Hjælp! Hash fra nabo

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2017

Anonym

Aristocats skriver:

Hvis det er en totalt narkobule derinde, kan jeg da godt se at politiet måske lige skulle et kig forbi. 

Men hvis deres forbrug udelukkende er til dem selv og de ryger inden for hjemmets fire vægge, ville jeg ALDRIG anmelde dem. Jeg ville heller ikke anmelde en person der tog en bane coke hver eneste dag på egen matrikel eller var på svampe til fester. 

Og hvad forskel gør det egentligt at de gør det ret ofte eller i ny og næ?? Altså udover at det selvfølgelig er irriterende for TS med deres nuværende defekte ventilationssystem? Så det er ok at ryge som andre folk drikker et glas rødvin eller får en øl (hvilket der er mange der gør dagligt eller flere gange ugentligt) men "ret ofte" indikerer små-kriminel og salg af stoffer?

Jeg anmelder heller ikke folk der går overfor rødt, selvom det også er et brud på loven - nogle ting er rent og skær petty og det er at anmelde en person der ryger tjald derhjemme også. 

Vi er nok bare forskellige der. At det foregår inden for hjemmets fire vægge, gør det ikke ok. Det er nok de færreste, der ville synes, hustruvold var parrets egen sag, fordi det kun foregik hjemme (sat på spidsen, men det er jo dybest set det samme).

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2017

Aristocats

Anonym skriver:

Vi er nok bare forskellige der. At det foregår inden for hjemmets fire vægge, gør det ikke ok. Det er nok de færreste, der ville synes, hustruvold var parrets egen sag, fordi det kun foregik hjemme (sat på spidsen, men det er jo dybest set det samme).

Hvordan kan du sammenligne vold med at sidde og ryge en fed i ro og fred for sig selv i eget hjem? Ja, den sammenligning er godt nok en smule langt ude. 

Har du aldrig været en tur på staden og overværet et par folk ryge en joint? Ville du også anmelde dem? Ville du anmelde en person der tog LSD til en fest til politiet? Anmelder du folk der fixer på gaden? 

Anmeld Citér

17. april 2017

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er politibetjent og politiet kommer ikke ud fordi naboen ryger en fed. Mm som andre skriver der er belæg for at huset bliver benyttet som handelssted. Og så kan de alligevel kun sanktionere at andre ikke må komme på steder men derfor kan beboeren stadig ryge - klag til boligselskabet, men jeg tror desværre også er en lang sej kamp. Men mega øv 

Anmeld Citér

17. april 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Men er hash ulovligt hvis det er til eget brug og ikke handel? 

Anmeld Citér

17. april 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Og hvordan er det egentlig det samme som hustruvold. 

Manden vælger selv at ryge hash. 

Kvinden vælger ikke at blive slået. 

Anmeld Citér

17. april 2017

Aristocats

mor:) skriver:

Men er hash ulovligt hvis det er til eget brug og ikke handel? 

Alt besiddelse af hash/pot er ulovligt 

Men ligesom politiet nok ikke rykker ud fordi din nabo brænder CD'er eller går over for rødt eller fyrer en raket af i juni, tror jeg heller ikke de gør det fordi naboen ryger en fed i sin lejlighed 

Anmeld Citér

17. april 2017

Anonym

mor:) skriver:

Og hvordan er det egentlig det samme som hustruvold. 

Manden vælger selv at ryge hash. 

Kvinden vælger ikke at blive slået. 

Manden vælger selv at ryge hash

Manden vælger selv at slå kæresten

Det er ikke den, det går ud over, der gør noget ulovligt.

Anmeld Citér

17. april 2017

Anonym

Aristocats skriver:

Hvordan kan du sammenligne vold med at sidde og ryge en fed i ro og fred for sig selv i eget hjem? Ja, den sammenligning er godt nok en smule langt ude. 

Har du aldrig været en tur på staden og overværet et par folk ryge en joint? Ville du også anmelde dem? Ville du anmelde en person der tog LSD til en fest til politiet? Anmelder du folk der fixer på gaden? 

Men hvorfor ikke? Den ene handling er selvfølgelig langt mere voldsom end den anden, og derfor er straffen på de to også meget forskellig. Men hvorfor skal en ulovlig handling have lov at passere frem for en anden, fordi den af nogen bliver anset som noget hyggeligt? Der er også nogen, der synes, det er sjovt at køre for stærkt, men er det ensbetydende med, at vi bør lade alle køre, som de vil ? Så længe det er ulovligt, skal loven vel overholdes. Om hash, som jo så også har nogle ret gode egenskaber, burde lovliggøres, kan man diskutere (men det synes jeg virkeligt ikke, vi skal gøre her). 

Man kan diskutere, om ts bør gøre noget ved det konkrete tilfælde, som hun stiller op. Det er svært at vurdere ud fra de fakta, hun har givet. Som jeg tidligere har skrevet, ville jeg nok heller ikke gøre noget, hvis det for eksempel var i forbindelse med fest. Men var det mere end det, og var personerne ubehagelige på den ene eller anden måde (hvilket vi jo ikke ved), så synes jeg da, at politiet skal inddrages (også selvom de ikke kan gøre så pokkers meget, hvilket er trist, men igen en anden diskution).

Men som sagt, så ser vi tydeligvis bare helt forskelligt på det her, så jeg ser ingen grund til at diskutere det mere. Vi bliver alligevel aldrig enige :-)

Anmeld Citér

17. april 2017

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Men hvorfor ikke? Den ene handling er selvfølgelig langt mere voldsom end den anden, og derfor er straffen på de to også meget forskellig. Men hvorfor skal en ulovlig handling have lov at passere frem for en anden, fordi den af nogen bliver anset som noget hyggeligt? Der er også nogen, der synes, det er sjovt at køre for stærkt, men er det ensbetydende med, at vi bør lade alle køre, som de vil ? Så længe det er ulovligt, skal loven vel overholdes. Om hash, som jo så også har nogle ret gode egenskaber, burde lovliggøres, kan man diskutere (men det synes jeg virkeligt ikke, vi skal gøre her). 

Man kan diskutere, om ts bør gøre noget ved det konkrete tilfælde, som hun stiller op. Det er svært at vurdere ud fra de fakta, hun har givet. Som jeg tidligere har skrevet, ville jeg nok heller ikke gøre noget, hvis det for eksempel var i forbindelse med fest. Men var det mere end det, og var personerne ubehagelige på den ene eller anden måde (hvilket vi jo ikke ved), så synes jeg da, at politiet skal inddrages (også selvom de ikke kan gøre så pokkers meget, hvilket er trist, men igen en anden diskution).

Men som sagt, så ser vi tydeligvis bare helt forskelligt på det her, så jeg ser ingen grund til at diskutere det mere. Vi bliver alligevel aldrig enige :-)

Det er forskelligt, fordi der ikke et noget direkte offer ved hash-rygning. Hvorimod der ved vold netop er et offer.. Ret stor forskel!

Anmeld Citér

17. april 2017

Anonym

Har du snakket med dem?  Dine naboer altså.  Nævn at det trænger meget ind til dig om de ikke kan lufte lidt bedre ud. 

Også sig at du vil klage over ventilatoren. 

Havde en nabo engang hvor jeg sagde det ligeud ( om han ikke kunne åbne et vindue da det stank i mit soveværelse. Mere skulle der faktisk ikke til. 

Også i hjemmeplejen hvor man kommer i misbrugs hjem er en ærlig og direkte tilgang nu bedre. 

Det klageri kan komme efter men ikke før du selv har handlet.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.