Hjælp! Hash fra nabo

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.711 visninger
30 svar
70 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. april 2017

Lillefrø89

Hej søde piger!

Jeg sidder med tårer i øjnene mens jeg skriver, fordi vores naboer igenigenigen ryger hash, og det trænger ind gennem vores ventilationssystem og fylder hele lejligheden med forfærdeligt lugt 

Jeg er så bange for, om det kan være farligt for min lille baby i maven??

Er 11+2 idag, så det er jo stadig 1. trimester og der er meget, der kan påvirke...

Hvad skal jeg dog gøre??

Vi er næsten lige flyttet ind i det her skønne nye rækkehus i et grønt og roligt område langt fra byen, så alt andet er perfekt, og jeg vil bestemt ikke flytte. Og jeg vil jo heller ikke lave nabokrig...

Har nogen mon prøvet noget lignende?

Tak for råd eller erfaringer 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2017

Anonym

Nu kommer det an på, hvordan de ellers opfører sig, og hvor ofte det er (en gang om måneden ville jeg godt kunne tolerere), men jeg ville dælme ikke tøve med at anmelde dem til politiet. Jeg ved godt, at der er mange, der ikke mener, at hash er så slemt, men det er stadig stoffer. Jeg ville blæse højt og helligt på godt naboskab i den situation.

Anmeld Citér

16. april 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Hej søde piger!

Jeg sidder med tårer i øjnene mens jeg skriver, fordi vores naboer igenigenigen ryger hash, og det trænger ind gennem vores ventilationssystem og fylder hele lejligheden med forfærdeligt lugt 

Er 11+2 idag, så det er jo stadig 1. trimester og der er meget, der kan påvirke...

Hvad skal jeg dog gøre??

Vi er næsten lige flyttet ind i det her skønne nye rækkehus i et grønt og roligt område langt fra byen, så alt andet er perfekt, og jeg vil bestemt ikke flytte. Og jeg vil jo heller ikke lave nabokrig...

Altså jeg havde en lignende underbo, der hvor jeg boede da min pige var lille bitte. 
Han var dealer, og hele opgangen stank -hver- dag. Han var kendt af politiet, og der var jævnligt raids, men der skete aldrig noget af en eller anden grund...

Jeg valgte at flytte. Jeg ville ikke have at min pige skulle vokse op og forbinde lugten af hash med noget hjemligt. 

Så altså, jeg har ingen gode råd, udover at jeg nok havde valgt at flytte.

Ellers så klag til boligselskabet (går ud fra at det er noget lejlighed?), over at naboens røg trænger ind til jer? Eller endnu bedre, meld dem til politiet. - Det er jo ulovlige stoffer uanset hvor "uskyldigt" nogen mener det er. 

Anmeld Citér

16. april 2017

2babygirls

Lillefrø89 skriver:

Hej søde piger!

Hvad skal jeg dog gøre??

Det må ikke trænge igennem i luft systemet! Klag over det!

Anmeld Citér

16. april 2017

Aristocats

Shit, jeg synes det er småligt at anmelde nogle til politiet, fordi de i deres eget hjem og fritid ryger en fed  

l skulle da hellere klage til boligselskabet om at ventilationssystemet er i udu. 

Anmeld Citér

17. april 2017

nilletøz

Aristocats skriver:

Shit, jeg synes det er småligt at anmelde nogle til politiet, fordi de i deres eget hjem og fritid ryger en fed  

l skulle da hellere klage til boligselskabet om at ventilationssystemet er i udu. 

Det var også min tanke..

måske manden er syg og har smerter.. også måske kan dulme sine smerter ved at ryge en fed!

ville da også klage over at ventilationssystemet ikke virker optimalt

Anmeld Citér

17. april 2017

Anonym

Nu bliver jeg helt sikkert haglet ned, men jeg har undersøgt det og Nej - Det er ikke farligt for din baby. I gamle dage var hash et middel der blev brugt mod kvalme (Der er det så også effektivt).. + der er undersøgelser der siger at man ikke kan bevise at det har en skadelig virkning på fostre. 

Problemet opstår hvis man rører forskellige stoffer. 

nen det lyder irriterende, keg ville nok også snakke med boligselskab 

Anmeld Citér

17. april 2017

Anonym

Aristocats skriver:

Jeg synes godt nok, det kommer an på omfanget, og hvordan personerne ellers er. Jeg har intet problem med, at folk ryger lidt i ny og næ. Det må de selv bestemme. Men det lyder, som om det sker ret ofte. 

Nu har ts ikke beskrevet sine naboer. Det kan sagtens være, at de er stille og rolige typer, der bare ryger som andre nyder en øl eller et glas vin. I så fald ville jeg ikke anmelde, men gøre noget ved ventilationen.

Men er det typerne, som måske også dealer og er småkriminelle, så ville jeg bestemt melde dem med det samme. Og uanset, er det da en uholdbar situation for ts.

Jeg synes da slet ikke, det er småligt at anmelde kriminelle, der bryder loven.

Anmeld Citér

17. april 2017

Aristocats

Jeg synes godt nok, det kommer an på omfanget, og hvordan personerne ellers er. Jeg har intet problem med, at folk ryger lidt i ny og næ. Det må de selv bestemme. Men det lyder, som om det sker ret ofte. 

Nu har ts ikke beskrevet sine naboer. Det kan sagtens være, at de er stille og rolige typer, der bare ryger som andre nyder en øl eller et glas vin. I så fald ville jeg ikke anmelde, men gøre noget ved ventilationen.

Men er det typerne, som måske også dealer og er småkriminelle, så ville jeg bestemt melde dem med det samme. Og uanset, er det da en uholdbar situation for ts.

Jeg synes da slet ikke, det er småligt at anmelde kriminelle, der bryder loven.

Hvis det er en totalt narkobule derinde, kan jeg da godt se at politiet måske lige skulle et kig forbi. 

Men hvis deres forbrug udelukkende er til dem selv og de ryger inden for hjemmets fire vægge, ville jeg ALDRIG anmelde dem. Jeg ville heller ikke anmelde en person der tog en bane coke hver eneste dag på egen matrikel eller var på svampe til fester. 

Og hvad forskel gør det egentligt at de gør det ret ofte eller i ny og næ?? Altså udover at det selvfølgelig er irriterende for TS med deres nuværende defekte ventilationssystem? Så det er ok at ryge som andre folk drikker et glas rødvin eller får en øl (hvilket der er mange der gør dagligt eller flere gange ugentligt) men "ret ofte" indikerer små-kriminel og salg af stoffer?

Jeg anmelder heller ikke folk der går overfor rødt, selvom det også er et brud på loven - nogle ting er rent og skær petty og det er at anmelde en person der ryger tjald derhjemme også. 

Anmeld Citér

17. april 2017

FuldtidsmorTilTo

Lillefrø89 skriver:

Hej søde piger!

Hvad skal jeg dog gøre??

Jeg ville nok flytte, for det er en næsten ukvindelig kamp... 

jeg tror jeg havde prøvet a tale med ham først - om han overhovedet er klar over det?

for a politiet skal ku gøre noget, så ska de ta ham i en handel, eller a han har mere end til eget forbrug.. det er ikk ulovligt a ryge hash, eller ha det eget forbrug, ' man får højst en bøde hvis man har hash på sig..

du kan selvfølgelig også klage til boligselskabet, men der ska nok mere end en påstand til.. 

min mor røg hash, smøger osv imens hun var gravid.. min far også.. vi er alle sunde og raske, og ingen af os har et misbrug ... heldigvis

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.