Muslimske kvinder med tørklæde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2017

NupaSofia

Mortilah skriver:

Jeg tænker at spørgsmålet sagtens kan være stillet af en der selv bruger tørklæde... :-) Ser det ikke som racistisk, men ser det som et spørgsmål hvor svaret er et indlysende "ja".

Jeg håber da også, at det er sådan noget, der er i spil 

Men som jeg læste det, kunne jeg ikke lade være med at tænke det andet, fordi der udtrykkes forbavselse over, at danske mænd kan finde muslimske piger med tørklæde smukke. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2017

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Jeg har længe undret mig over om danske mænd og kvinder godt kan synes at en muslimsk pige med tørklæde er smuk? 

Har i noglesinde kigget på en pige med tørklæde og tænkt " Woaw hun er smuk"? 

Når man tænker på om en kvinde er smuk eller ej, så kan jeg ikke se forskel på om det er hår der omgiver ansigtet eller et tørklæde.

De smukke kvinder jeg har set har jeg fundet smukke grundet ansigtstræk, pæne øjne, næse, placering af disse osv. 

Jeg har set flere kvinder med tørklæde der har været blændende smukke. Og jeg har ikke tænkt bare de dog ikke havde "det der" på. 

Anmeld Citér

24. april 2017

Flomama

Mortilah skriver:

Jeg tænker at spørgsmålet sagtens kan være stillet af en der selv bruger tørklæde... :-) Ser det ikke som racistisk, men ser det som et spørgsmål hvor svaret er et indlysende "ja".

det lyder virkelig ikke sådan. 

"jeg har længe undret mig over om danske mænd og kvinder godt kan synes at en muslimsk pige med tørklæde er smuk?" 

hvorfor skulle hun/han undrer sig hvis hun selv bærer tørklæde? 

Anmeld Citér

24. april 2017

Mortilah

Flomama skriver:

det lyder virkelig ikke sådan. 

"jeg har længe undret mig over om danske mænd og kvinder godt kan synes at en muslimsk pige med tørklæde er smuk?" 

hvorfor skulle hun/han undrer sig hvis hun selv bærer tørklæde? 

Det synes jeg ikke er så usandsynligt, men jeg ved det selvfølgelig ikke:-) 

Anmeld Citér

24. april 2017

MorDk

NupaSofia skriver:

Ps oplægget her virker racistisk 

Hvordan kan det være du synes det? 

Anmeld Citér

24. april 2017

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Ja for Søren da. Jeg har set mange smukke kvinder med tørklæde!!!

Men jeg har også set smukke kvinder med hatte, regntøj og briller. Et tørklæde er jo bare et stykke stof. Det påvirker ikke den måde, jeg bedømmer skønhed på...

Hvis de er fuldstændig tildækkede, er det selvfølgelig svært at bedømme 

Anmeld Citér

24. april 2017

NupaSofia

Hvordan kan det være du synes det? 

Som jeg forklarede, tænkte jeg det fordi der står "danske" mænd og kvinder og "muslimske" piger. Jeg ville have læst det anderledes, hvis der bare stod noget i stil med "ville du synes, at et menneske, der bar tørklæde kan være smuk?" 

Så ville jeg tænke det på samme måde som "synes du, at en person kan være smuk med hat/tatoveringer /grønt hår mm" altså som noget, der kun handler om smag og behag hvad angår stil. Men så ville der jo heller ikke være en beskrivelse af nationalitet eller religiøst tilhørsforhold 

Så ville jeg stadig have undret mig, hvis der som andre skriver blot er tale om hijab hvor hele ansigtet er synligt, fordi det ansigt kan være lige så smukt /grimt som en hver anden persons ansigt. 

Det kan godt være, at oplægget bare er akavet formuleret og der ikke er noget racistisk i det og så er jeg ked af at have læst det på den måde, men det gjorde jeg  

Anmeld Citér

24. april 2017

B&J

Ja det har bestemt de kan have smykke øjne og bund ansigts form.

men tit når

de tager tørklædet er taget af hold nu op noget smukt hår de har

Anmeld Citér

24. april 2017

NupaSofia

Kan se, at mit oplæg også blev noget kringlet og akavet at forstå. Det jeg ville frem til var kort sagt, at jeg synes, det er mærkeligt at man inddrager nationalitet og religiøst tilhørsforhold, i stedet for bare at lade det handle om smag i forhold til en bestemt stil. Altså i hvert fald, hvis oplægget ikke skal læses racisitisk.

Anmeld Citér

24. april 2017

Muhmi

Anonym skriver:

Jeg har længe undret mig over om danske mænd og kvinder godt kan synes at en muslimsk pige med tørklæde er smuk? 

Har i noglesinde kigget på en pige med tørklæde og tænkt " Woaw hun er smuk"? 

Ja, rigtig mange gange....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.