Har lavet liste, mangler jeg noget ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2017

Lykkelig-Kvinde

Miti's mama skriver:

Må lige lave et indspark... jeg havde problemer med amningen begge gange desværre, og begge gange endte jeg med en storskrigende sulten baby kl 3 om natten... så er det meget rart at have en sutteflaske og en lille prøve erstatning stående - hvis nu

Jeg har pt ikke mme på listen men overvejer det.. men ihværtifal har jeg sutteflasker på, så det kun er mme der skal hentes midt om natten hvis det er 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2017

Mortilah

Lykkelig-Kvinde skriver:

Jeg har pt ikke mme på listen men overvejer det.. men ihværtifal har jeg sutteflasker på, så det kun er mme der skal hentes midt om natten hvis det er 

Det er rigtigt- selvom jeg har ammet næsten 2 år med den første- og nu på 16. Mdr nr to, så har jeg alligevel 2 gange måtte ned efter en brik fordi der gik kuk i amningen (ok først ved mens start) men alligevel rart at have en færdig brik til nødtilfælde.. og en lille extra flaske:-)

Anmeld Citér

5. april 2017

Lykkelig-Kvinde

Mortilah skriver:

Det er rigtigt- selvom jeg har ammet næsten 2 år med den første- og nu på 16. Mdr nr to, så har jeg alligevel 2 gange måtte ned efter en brik fordi der gik kuk i amningen (ok først ved mens start) men alligevel rart at have en færdig brik til nødtilfælde.. og en lille extra flaske:-)

Ved den første ammede jeg 2 måneder fuld og derefter 2 måneder hvor jeg måtte supplere med flasker da jeg ikke havde mælk nok.. efter 4 måneder gad hun slet ikke amme mere så der kom flaskerne for alvor i brug 

Anmeld Citér

5. april 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Lykkelig-Kvinde skriver:

Jeg er tideligt på den, kun 17+3 

men jeg elsssskkerr bare lister så jeg har styr på tingene Og ikke glemmer noget 

her kommer lige mine mange små lister i en, i må endelig sige til hvis i mener jeg har glemt noget 

PUSLEPLADS:

Puslebord
Hoved-halefad (har jeg)
Bleer
Vådservietter
Blespand
Skumklude
Zinksalve
Numse termometer
Stofbleer
Fugtigheds cream
Baby olie
Puslepude
Uro
Baby børste
Negle saks

SOVEVÆRELSET:

Vugge med himmel
Madrass
Pyne
Sengetøj
Nusseklud

TØJ:

Køredragt
Jakke
Sparkedragter
Bodyer
Bluser
Bukser
Sokker
Hue
Vanter

BARNEVOGN:

Barnevogn
Lift
Pusletaske
Dyne
Madrass
Uro
Myggenet
Regnslag
Baby alarm

ANDET:

Autostol
Tæppe
Skråstol
Kravlegård
Uro
Aktivitets tæppe
Ammepude
Badekar
Badekars stativ
Bandeindsats
Amme brikker
Sutteflasker
Sutter
Bryst pumpe
Bæresele
Barnets bog
Sengerend

MIG:

Amme tøj
Bind
Kondomer
Amme indlæg
Løst tøj

Det mangler ikke noget. 

Mange ting har jeg slet ikke haft og jeg har 3 børn.

Anmeld Citér

5. april 2017

Miti's mama

Lykkelig-Kvinde skriver:

Det er heller ikke bare lige lykken at skulle ud af døren kl 3 om natten for at hente, alt imens barnet skriger. Købte en karton af det der færdiglavede mme, de koster vist 8,- stykket og har et par portioner i en karton - så behøver man ikke købe en kæmpe dåse.

Anmeld Citér

6. april 2017

MiniMe2005

Miti's mama skriver:

Må lige lave et indspark... jeg havde problemer med amningen begge gange desværre, og begge gange endte jeg med en storskrigende sulten baby kl 3 om natten... så er det meget rart at have en sutteflaske og en lille prøve erstatning stående - hvis nu

Jeg fik også brug for flaske og ammebrikker, men jeg havde nu ingen problemer med at løbe ned på apoteket og købe det, da det blev nødvendigt :-) Men det kommer nok også bare an på, hvem man er og måske også hvor man har tre apoteker inden for gåafstand, så det var en ret overskuelig mission.

Anmeld Citér

6. april 2017

Miti's mama

MiniMe2005 skriver:

Jeg fik også brug for flaske og ammebrikker, men jeg havde nu ingen problemer med at løbe ned på apoteket og købe det, da det blev nødvendigt :-) Men det kommer nok også bare an på, hvem man er og måske også hvor man har tre apoteker inden for gåafstand, så det var en ret overskuelig mission.

"Det kommer nok også bare an på, hvem man er" - hvad pokker skal det betyde!? Jeg ammede fint indtil en sen aften hvor det efter en session føltes som om mælken ikke løb til mere, anede ikke hvad der foregik. Da kl var 3 om natten og tid til næste session VAR mælken ikke løbet til igen og der var bare ikke nok. Skrigende baby på 2 uger, fuldstændig utrøstelig. Måtte sende manden ud på mission. Hvis jeg nu havde haft det i skabet kunne jeg have undgået at sidde med en nyfødt skrigende i 40 min indtil manden kom tilbage og fandt ud af hvordan man lavede en flaske - var fuldstændig grædefærdig selv på det tidspunkt... "kommer an på hvem man er"... gider du lige.

