Muslimske kvinder med tørklæde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Flomama skriver:

Det Fortalte hun mig, og så var hun fra cecilien. Hvorfor er det vigtigt? 

Jeg syntes eksotiske mennesker ofte er smukke, jeg tænker du godt kan regne ud jeg ikke mener blå øjet og lyshåret mennesker

Det undrede mig blot, du nævnte hendes religion i forbindelse med emnet skønhed og tørklæde. Ikke andet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
frkchili skriver:

Jeg tror slet ikke, jeg forstår spørgsmålet. Eller rettere sagt, jeg forstår ikke, hvordan du kan undre dig over, om danske mænd og kvinder kan synes, at en muslimsk pige med tørklæde er smuk.

For det første er de fleste muslimer danske. Særligt de unge muslimer, da det jo er meget sandsynligt, at de både er født og opvokset i Danmark på lige fod med alle andre danskere på deres alder. Muslim og dansker er altså ikke modsætninger.

For det andet får du det til at lyde som om, at alle danske mænd og kvinder skulle tilhøre en gruppe, som enten er eller ikke er i stand til at synes, at en muslimsk pige med tørklæde er smuk. Jeg mener, hvorfor skulle en "dansk mand eller kvinde" (her går jeg ud fra, at du mener en ikke-muslimsk person i Danmark) adskille sig fra alle mulige andre, når det kommer til at vurdere, om man synes, at nogen er smuk? Tror du ikke, at muslimer kan synes, at ikke-muslimske piger uden tørklæde er smukke? 

Der gik lige lidt politisk korrekthed i den. Måske har jeg misforstået det hele. Men selvfølgelig kan man synes, at en muslimsk pige med tørklæde er smuk! Ligesom man kan synes, at en hvilken som helst anden person er smuk 

TS skriver, hun selv er dansker og muslim (konvertit), så sondringen skal nok ikke tages så bogstaveligt. Men hun har - desværre - en pointe i at stille spørgsmålet, når man ser på afstemningen - der er vitterlig folk, som pr. definition ikke mener, tørklæde og skønhed lader sig kombinere. Trist. 

Anmeld Citér

25. april 2017

Abracadabra

For mig består en del af en kvindes skønhed af hendes smukke hals og flotte hår.

Så noget af attraktionen forsvinder naturligvis med en tildækning - hvilket jo heldigvis også er meningen med tørklædet! Det handler jo netop om at holde kvinden mindre seksuelt tiltrækkende.

Ja, selvfølgelig kan man have et smukt ansigt med tørklæde omkring - men tørklædet gør jo sit arbejde og gør kvinden mindre tiltrækkende.

Anmeld Citér

25. april 2017

frkchili

Mor og meget mere skriver:

TS skriver, hun selv er dansker og muslim (konvertit), så sondringen skal nok ikke tages så bogstaveligt. Men hun har - desværre - en pointe i at stille spørgsmålet, når man ser på afstemningen - der er vitterlig folk, som pr. definition ikke mener, tørklæde og skønhed lader sig kombinere. Trist. 

Har lige læst TS' indlæg om, at hun selv er muslim og bruger tørklæde. Jeg misforstod bare spørgsmålet.

Men ja, jeg stiller mig også fuldstændig uforstående over for, at nogen kan mene, at man simpelthen ikke kan være smuk, hvis man går med tørklæde. Det må være kedeligt at være så snæversynet.

Anmeld Citér

25. april 2017

frkchili

Anonym skriver:

Jeg har længe undret mig over om danske mænd og kvinder godt kan synes at en muslimsk pige med tørklæde er smuk? 

Har i noglesinde kigget på en pige med tørklæde og tænkt " Woaw hun er smuk"? 

Egentlig tror jeg ikke, at du skal regne med din afstemning, da du har stillet to spørgsmål. Dit første spørgsmål går på, om man som dansk mand eller kvinde kan synes, at en muslimsk pige med tørklæde er smuk, mens du i dit andet spørgsmål gerne vil vide, om folk nogensinde har set en muslimsk pige med tørklæde og tænkt "wow hun er smuk". Jeg tror (håber), at de, der har svaret nej, refererer til, at de aldrig har tænkt netop dette om en muslimsk pige med tørklæde, men at dette ikke betyder, at de pr definition mener, at en pige med tørklæde ikke kan være smuk 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.