Møde med skolelæreren

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2017

Newsence

Det er fast rutine mange steder at skal man have en lidt svær samtale med forældrene så er man ALTID mindst 2 repræsentanter fra skolen til stede- den pågældende lærer samt en anden ( oftetst en anden lære der kender barnet eller en mellemleder)

Prøv at forestille dig at sidde alene overfor 2 lærer? Ville du syntes det var sjovt?

Læren syntes nok heller ikke det er fedt at sidde alene over for 2 forældre ( dig og din mand). det er bare ikke en pisse fed oplevelse ISÆR ikke hvis der er problemer. Så er det også rart a andre ved hvad der er blevet sagt og aftalt

Tror ikke rigtig du kan ændre det faktum at andre kommer med. Undre mig faktisk også over at du har det som problem... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Newsence skriver:

Det er fast rutine mange steder at skal man have en lidt svær samtale med forældrene så er man ALTID mindst 2 repræsentanter fra skolen til stede- den pågældende lærer samt en anden ( oftetst en anden lære der kender barnet eller en mellemleder)

Prøv at forestille dig at sidde alene overfor 2 lærer? Ville du syntes det var sjovt?

Læren syntes nok heller ikke det er fedt at sidde alene over for 2 forældre ( dig og din mand). det er bare ikke en pisse fed oplevelse ISÆR ikke hvis der er problemer. Så er det også rart a andre ved hvad der er blevet sagt og aftalt

Tror ikke rigtig du kan ændre det faktum at andre kommer med. Undre mig faktisk også over at du har det som problem... 

Rolig nu.... Det kan være at TS gerne vil snakke alene med læreren om etellerandet ømtåligt emne....

Anmeld Citér

22. marts 2017

Abracadabra

Mom skriver:

Rolig nu.... Det kan være at TS gerne vil snakke alene med læreren om etellerandet ømtåligt emne....

Men TS har stadig ikke ret til at bestemme lærerens arbejdsforhold - hvis læreren gerne vil have en kollega med, har læreren ret til dét. 

Anmeld Citér

22. marts 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Abracadabra skriver:

Men TS har stadig ikke ret til at bestemme lærerens arbejdsforhold - hvis læreren gerne vil have en kollega med, har læreren ret til dét. 

Helt enig. Men derfor kan man nu godt skrive pænt til et andet menneske, som tydeligvis har svært ved sproget..

Anmeld Citér

22. marts 2017

TNBC

Umut skriver:

Hej vil meget gerne rådes om når jeg ber om en møde med min søns lærer kommer to tre med på spillet..sagde ok de sidste to møder, men jeg bad direkte om en møde personligt med læreren.. idag kommer der desværre same ting Ud af munden på vedkommende og  vil vende tilbage til mig..har skrevet gennem skoleintr. At hun godt må aflys mødet da jeg bad om noget andet af vedkommende... Har jeg gjordt noget forkert?

Prøv at snak med læreren om hvorfor hun vil have ekstra med? Hun gør det jo ikke for at være ond  

Anmeld Citér

22. marts 2017

lineog4

Jeg er lærer og jeg holder aldrig møder alene med forældre. Jeg har gjort det to gange i de 9 år jeg har været lærer fordi der var sygdom og jeg tænkte mødet var vigtigt og jeg kendte de forældre godt. 

Det er egentlig et princip på den skole jeg er, og det er af hensyn til såvel lærer men også til forældre. Aftaler bliver hørt af flere, og der er en der tager til referat eller skriver ind i elevplanen over fælles aftaler. 

Det handler også om at man som lærer arbejder i et team, og har klassen og eleven sammen med andre det kan enten være en anden lærer eller en pædagog. 

Jeg kan også nogle gange vurdere, at det er bedst for alle parter at min leder deltager til et møde.

Forældre kan komme med ønsker, men i sidste ende er det mig der som professionel bestemmer hvad jeg vil i mit arbejde og hvordan.

Anmeld Citér

22. marts 2017

lineog4

Mom skriver:

Det bør altid være muligt at mødes med klassenlæreren. Vil hun ikke holde møde med sig?

Selvfølgelig skal det være muligt dog er det læreren der sætter rammen fx om der skal være flere til stede ved mødet og hvornår det er muligt rent tidsmæssigt. 

Anmeld Citér

22. marts 2017

Roselil

Profilbillede for Roselil
Umut skriver:

Jeg vil have en samtale med ham/hende men der bliver indblandet andre hvis du har forstået hvad jeg mener

Hej, jeg er selv folkeskolelærer. Som udgangspunkt er man altid to voksne om et møde. Dvs. F.eks. To lærere og forælderen/forældre

Anmeld Citér

22. marts 2017

Mom

Profilbillede for Mom
lineog4 skriver:

Selvfølgelig skal det være muligt dog er det læreren der sætter rammen fx om der skal være flere til stede ved mødet og hvornår det er muligt rent tidsmæssigt. 

Det ved jeg godt. Og det var slet ikke det jeg svarede på... jeg svarede på at TS selvfølgelig skulle kunne få et møde, da jeg tolkede at det ville læreren ikke.

Anmeld Citér

22. marts 2017

Loa

Umut skriver:

Eller Skulle jeg måske sige har i som forældre der går i skole børnehaveklasse bedt om en møde personligt med læreren 

Jeg har barn i 0 klasse og har aldrig bedt om et møde. Men har heller ikke haft en grund til det. Hvis der var noget der virkelig fyldte hos mig, ville jeg nok også bede om et møde.

synes det er ærgerligt du aflyser mødet, måske der er en grund til han/hun inviterer flere med til samtalen? Tag mødet og se hvad det bringer..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.