Det er svært at giver jer et helt indblik i vores forhold ud fra de korte tekst bidder, men det er dejligt at få andres syn på sagen, også ifht. hvor jeg måske skal lære at slappe lidt af
Det er med grænser er vanskeligt for mig.
Mor med meget mere: Jeg kan sagtens følge det du siger, og råd er også helt fint.
Men når man er ny mor skal man finde sin egen måde, at være mor på og her er der nogle råd der duer, og andre gør ikke. Jeg føler ikke at det bliver respekteret, når jeg vælger min egen vej og det der fungerer for os. Det er lidt svært at høre på at hendes metoder, og hendes børn er perfekte. Også når man selv får ros af pædagoerne i vuggestuen for at have et robust barn, der er i trivsel, så anerkendes min og min kærestes indsats ikke. Vi har vores barn hver eneste dag, vores svigermor ser hende max en gang om md pga. praktiske ting, jobs osv. (Ikke fordi vi ikke under hende mere tid)
Hun lytter ikke, og ville ikke høre på hvordan hverdagen er, så skal hun hele tiden fotæller os at vi har et nemt barn, og vi nærmest ikke fortjener ikke det. Hun ser jo ikke de søvnlæse nætter, de hårde tider, den periode hvor jeg græd hver dag i en overgang pga. søvnmangel.
Lomm: jeg har svært ved at sige fra, og det er også overfor andre. Hun har en meget dominerende personlighed, så det kræver lidt mere at få sagt fra og det arbejder jeg også på, som allerede skrevet. Jeg siger fra, men hun lukker ørerne, hun ignorerer det jeg siger som hun ikke kan lide eller undlader at svare. Nogen råd til det?
Mit barn kan endnu ikke tale, så jeg ser ingen grund til at give så små børn sukker. Hun er ligeglad med om det er en banan eller en kage. Så der må vi bare være enige om at være uenige
Anmeld
Citér