Møde med skolelæreren

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Umut skriver:

Eller Skulle jeg måske sige har i som forældre der går i skole børnehaveklasse bedt om en møde personligt med læreren 

Det bør altid være muligt at mødes med klassenlæreren. Vil hun ikke holde møde med sig?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2017

Umut

Det er det jeg prøver, jeg ber om en personlig møde med hende og fortæller det bliver dig mig og min mand men noget driller har heller ikke selv forstået det

Anmeld Citér

22. marts 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Umut skriver:

Det er det jeg prøver, jeg ber om en personlig møde med hende og fortæller det bliver dig mig og min mand men noget driller har heller ikke selv forstået det

Hvad driller?

Anmeld Citér

22. marts 2017

Astoria

Profilbillede for Astoria

Så du beder om møde kun med klasselæreren, men der er altid andre til stede ved mødet? 

Anmeld Citér

22. marts 2017

MomInTheMaking

Umut skriver:

Hej vil meget gerne rådes om når jeg ber om en møde med min søns lærer kommer to tre med på spillet..sagde ok de sidste to møder, men jeg bad direkte om en møde personligt med læreren.. idag kommer der desværre same ting Ud af munden på vedkommende og  vil vende tilbage til mig..har skrevet gennem skoleintr. At hun godt må aflys mødet da jeg bad om noget andet af vedkommende... Har jeg gjordt noget forkert?

Jeg har forstået dit indlæg således: 

du vil gerne have et møde kun med læren Og din mand. Læren invitere så andre med ? Er det andre lærere der kommer med eller hvem er de andre?

Hvis du ønsker et møde alene med læren skal du måske bare sige det direkte.. ..altså at du vil snakke KUN med hende og ikke vil have andre med! ? 

Anmeld Citér

22. marts 2017

Monski

Umut skriver:

Hej vil meget gerne rådes om når jeg ber om en møde med min søns lærer kommer to tre med på spillet..sagde ok de sidste to møder, men jeg bad direkte om en møde personligt med læreren.. idag kommer der desværre same ting Ud af munden på vedkommende og  vil vende tilbage til mig..har skrevet gennem skoleintr. At hun godt må aflys mødet da jeg bad om noget andet af vedkommende... Har jeg gjordt noget forkert?

Hvis du har bedt om et møde kun med din søns lærer, så kan jeg godt forstå din frustration. 

Men husk at dem der evt bliver inviteret med til et møde, kun er til for at hjælpe. Det er svært, men prøv at se positivt på at skolen sætter hurtigt ind 

Anmeld Citér

22. marts 2017

loop

Jeg ved, at der på nogle skole er store problemer med forældre, der mundtligt angriber lærere, så grelt at de bliver sygemeldt med stress. Derfor sikrer lærerne sig til samtaler ved at være to.

Jeg siger ikke, at du har angrebet læreren, men det kan der være andre der har, og så sikrer hun sig selv på den måde. Det kan også være en ledelsesbeslutning, hvis skolen tidligere har oplevet problemer på dette område.

Spørg hende lige ud, hvorfor der skal være andre til stede, men hvorfor er det et problem? 

Anmeld Citér

22. marts 2017

Anonym

Mit gæt er, at du ikke taler dansk som modersmål. 

Derfor

1. Skriv til læreren i punkter (som jeg gør her)

2. Hold det kort

Eks:

Hej xxxx

Jeg vil gerne bede om et personligt møde. Kun dig og mig.

Jeg vil gerne mødes, så vi kan tale om problemerne omkring mit barn.

Er det muligt?

Vh XXXX

Anmeld Citér

22. marts 2017

Abracadabra

Umut skriver:

Er det meget svært at forstå om at be om en personlig møde med læreren ? Ikke fordi jeg vil noget ondt eller andet bare snakke og få løst problemet med hensyn til mit barn

Nej, det er overhovedet ikke svært at forstå, at du gerne vil mødes med læreren - men jeg forstår ikke, at hun ikke må have en kollega med. Og jeg forstår slet ikke, at du ikke vil mødes med hende, hvis det ikke kan blive uden hendes kollega.

Anmeld Citér

22. marts 2017

Soonmom

Hvis der er problemer med mobning osv. Er det altså meget normalt at det både er, lære eller pædagogen eller sfo personale eller andet der er tilstede, det er jo ikke noget negativt, men få at få flere øjne på sagen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.