Anonym skriver:
Hej Baby.dk
Jeg er i et kæmpe dilemma... Som i: Jeg ANER ikke, hvad jeg skal gøre...
Min kæreste og jeg har et barn på 3,5 år og jeg synes, at det er ved at være på tide med no. 2. MEN... Min kæreste vil egentlig helst slet ikke have flere, da han synes, at det er ih og åh så hårdt med små børn - bevares, det er det sgu også! But thats life, synes jeg.
Sagen er den, at jeg tror jeg vil blive ulykkelig, hvis jeg ikke får flere børn. jeg ønsker det så højt!! Men, det skal jo også være et ØNSKET barn og det er det jo ikke fra faderens side... Fuck, altså.. Jeg aner ikke, hvad jeg skal gøre!!!
Jeg kan godt forstå, du er i et kæmpe dilemma!
Du må gøre op med dig selv: Kan du leve med kun at have et barn?
eller vil du gå og blive bitter?
Der er selvf. chance for, at han skifter mening, men han skal ikke presses eller høres for, at han ikke vil have en til.
Jeg har selv tæt på livet, hvor et familiemedlem ikke accepterede at han sagde stop og faktisk snød sig til en graviditet (det siger jeg ikke du vil gøre!) Men det ødelagde faktisk deres familie.
De havde 2 forskellige ønsker i fremtiden, og det er jo rigtigt svært, når den ene siger stop, og den anden ønsker sig brændende noget.
Derfor tror jeg det er sindssygt vigtigt at gøre op med sig selv: Kan jeg leve med at gå på kompromis? Hvad med det barn, vi allerede har? osv... Men vigtigst af alt: Pres ham ikke.
Så overvej grundigt, hvad du vil.