Har lavet liste, mangler jeg noget ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2017

MiniMe2005

Enig med de andre. Der er en del ting på listen, jeg ikke fik brugt/havde brug for.

Personligt synes jeg, det er fjollet at købe for eksempel sutteflasker og ammebrikker, inden man ved, om det bliver nødvendigt. Husk, at butikkerne også har åbent, når du har født ;-)

Meget af tøjet til baby (især overtøjet) ville jeg vente med, indtil jeg vidste, hvordan vejret bliver omkring fødslen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2017

Lykkelig-Kvinde

MiniMe2005 skriver:

Enig med de andre. Der er en del ting på listen, jeg ikke fik brugt/havde brug for.

Personligt synes jeg, det er fjollet at købe for eksempel sutteflasker og ammebrikker, inden man ved, om det bliver nødvendigt. Husk, at butikkerne også har åbent, når du har født ;-)

Meget af tøjet til baby (især overtøjet) ville jeg vente med, indtil jeg vidste, hvordan vejret bliver omkring fødslen.

Jeg skal føde i september så tænker jeg skal være klar med varmt tøj til det 

og med min datter kunne jeg kun amme med brikker helt fra start af på barsels gangen så derfor vil jeg forberede mig på hvis det er samme situtation igen.. det var nemlig ikke hende men mine bryster der var problemet 

Anmeld Citér

4. april 2017

Lykkelig-Kvinde

MiniMe2005 skriver:

Jeg skal føde i september så tænker jeg skal være klar med varmt tøj til det 

og med min datter kunne jeg kun amme med brikker helt fra start af på barsels gangen så derfor vil jeg forberede mig på hvis det er samme situtation igen.. det var nemlig ikke hende men mine bryster der var problemet 

Anmeld Citér

4. april 2017

lineog4

Lykkelig-Kvinde skriver:

Det meste er ting som jeg brugte med min datter også så derfor tænker jeg jeg skal have dem igen 

Klart og det er jo forskelligt hvad man har behov for, jeg brugte fx aldrig kravlegård, skråstol, zink salve eller to dyner. Havde en ble spand til den ene, men efter 14 dage gik jeg over til skraldespand og bare selv slå knude på poserne. 

Brugte heller ikke vådservietter fordi de er fuldt med alt muligt og syntes det var lige sp let at klippe skumklude over, fugte dem og putte dem i plasticposer. Havde heller ikke et egentlig aktivitietstæppe men en legeplads på gulvet med er stativ jeg kunne sætte over passede os meget bedre. 

Bæresele havde jeg kun til den første og gik over her til slynger. De 2 første brugte ikke sut, sutteflaske var kun den ene, har aldrig brugt en brystpumpe og de var så tilpas skaldede aå jeg aldrig har tænkt på en babybørste 

tilgengæld har puslepladsen været noget af det jeg eller vi brugte meget tid ved 

Anmeld Citér

4. april 2017

Lykkelig-Kvinde

lineog4 skriver:

Klart og det er jo forskelligt hvad man har behov for, jeg brugte fx aldrig kravlegård, skråstol, zink salve eller to dyner. Havde en ble spand til den ene, men efter 14 dage gik jeg over til skraldespand og bare selv slå knude på poserne. 

Brugte heller ikke vådservietter fordi de er fuldt med alt muligt og syntes det var lige sp let at klippe skumklude over, fugte dem og putte dem i plasticposer. Havde heller ikke et egentlig aktivitietstæppe men en legeplads på gulvet med er stativ jeg kunne sætte over passede os meget bedre. 

Bæresele havde jeg kun til den første og gik over her til slynger. De 2 første brugte ikke sut, sutteflaske var kun den ene, har aldrig brugt en brystpumpe og de var så tilpas skaldede aå jeg aldrig har tænkt på en babybørste 

tilgengæld har puslepladsen været noget af det jeg eller vi brugte meget tid ved 

Okay, jamen tak for at dele dine tanker 

Anmeld Citér

4. april 2017

vissevasse

Jeg synes det er en fin liste. Jeg har brugt alle de ting du har med, pånær en jakke - jeg fødte også i september. Der er flere ting som du nok ikke skal bruge lige med det samme, men som nok skal blive brugt, og de er derfor ikke spildt. Men det er først nu min dreng har brug for en jakke, fra september og frem til foråret (sådan ca.) er det jo så koldt at de også har brug for overtøj på benene, så derfor er en køredragt/flyverdragt kun nødvendig. 

Anmeld Citér

5. april 2017

Mortilah

Jeg tror du har tænkt på ALT

På listen er der virkelig mange ting jeg slet ikke har brugt.. kan derfor faktisk ikke komme i tanke om noget der mangler:-) 

Anmeld Citér

5. april 2017

januar16

Jeg har brugt skumkulde og hoved/halefad når der skulle skiftes hjemme, og vådservietter når vi er ude. (Var rundt og få en masse babypakker og er stadig ikke igennem de 4 pakker jeg fik samlet sammen)

Har ikke en babybørste men har brugt tættekam til arp. Men min dreng har også meget hår så vaskeklude kan ikke tage det. 

Bruger kun fugtighedscreme i forbindelse med babysvømning, da jeg hjemme bader i rent vand, og det tørrer ikke huden så meget som klor og sæbe. Olie har jeg brugt i forbindelse med massage. 

Lige til en start tror jeg ikke at både køredragt og jakke er nødvendig. Vi brugte kun køredragt og det fungerede fint. 

Det eneste jeg ikke kan se på din liste er d-dråber. 

Anmeld Citér

5. april 2017

Lykkelig-Kvinde

januar16 skriver:

Jeg har brugt skumkulde og hoved/halefad når der skulle skiftes hjemme, og vådservietter når vi er ude. (Var rundt og få en masse babypakker og er stadig ikke igennem de 4 pakker jeg fik samlet sammen)

Har ikke en babybørste men har brugt tættekam til arp. Men min dreng har også meget hår så vaskeklude kan ikke tage det. 

Bruger kun fugtighedscreme i forbindelse med babysvømning, da jeg hjemme bader i rent vand, og det tørrer ikke huden så meget som klor og sæbe. Olie har jeg brugt i forbindelse med massage. 

Lige til en start tror jeg ikke at både køredragt og jakke er nødvendig. Vi brugte kun køredragt og det fungerede fint. 

Det eneste jeg ikke kan se på din liste er d-dråber. 

Det er rigtigt, d dråberne har jeg glemt  tak 

Anmeld Citér

5. april 2017

Miti's mama

MiniMe2005 skriver:

Må lige lave et indspark... jeg havde problemer med amningen begge gange desværre, og begge gange endte jeg med en storskrigende sulten baby kl 3 om natten... så er det meget rart at have en sutteflaske og en lille prøve erstatning stående - hvis nu

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.