Ciss skriver:
Det kommer jo an på så meget.
Omvent kan det også være vanvittig hårdt for et barn som har været enebarn i rigtig mange år pludselig at skulle dele forældrene med en anden.
At være aldersmæssig på hver sin planet i forhold til søsken er absolut ikke en dans på roser.
Som med så meget andet er der fordele og ulemper med at få søsken sent. Jeg synes det blir lidt forkert at omtale det som den største gave.
Lige så forkert som det er at omtale dét at børn kun har ultra kort i mellem sig, som en gave.
Der er vel fordele og ulemper ved både kort aldersforskel og stor. Der er da utroligt mange ting der spiller ind. Selvom du klart er fortaler for kort aldersforskel kan jeg læse.
Min ældste er snart 7 og den lille et år en måned efter den store bliver 7. Lige nu kamp-elsker de hinanden. Den lille griner over hele hovedet hver gang hun ser den store og omvendt.
Måske der kommer udfordringer når de bliver ældre og måske ikke altid har lige meget til fælles, men så undgår de måske til gengæld at skændes om de samme ting, slås om veninder/drenge. Den store kan forstår når vores opmærksomhed skal være på den lille og vil SÅ gerne hjælpe. Så det er da bestemt ikke udelukkende lort med stor aldersforskel.
Anmeld
Citér