man kan, så længe det er muligt

Anmeld

8. oktober 2009

mor_sabina

Stineve skriver:

En alt for stor del af Danmarks befolkning har endnu ikke taget stilling til hvorvidt de vil være organdonor.

Har I taget stilling baby.dk ? 

Ja det kan du tro. Faktisk har jeg og to af mine klassekammerater været med til at finde på forslagt for flere år tilbage og var i ungdomsparlamentet med det

Anmeld

8. oktober 2009

NaFe

Ja er helt sikkert organ doner..har ikke noget a bruge mine organer til når jeg er død...Og a kunne give det til en person som vil få stor glæde a det..ja det gør mig altså glad...  Men må ærligt sige a jeg nok ikke ville kunne gøre det vis det var mit barn det handlede om.... Ja den tanke kan jeg faktisk ikke fuldende...

Anmeld

8. oktober 2009

Hellemor

Jeg tog beslutningen for en del år side, de må tage hvad de kan bruge. For mig er det vigtigste at man har taget stilling, og så er det lige meget om vil eller ikke vil donere sine organer. Og så får fortalt det til sine nærmeste og blive registreret, for at familien ikke skal tage stilling til spørgsmålet hvis uheldet er ude...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.