Jeg tog stilling for nogle år siden og har kortet liggende i min pung. Og min kæreste ved også hvad beslutningen er. Nemlig, at alt må tages for at rede andre, men foreløbigt ikke til forskning. Det er jo egentlig også indirekte at rede nogen, fordi vi ikke ville være hvor vi er idag uden forskning. Men jeg bryder mig ikke om tanken om, at der skal skæres i mig med mindre der ligger nogle og har brug for mine organer når jeg dør. Dog skal mine pårørende spørges, da det jo er dem som skal leve videre efter min død! Ved dog med sikkerhed, at de vil følge mit ønske!
Så QTV forleden omkring folk der manglede eller havde fået/givet et organ og bad min kæreste tage stilling. Så han gik ind på tagstilling.dk og meldte sig til. Han skrev at de må bruge alt, men skal spørge de pårørende først.
Synes i øvrigt at man burde blive født som donor og skulle melde fra. For mange vil gerne men får det bare ikke lige gjort, hvilket er smadder uheldigt. Hvorimod jeg er sikker på, at dem som virkelig IKKE ønsker det, nok skal få meldt fra. Og hvis ikke, ja så ER de jo døde når det er..
Anmeld