Muslimske kvinder med tørklæde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2017

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar, de har været spændene at læse.

Til dem der undre sig om det er racistisk eller andet kan jeg fortælle at jeg er en dansk konvertit der selv bær tørklæde.

Grunden til jeg spørg til "danske" mænd og kvinder er fordi jeg ofte har hørt muslimske mænd og kvinder fortælle at de synes piger/kvinder med tørklæde er smukke. Men jeg har aldrig hørt hvad dansker/ikke muslimer synes. Derfor er/var jeg nyskerig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2017

Panther

Profilbillede for Panther
NupaSofia skriver:

Kan se, at mit oplæg også blev noget kringlet og akavet at forstå. Det jeg ville frem til var kort sagt, at jeg synes, det er mærkeligt at man inddrager nationalitet og religiøst tilhørsforhold, i stedet for bare at lade det handle om smag i forhold til en bestemt stil. Altså i hvert fald, hvis oplægget ikke skal læses racisitisk.

Jeg tror, at man kommer langt ved at tillægge folk de bedste intentioner, hvis man ikke har reelt bevis på andet. Og i dette tilfælde er der bare tale om en klodset formulering, som man akademisk/retorisk sagtens kunne ønske bedre, men det er langt fra alle, der (er i stand til at) formulere(r) det politisk/retorisk korrekt.

Anmeld Citér

24. april 2017

NupaSofia

PUHK skriver:

Jeg tror, at man kommer langt ved at tillægge folk de bedste intentioner, hvis man ikke har reelt bevis på andet. Og i dette tilfælde er der bare tale om en klodset formulering, som man akademisk/retorisk sagtens kunne ønske bedre, men det er langt fra alle, der (er i stand til at) formulere(r) det politisk/retorisk korrekt.

Det er jeg enig i, jeg skriver jo også netop meget udførligt, hvorfor jeg tænkte som jeg tænkte og også, at oplægget måske var formuleret anderledes end det var ment. Og nu har vi jo fået en meget fin forklaring på, hvorfor det var formuleret som det var  

Anmeld Citér

24. april 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

bliver sgu helt ked af at nogen har svaret nej. Tænk at man ikke KAN synes et menneske er pænt/smukt bare pga en hovedbeklædning. Et ansigt kan da sagtens være smukt uanset om det er omkranset af hår, hue eller tørklæde. 

Anmeld Citér

24. april 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Flomama skriver:

Jeg så en gang en katolsk (tæller det?) helt utrolig smuk kvinde. Men nu syntes jeg generelt at "eksotiske" mennesker er utrolig flotte, meget sjældent jeg ser en grim mørkglødet kvinde (eller mand for den sags skyld) 

Hvordan kunne du se, hun var katolik? Og mener du, katolske kvinder er særligt "eksotiske"? Masser af dem er jo blonde og blåøjede ...

Anmeld Citér

24. april 2017

NupaSofia

Mor11 skriver:

bliver sgu helt ked af at nogen har svaret nej. Tænk at man ikke KAN synes et menneske er pænt/smukt bare pga en hovedbeklædning. Et ansigt kan da sagtens være smukt uanset om det er omkranset af hår, hue eller tørklæde. 

Jeg synes, at det er sjovt, at ingen af dem, der har stemt nej har lyst til at begrunde deres svar  

Anmeld Citér

24. april 2017

årgang84

Profilbillede for årgang84

Ja mange mange gange. 

Også oplevet kolleger der er blevet guidet igennem at få sat deres tørklæde / de rette indkøb m.v som virkelig har ændret helhedsindtrykket. 

Lidt ala guidning i at købe det rette snit i tøj. 

Anmeld Citér

24. april 2017

mommy1991

Anonym skriver:

Jeg har længe undret mig over om danske mænd og kvinder godt kan synes at en muslimsk pige med tørklæde er smuk? 

Har i noglesinde kigget på en pige med tørklæde og tænkt " Woaw hun er smuk"? 

JA..

Bare for at komme med et eksempel: Sana fra SKAM 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

24. april 2017

frkchili

Jeg har længe undret mig over om danske mænd og kvinder godt kan synes at en muslimsk pige med tørklæde er smuk? 

Har i noglesinde kigget på en pige med tørklæde og tænkt " Woaw hun er smuk"? 

Jeg tror slet ikke, jeg forstår spørgsmålet. Eller rettere sagt, jeg forstår ikke, hvordan du kan undre dig over, om danske mænd og kvinder kan synes, at en muslimsk pige med tørklæde er smuk.

For det første er de fleste muslimer danske. Særligt de unge muslimer, da det jo er meget sandsynligt, at de både er født og opvokset i Danmark på lige fod med alle andre danskere på deres alder. Muslim og dansker er altså ikke modsætninger.

For det andet får du det til at lyde som om, at alle danske mænd og kvinder skulle tilhøre en gruppe, som enten er eller ikke er i stand til at synes, at en muslimsk pige med tørklæde er smuk. Jeg mener, hvorfor skulle en "dansk mand eller kvinde" (her går jeg ud fra, at du mener en ikke-muslimsk person i Danmark) adskille sig fra alle mulige andre, når det kommer til at vurdere, om man synes, at nogen er smuk? Tror du ikke, at muslimer kan synes, at ikke-muslimske piger uden tørklæde er smukke? 

Der gik lige lidt politisk korrekthed i den. Måske har jeg misforstået det hele. Men selvfølgelig kan man synes, at en muslimsk pige med tørklæde er smuk! Ligesom man kan synes, at en hvilken som helst anden person er smuk 

Anmeld Citér

24. april 2017

Flomama

Hvordan kunne du se, hun var katolik? Og mener du, katolske kvinder er særligt "eksotiske"? Masser af dem er jo blonde og blåøjede ...

Det Fortalte hun mig, og så var hun fra cecilien. Hvorfor er det vigtigt? 

Jeg syntes eksotiske mennesker ofte er smukke, jeg tænker du godt kan regne ud jeg ikke mener blå øjet og lyshåret mennesker

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.