Hjælp! Hash fra nabo

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2017

NupaSofia

Anonym skriver:

Vi er nok bare forskellige der. At det foregår inden for hjemmets fire vægge, gør det ikke ok. Det er nok de færreste, der ville synes, hustruvold var parrets egen sag, fordi det kun foregik hjemme (sat på spidsen, men det er jo dybest set det samme).

Jeg synes ikke at hustruvold og hashrygning har noget som helst med hinanden at gøre. Vil du forklare mig parallellen for kan virkelig ikke se det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Manden vælger selv at ryge hash

Manden vælger selv at slå kæresten

Det er ikke den, det går ud over, der gør noget ulovligt.

Men det går ikke ud over nogen at han vælger at ryge hash i sit hjem. 

Det går ud over nogen at en mand slår en kvinde, det kan potentielt gå ud over nogen at en bilist kører for stærkt osv. 

Anmeld Citér

18. april 2017

Anonym

mor:) skriver:

Men det går ikke ud over nogen at han vælger at ryge hash i sit hjem. 

Det går ud over nogen at en mand slår en kvinde, det kan potentielt gå ud over nogen at en bilist kører for stærkt osv. 

Jeg synes helt ærligt, det er skræmmende, at der er så mange, der mener, at der ikke er noget offer ved hash. Nej, det gør ikke nødvendigvis ud over nogen, men det kan det da sagtens indirekte. Hash kan være et misbrug præcis som med andre stoffer og alkohol. Og jeg kan godt love dig for, at der er ofre der!

Og på samme møde er der jo heller ikke altid ofre ved, at man kører for stærk. Det ender ikke altid i ulykker, men det er da ikke ensbetydende med, at det er i orden.

Anmeld Citér

18. april 2017

Anonym

Anonym skriver:

Jeg synes helt ærligt, det er skræmmende, at der er så mange, der mener, at der ikke er noget offer ved hash. Nej, det gør ikke nødvendigvis ud over nogen, men det kan det da sagtens indirekte. Hash kan være et misbrug præcis som med andre stoffer og alkohol. Og jeg kan godt love dig for, at der er ofre der!

Og på samme møde er der jo heller ikke altid ofre ved, at man kører for stærk. Det ender ikke altid i ulykker, men det er da ikke ensbetydende med, at det er i orden.

Ofret kan lige så godt være hashrygerne selv. Mange af dem bruger det som et middel for At dulme den smerte de bærer i livet. Hashrygere er ikke Per definition farlige idet det mere sløver end opkvikker, hvorfor jeg ikke ville være nervøs for pænt at spørge vedkommende om de ikke kunne begrænse omfanget pga det lille barn. 

Ja hash er ulovligt, men det er også ulovligt at drikke mokai når du er 13 og er potentielt skadelig så hvis som nogen herinde skriver alt kriminalitet skulle straffes, så skal vi vel også i gang med sanktionerne mod dem? 

Verden er ikke sort/hvid! Boligen er til gengæld ukrænkelig, hvorfor man ikke "bare" kan rende folk på dørene for så at ransage en lejlighed med henblik på at finde en joint/en lille klump hash. Man ransager ikke for at tildele folk bøder på 1000-2000kr man gør det når flere forskellige krav er opfyldt så som mistankegrundlag/strafferammer op på halvandet år osv. - vær kun glad for loven er skruet sådan sammen det er alles  retsikkerhed. 

Anmeld Citér

18. april 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Så nu er det ikke fordi det er ulovligt, mem fordi han skal reddes? 

Anmeld Citér

18. april 2017

Mel92

Anonym skriver:

Vi er nok bare forskellige der. At det foregår inden for hjemmets fire vægge, gør det ikke ok. Det er nok de færreste, der ville synes, hustruvold var parrets egen sag, fordi det kun foregik hjemme (sat på spidsen, men det er jo dybest set det samme).

Ej du kan da ikke sammenligne at ryge tjald med hustruvold!? 

Anmeld Citér

18. april 2017

Anonym

PrincessConsuela skriver:

Ej du kan da ikke sammenligne at ryge tjald med hustruvold!? 

Nej. Argumentet gik på, at fordi det foregik inden for hjemmets fire vægge, så skulle man ikke gøre noget. Det synes jeg er et latterligt argument. Hustruvold var blot et eksempel på noget andet, der kunne foregå inden for hjemmets fire vægge, men hvor de fleste forhåbentligt ville gribe ind.

Anmeld Citér

18. april 2017

Anonym

mor:) skriver:

Så nu er det ikke fordi det er ulovligt, mem fordi han skal reddes? 

Øh, nej? Hvor læser du det?

Anmeld Citér

18. april 2017

Miti's mama

Som de fleste siger så er det ikke noget man lige blander sig i når det foregår i naboens private hjem. Men når det når gennem udluftningen ind til TS, så er det jo ikke længere kun i hans private hjem, og så skader det andre.

TS, snak med naboen, det er ikke sikkert han er klar over at det går ind til jer, og så må i finde en løsning indtil boligforeningen kan fikse udluftningen.

Anmeld Citér

18. april 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Kære ts  

du går ind og banker på og siger stille og roligt om han evt kan slukke ventilationen (hvis det er muligt) når han ryger, og åbne vinduet i stedet, da lugten fiser lige ind i jeres bolig. Ydermere kan du fortælle ham at du lige vil få jeres vicevært til at kigge på ventilationen da det umuligt kan være meningen at den skal puste luft fra hans lejlighed over i jeres  

og så kontakter du naturligvis viceværten  

jeg fornemmer ikke at naboen er en skræmmende type eftersom du siger det er et rart og roligt område som du er glad for at bo i så en dialog ville jeg helt klart godt turde tage  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.