Møde med skolelæreren

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2017

Umut

Jeg har selv boet i Danmark 38 år så Dansk er jeg vel..!!!skriften kan drille af andre årsager som jeg ingen grund har til at skrive lige her...Da jeg kun har et. Barn som kom meget sent, efter 10 år  er han enebarn og jeg er meget uerfarent i skoleområdet... det var derfor jeg stillede spørgsmålet her, for at hører jeres meninger om dette... Ja jeg har fået et møde med hende og en anden der også vil være til mødet..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2017

lineog4

Jeg har selv boet i Danmark 38 år så Dansk er jeg vel..!!!skriften kan drille af andre årsager som jeg ingen grund har til at skrive lige her...Da jeg kun har et. Barn som kom meget sent, efter 10 år  er han enebarn og jeg er meget uerfarent i skoleområdet... det var derfor jeg stillede spørgsmålet her, for at hører jeres meninger om dette... Ja jeg har fået et møde med hende og en anden der også vil være til mødet..

Det er helt normalt, og behøver nødvendigvis ikke at betyde det er noget særligt. At der er to fra skolen fx to lærere eller en pædagog og en lærer af alene af sikkerhedshensyn for både dig og den professionelle.

jeg ville heller aldrig tilbyde dig et personligt møde dvs. Et møde hvor jeg var den eneste repræsentant fra skolen. Jeg taler med forældre i hverdagen, men et møde med et bestemt formål, dagsorden mm. Der vil jeg altid have en kollega med.

Anmeld Citér

28. marts 2017

Cama

Umut skriver:

Hej vil meget gerne rådes om når jeg ber om en møde med min søns lærer kommer to tre med på spillet..sagde ok de sidste to møder, men jeg bad direkte om en møde personligt med læreren.. idag kommer der desværre same ting Ud af munden på vedkommende og  vil vende tilbage til mig..har skrevet gennem skoleintr. At hun godt må aflys mødet da jeg bad om noget andet af vedkommende... Har jeg gjordt noget forkert?

Jeg tænkerDR  at da du har reeele hensigter og ønsker at i være i enerum med læren for at se hvordan i eventuelt kunne og kan håndtere situationen - ville det være fair nok at du fik en forfladig om hvorfor et møde kun med jer to ikke kan lade sig gøre. Hvis svaret er at sådan er skole politikken så ville jeg for dit vedkommende eventuelt tage en med således at du har en til støtte dig (tænker det kan være overvældende at der sidser tre overfor en)

Anmeld Citér

29. marts 2017

ønskebørn74

Umut skriver:

De tager ikke konflikt møder på tomands hånd mere. Det er for ikke at blive udsat for grovheder. Og fordi de skal have et vidne i forhold til hvis det eskalerer til noget skidt. Desværre er der tossede forældre der har gjort dette nødvendigt. Håber i får løst situationen. Krammer

Anmeld Citér

29. marts 2017

lineog4

Cama skriver:

Jeg tænkerDR  at da du har reeele hensigter og ønsker at i være i enerum med læren for at se hvordan i eventuelt kunne og kan håndtere situationen - ville det være fair nok at du fik en forfladig om hvorfor et møde kun med jer to ikke kan lade sig gøre. Hvis svaret er at sådan er skole politikken så ville jeg for dit vedkommende eventuelt tage en med således at du har en til støtte dig (tænker det kan være overvældende at der sidser tre overfor en)

Ikke bare til dig, men til alle der tænker det er normalt at holde er en til en møde med lærer. Er det normalt hos jer?

hverken hvor jeg arbejder eller hvor jeg har børn holder man møde en til en med en lærer. I børnehaveklassen som ts barn går i, er der jo en børnehaveleder, assistent og pædagog tilknyttet. Man vil ikke møde op alle 3 men vurdere hvem der er relevante i situationen. Er det fx det sociale som også er relevant i SFO vil man formodentlig være enten børnehaveleder eller assistenten lg pædagogen. Vi samarbejder jo om eleverne, og end folkeskoleloven er der ikke længere en reel klasselærer men kontaktvoksne og det kan sagtens være det er en af de andre end den ts kalder læreren der er kontaktvoksen for hendes søn. 

jeg tror ikke jeg helt forstår behovet for den personlige samtale, men derimod behovet for den professionelle samtale. Jeg har fx er krav om at ethvert møde med forældre/hjemmet resulterer i et aftaleark, er ark der bliver skrevet under mødet som et aftalereferat - dvs. En af os professionelle har rollen som referent. Det gøres fordi det netop er er professionelt møde og alle parter skal kunne gå tilbage og se, hvad var der egentlig vi aftalte. Den hyggelige uformelle samtale foregår ikke som et aftalt møde

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.