Er det bare mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Lægger ordvalget et pres på forældrene

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.728 visninger
45 svar
105 synes godt om
21. marts 2017

Anonym trådstarter

Eller er det en underlig måde at bede om et bidrag på? Føler virkelig jeg bliver afkrævet og at det ikke er så frivilligt om man vil donere, skal lige i samme ombæring siges at selve gymnastikken kostede 600 for en sæson, vi kan godt finde råd til at give 70 kroner til instruktør gaver men kunne da forestille mig at det for nogen er mange penge i et stramt budget 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2017

B&J

Anonym skriver:

Eller er det en underlig måde at bede om et bidrag på? Føler virkelig jeg bliver afkrævet og at det ikke er så frivilligt om man vil donere, skal lige i samme ombæring siges at selve gymnastikken kostede 600 for en sæson, vi kan godt finde råd til at give 70 kroner til instruktør gaver men kunne da forestille mig at det for nogen er mange penge i et stramt budget 

Ej det syntes jeg ikke.

Anmeld Citér

21. marts 2017

Bak

Anonym skriver:

Jeg giver dig ret. Jeg synes også, man kunne have valgt en anden formulering. Det burde være mere frivilligt, og så tror jeg alle ville hoppe med alligevel. Og måske 50kr var mere passende, men det er nok bare mig...

Anmeld Citér

21. marts 2017

Bananaalice

Øøh sådan er det at lave frivilligt arbejde. Klart man kan give en blomst eller noget som forening, men 70 kr. pr. gymnast er en del at hente i familierne, og kan kun gøre at endnu flere ikke gider støtte op om foreninger. 

Anmeld Citér

21. marts 2017

loop

Anonym skriver:

Der bliver ikke spurgt om i vil give. Der forlanges 70kr senest torsdag.

Hvis ikke det er noget i som forældre har aftalt, ville jeg ikke betale.

Anmeld Citér

21. marts 2017

Panther

Profilbillede for Panther

Jo, jeg synes, det er en mærkelig formulering. Dertil synes jeg, at det er underligt, at man på kuverten skal skrive gymnastens navn. Det lægger op til en kontrol af bidragsydere.

Hvis det var mig, der stod for det (og det kunne jeg som sådan sagtens finde på), så havde jeg formuleret det helt anderledes (ved at understrege det frivillige aspekt), og så havde jeg i øvrigt ikke "holdt styr på", hvem der havde overført, men havde blot overrakt gaven som en samlet gave fra hele holdet - uanset hvilke navne, der var skrevet på de individuelle kuverter.

Anmeld Citér

21. marts 2017

TNBC

Anonym skriver:

Er det noget i har snakket om eller er det noget der bare er besluttet? 

Hvis det er noget i har aftalt, synes jeg det er ok, men hvis det er noget de har besluttet(synes jeg det lyder som et krav, ikke noget frivilligt) 

Og så synes jeg at det virker mærkeligt at der skal stå på navn på, som et tjek om at ALLE skal betale. 

Hvad hvis man har lyst til at købe noget selv?

Anmeld Citér

21. marts 2017

FruStolpe

Anonym skriver:

Jeg ville blive så tilpas provokeret over det ordvalg, at jeg kunne finde på at afleveret en tom kuvert. 

Sikke en gang pladder,  "du SKAL betale, og iøvrigt så tjekker vi med navn hvem der betaler

Det er dæleme dårlig stil.  

-hele forskellen ligger jo i at man her forlanger penge, man spørger ikke om folk vil være med i en gave.. 

Anmeld Citér

21. marts 2017

Soonmom

Jeg synes også det er meget underligt formuleret og ville nok bare ignorere det, 70 kr synes jeg faktisk også er et list voldsomt beløb hvis man ønsker som forældre at viser man er glad for instruktøren så kan man jo købe en gave selv

Anmeld Citér

21. marts 2017

Muffinmus

Bedre formulering næste gang ville hjælpe gevaldigt.

I øvrigt mener jeg 70 kr pr prs er alt for meget. Vi giver 20 her i byen og det fungerer fint.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.