Anmeld Citér

6. april 2017

MiniMe2005

Miti's mama skriver:

"Det kommer nok også bare an på, hvem man er" - hvad pokker skal det betyde!? Jeg ammede fint indtil en sen aften hvor det efter en session føltes som om mælken ikke løb til mere, anede ikke hvad der foregik. Da kl var 3 om natten og tid til næste session VAR mælken ikke løbet til igen og der var bare ikke nok. Skrigende baby på 2 uger, fuldstændig utrøstelig. Måtte sende manden ud på mission. Hvis jeg nu havde haft det i skabet kunne jeg have undgået at sidde med en nyfødt skrigende i 40 min indtil manden kom tilbage og fandt ud af hvordan man lavede en flaske - var fuldstændig grædefærdig selv på det tidspunkt... "kommer an på hvem man er"... gider du lige.

Wow, rolig nu... Folk er forskellige og håndterer derfor situationer forskelligt. Jeg ville selv have været bange for, at jeg for hurtigt greb til flaske, hvis jeg havde det i skabet. Desuden kan jeg ikke se en grund til at bruge penge på en masse flasker, hvis man ikke får dem brugt. Som sagt har butikkerne også åbne, når man har født.

Min søn skreg uafbrudt i en uge (vi snakker kolikagtigt græder konstant med mindre, der er et bryst i munden måde) på grund af den vidunderlige kombination af appetitspring og udviklingsspring. Der var heller ikke mælk i mine bryster, fordi de konstant blev tømt, så nogle gange blev han også lagt til et tomt bryst. Det var ikke skide fedt, men nødvendigt. Jeg ved udmærket godt, hvor hårdt det er psykisk, når ens lille baby græder hjerteskærende.

Men dejligt at se, at folk er så nærtagende, at man knap kan komme med sin holdning uden at blive angrebet 

Anmeld Citér

6. april 2017

Miti's mama

MiniMe2005 skriver:

Wow, rolig nu... Folk er forskellige og håndterer derfor situationer forskelligt. Jeg ville selv have været bange for, at jeg for hurtigt greb til flaske, hvis jeg havde det i skabet. Desuden kan jeg ikke se en grund til at bruge penge på en masse flasker, hvis man ikke får dem brugt. Som sagt har butikkerne også åbne, når man har født.

Min søn skreg uafbrudt i en uge (vi snakker kolikagtigt græder konstant med mindre, der er et bryst i munden måde) på grund af den vidunderlige kombination af appetitspring og udviklingsspring. Der var heller ikke mælk i mine bryster, fordi de konstant blev tømt, så nogle gange blev han også lagt til et tomt bryst. Det var ikke skide fedt, men nødvendigt. Jeg ved udmærket godt, hvor hårdt det er psykisk, når ens lille baby græder hjerteskærende.

Men dejligt at se, at folk er så nærtagende, at man knap kan komme med sin holdning uden at blive angrebet 

Jeg er nærtagende omkring amning fordi jeg ikke får andet end "det er fordi du ikke prøvede hårdt nok" fra alt og alle. Nogle gange er der bare ingenting. Jeg gik fra overfyldt til 5 ml på to amninger. Og så er der bare ikke nok. Pumpede i 4 uger herefter og endte med 3 dråber per session inden jeg gav op. Nogle gange kan man ikke bare lægge barnet til - når der ikke er noget, vil barnet ikke lægges til.

Jeg havde en flaske i skabet til anden gang, hvis nu. Og det var først da min sundshedsplejerske sagde jeg skulle give hende erstatning med pipette fordi hun var for svag til at spise at jeg tyede til det. Så ja, din kommentar var yderst nedladende. "Nogle mennesker"... pff

Anmeld Citér

6. april 2017

Aristocats

Miti's mama skriver:

Jeg er nærtagende omkring amning fordi jeg ikke får andet end "det er fordi du ikke prøvede hårdt nok" fra alt og alle. Nogle gange er der bare ingenting. Jeg gik fra overfyldt til 5 ml på to amninger. Og så er der bare ikke nok. Pumpede i 4 uger herefter og endte med 3 dråber per session inden jeg gav op. Nogle gange kan man ikke bare lægge barnet til - når der ikke er noget, vil barnet ikke lægges til.

Jeg havde en flaske i skabet til anden gang, hvis nu. Og det var først da min sundshedsplejerske sagde jeg skulle give hende erstatning med pipette fordi hun var for svag til at spise at jeg tyede til det. Så ja, din kommentar var yderst nedladende. "Nogle mennesker"... pff

Jeg synes du tager tingene bare en lille smule ud af kontekst - "kommer an på hvem man er" er da på ingen måde nedladende og var ikke specifikt rettet mod nogen som helst - desværre trykkede det bare på en af dine knapper om et følsomt emne, men det er altså ikke MiniMe2005s skyld, at du læste det hun skrev med sårbare/vrede øjne og derved gik meget hurtigt til angreb. 

Din tone emmer virkelig af at det var noget der var blevet skrevet med specifik hensigt på at ramme dig. Det var det altså ikke. Jeg kan godt forstå at man hurtigt kan komme op i det røde felt, især når det omhandler et emne man måske allerede har svært ved, men den lille sætning var altså i mine øjne ganske uskyldig, men bliver revet ud af proportioner fordi du har dine følelser i klemme. Vi kan vidst godt blive enige om, at dette var en overreaktion på noget som slet ikke var ment på den måde som du desværre tog det på. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.