Min kæreste vil ikke have barn no. 2...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.359 visninger
40 svar
76 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. marts 2017

Anonym trådstarter

Hej Baby.dk

Jeg er i et kæmpe dilemma... Som i: Jeg ANER ikke, hvad jeg skal gøre...

Min kæreste og jeg har et barn på 3,5 år og jeg synes, at det er ved at være på tide med no. 2. MEN... Min kæreste vil egentlig helst slet ikke have flere, da han synes, at det er ih og åh så hårdt med små børn - bevares, det er det sgu også! But thats life, synes jeg. 

Sagen er den, at jeg tror jeg vil blive ulykkelig, hvis jeg ikke får flere børn. jeg ønsker det så højt!! Men, det skal jo også være et ØNSKET barn og det er det jo ikke fra faderens side... Fuck, altså.. Jeg aner ikke, hvad jeg skal gøre!!! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2017

esioul

Anonym skriver:

Hej Baby.dk

Min kæreste og jeg har et barn på 3,5 år og jeg synes, at det er ved at være på tide med no. 2. MEN... Min kæreste vil egentlig helst slet ikke have flere, da han synes, at det er ih og åh så hårdt med små børn - bevares, det er det sgu også! But thats life, synes jeg. 

Sagen er den, at jeg tror jeg vil blive ulykkelig, hvis jeg ikke får flere børn. jeg ønsker det så højt!! Men, det skal jo også være et ØNSKET barn og det er det jo ikke fra faderens side... Fuck, altså.. Jeg aner ikke, hvad jeg skal gøre!!! 

Jeg synes faktisk det er stort af ham han siger Stop, hvis ikke han føler for det. 

Men kan godt forstå dit dilemma. 

Men tænker at kærligheden til din mand og det barn i har, burde vægte højere end et barn mere  

Anmeld Citér

26. marts 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart
esioul skriver:

Jeg synes faktisk det er stort af ham han siger Stop, hvis ikke han føler for det. 

Men kan godt forstå dit dilemma. 

Men tænker at kærligheden til din mand og det barn i har, burde vægte højere end et barn mere  

Egentlig ret enig. Problemet er jo bare hvis det ønske om flere børn er så stort at det sætter sig i en bitterhed og vrede mod den kæreste som står i vejen for det. Det kan jo ødelægge parforholdet på længere sigt. Men det er i hvert fald noget man bliver nødt til at snakke sammen om.

TS: Dit barn er kun 3,5 - is på. Jeg ved godt der er mange der synes det er jordens undergang hvis der er mere end 2-3-4 år imellem børn, men så er det heller ikke værre. Og det kan jo være din kæreste ændrer mening når alt baby- og småbarnsballaden kommer mere på afstand. Plus jeg tror tanken om en baby er mere overskuelig for ham hvis den store er meget selvkørende - sådan ville jeg personligt have det.

Anmeld Citér

26. marts 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hej Baby.dk

Her er det mig der ikke ønskede flere... Af flere grunde...

Det blev meldt klar ud, også at jeg respekter hans syn, holdning og ønsker selvom de måske ikke var li mine...

Og at det for mig var naturligt at gå hvert til sit hvis han virkelig gerne ville have flere børn, og det ville skade forholdet ved vi ikke fik flere....

Jeg er blevet steriliseret hvilket jeg ikke har fortrudt...og min mand har jeg stadig.

Du skal gøre op med dig selv om du kan leve uden at få flere, og istedet for at føle dig trådt over tæerne så vær glad for han melder ærligt ud og ikke bare sætter børn i verden uden at tænke på barnet og dog selv fremtodsmæssigt 

Anmeld Citér

26. marts 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hej Baby.dk

Da jeg begyndte med min kæreste og børn kom på tale, gjorde jeg det klart for ham at jeg ønskede 2 børn. Han havde 1 barn fra et tidl. forhold og jeg havde ingen. 

Da vi fik vores første, var vi igennem en hård fødsel og han jokede med at vi ikke behøvede at få flere. Jeg gjorde det klart for ham at jeg ønskede endnu et barn og han havde ikke noget imod det. 

Havde han dog meldt ud, at han ikke ville have flere, så havde vi stoppet vores forhold og jeg havde fået barn nr. 2 med en donor (højst sandsynligt). 

Jeg er selv vokset op med en søster og det var den bedste gave mine forældre kunne give mig og det ville jeg også give mit barn. 

Anmeld Citér

26. marts 2017

NupaSofia

Thats life?

Wauw han SKAL da ikke have flere børn, hvis han ikke har lyst. 

Anmeld Citér

26. marts 2017

Aristocats

Nu ved jeg at man ikke kan bruge bagkloghed til en skid, men jeg kan alligevel ikke lade være med at undre mig over at i ikke har diskuteret dette emne før eller eventuelt haft en forventningsafstemning i forhold til antal i børn før i fik jeres første? Jeg har altid diskuteret børne antal med mine seriøse partnere - netop fordi jeg nødigt ville ende ud i at den ene lige pludselig står med "nitten" så at sige. 

Anmeld Citér

26. marts 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hej Baby.dk

Jeg kan godt forstå, du er i et kæmpe dilemma!

Du må gøre op med dig selv: Kan du leve med kun at have et barn? 

eller vil du gå og blive bitter? 

Der er selvf. chance for, at han skifter mening, men han skal ikke presses eller høres for, at han ikke vil have en til.

Jeg har selv tæt på livet, hvor et familiemedlem ikke accepterede at han sagde stop og faktisk snød sig til en graviditet (det siger jeg ikke du vil gøre!) Men det ødelagde faktisk deres familie. 

De havde 2 forskellige ønsker i fremtiden, og det er jo rigtigt svært, når den ene siger stop, og den anden ønsker sig brændende noget.

Derfor tror jeg det er sindssygt vigtigt at gøre op med sig selv: Kan jeg leve med at gå på kompromis? Hvad med det barn, vi allerede har? osv... Men vigtigst af alt: Pres ham ikke. 

Så overvej grundigt, hvad du vil. 

Anmeld Citér

26. marts 2017

Anonym trådstarter

Aristocats skriver:

Nu ved jeg at man ikke kan bruge bagkloghed til en skid, men jeg kan alligevel ikke lade være med at undre mig over at i ikke har diskuteret dette emne før eller eventuelt haft en forventningsafstemning i forhold til antal i børn før i fik jeres første? Jeg har altid diskuteret børne antal med mine seriøse partnere - netop fordi jeg nødigt ville ende ud i at den ene lige pludselig står med "nitten" så at sige. 

Før vi fik barn no. 1 ville han have et helt fodboldhold. Det er først efter, at vi har fået no. 1, at han har det på den måde.

Anmeld Citér

26. marts 2017

Anonym trådstarter

NupaSofia skriver:

Thats life?

Wauw han SKAL da ikke have flere børn, hvis han ikke har lyst. 

Dét var bestemt heller ikke det jeg mente, da jeg skrev thats life. Jeg mente, at alt det hårde med børnene mens de er helt små er der jo bare.. Men det er jo faser.. Self ska han ikke have flere børn, hvis han ikke har lyst.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.