Cama skriver:

Jeg tænkerDR at da du har reeele hensigter og ønsker at i være i enerum med læren for at se hvordan i eventuelt kunne og kan håndtere situationen - ville det være fair nok at du fik en forfladig om hvorfor et møde kun med jer to ikke kan lade sig gøre. Hvis svaret er at sådan er skole politikken så ville jeg for dit vedkommende eventuelt tage en med således at du har en til støtte dig (tænker det kan være overvældende at der sidser tre overfor en)
Ikke bare til dig, men til alle der tænker det er normalt at holde er en til en møde med lærer. Er det normalt hos jer?
hverken hvor jeg arbejder eller hvor jeg har børn holder man møde en til en med en lærer. I børnehaveklassen som ts barn går i, er der jo en børnehaveleder, assistent og pædagog tilknyttet. Man vil ikke møde op alle 3 men vurdere hvem der er relevante i situationen. Er det fx det sociale som også er relevant i SFO vil man formodentlig være enten børnehaveleder eller assistenten lg pædagogen. Vi samarbejder jo om eleverne, og end folkeskoleloven er der ikke længere en reel klasselærer men kontaktvoksne og det kan sagtens være det er en af de andre end den ts kalder læreren der er kontaktvoksen for hendes søn.
jeg tror ikke jeg helt forstår behovet for den personlige samtale, men derimod behovet for den professionelle samtale. Jeg har fx er krav om at ethvert møde med forældre/hjemmet resulterer i et aftaleark, er ark der bliver skrevet under mødet som et aftalereferat - dvs. En af os professionelle har rollen som referent. Det gøres fordi det netop er er professionelt møde og alle parter skal kunne gå tilbage og se, hvad var der egentlig vi aftalte. Den hyggelige uformelle samtale foregår ikke som et aftalt møde
Anmeld
Citér