Lejlighedskompleks og tøjvask

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2017

Anpau

TNBC skriver:

Ja men hvis du ikke kan gøre det fordi det forstyrre underboen så må du jo hænge noget mere af det op hvis der er så meget 

Enten det ja, ellers må jeg jo gå med røven bar 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2017

CC79

Karina84 skriver:

Og jeg har aldrig brugt en tørretumbler 

Eller det passer ikke, da vi boede i en lejlighed, også med vaskekælder, brugte vi den indimellem, hvis vi kunne nå det på den korte tid man havde vasketiden i. Men altså kunne/kan sagtens undvære og nu er vi endda en familie på 4 ift. dengang hvor vi kun var 2 + en lille bebs.

Hvordan så med fugt i lejligheden? Her opfordres vi til ikke at tørre tøj indendørs pga det giver fugt/skimmelsvamp. Vi har ingen tørrerum her så vi har intet valg andet end at have en tørretumbler og med tre børn vasker man ofte dagligt. Vi har et enkelt tørrestativ på toilettet for noget tøj bør jo ikke tørres men med daglige tøjvaske og tørring indendørs bliver indeklimaet i en bolig jo ret påvirket så er nysgerrig på om ikke det var et problem for jer..

Anmeld Citér

20. marts 2017

CC79

Bshizzle skriver:

Nu nævner du selv "vi.."... så hvorfor kan din bedre halvdel så ikke sætte maskinen igang nu hvor du ikke lige har mulighed for at gøre det tidligere? 

Men ja.. ellers tænker jeg at du passer det ind i din og manden i stue-etagen så der ikke blir noget drama ud af det mellem jer. 

Jeg ejer en helt NY tørretrumbler som vi købte  for 3 år siden.. Men jeg har aldrig brugt den!! 

Jeg elsker og hænge mit tøj op.. 

Det har tøjet det bedst med.. og samtidig med skåner man miljøet 

Hænger du det op indendørs eller har du en altan? Undrer mig mange skriver de hænger det op for her i vores lejlighedskonpleks opfordres vi på det skarpeste til ikke at hænge tøj op indendøre pga det skaber grobund for fugt og skimmelsvamp. Har aldrig selv ønsket at eje en tørretumbler men vi har intet valg her da der heller ik eksisterer tørrerum. Men ja bare nysgerrig på hvordan det fungerer med indeklimaet hvis du tørrer tøj indendøre. Skal siges vi har et enkelt tørrestativ på toilettet til noget tøj der ikke bør tørres..

Anmeld Citér

20. marts 2017

MiniMe2005

Når nu det kun er jer, der bruger maskinerne, kunne I så ikke flytte dem op i jeres egen lejlighed? Det må da også være irriterende at skulle ned i kælderen for at bruge sine egne maskiner. Desuden kan jeg da godt forstå, at han synes, det er træls, når det nu kun er til jeres brug.

Vi har også vask i kælderen (bor også på 2.), men det er til hele opgangen, så der er folk lidt mere large...

I øvrigt forstår jeg så meget godt, at du gerne vil bruge tørretumbleren! Jeg ville heller ikke undvære den i vores vaskekælder. Især til håndklæder og sengetøj.

Anmeld Citér

20. marts 2017

Benjamins'mor

TNBC skriver:

Hvorfor bruger tørretumbler hver gang?
Hvad med det du vil have i tørretumbleren tager du først?
Og det andet tager du med op og hænger til tørre?

Jeg brugte næsten aldrig tørretumbler, der var tørrerum, hvor tøjet blev hængt. Ellers ville jeg have taget det med op og hængt det i lejligheden.

Så kan du sagtens vaske når du kommer hjem, hvis du tager det med op.

Nu kender jeg ikke deres regler mv. Men jeg ved at der er nogen steder hvor det fx ikke er tilladt at hænge tøj til tørre i lejligheden, det er det blandt andet ikke der hvor min lillebror bor. 

Anmeld Citér

20. marts 2017

Benjamins'mor

CC79 skriver:

Hænger du det op indendørs eller har du en altan? Undrer mig mange skriver de hænger det op for her i vores lejlighedskonpleks opfordres vi på det skarpeste til ikke at hænge tøj op indendøre pga det skaber grobund for fugt og skimmelsvamp. Har aldrig selv ønsket at eje en tørretumbler men vi har intet valg her da der heller ik eksisterer tørrerum. Men ja bare nysgerrig på hvordan det fungerer med indeklimaet hvis du tørrer tøj indendøre. Skal siges vi har et enkelt tørrestativ på toilettet til noget tøj der ikke bør tørres..

Min lillebror bor et sted hvor det overhovedet ikke er tilladt at hænge til tørre i lejligheden. 

Vi selv ejer ikke en tørretumbler, vi har dog et vaskerum/bryggers i vores lejlighed (villa i 3 plan og vi har stuen/kælderen, så der bor en over os), men vi sørger bare for at lufte godt ud når tøjet hænger til tørre så der ikke bliver fugtigt. 

På lige fod med at vi åbner vinduer i andre rum hvis de begynder at dugge (pga varme etc).

Anmeld Citér

20. marts 2017

CC79

Benjamins'mor skriver:

Min lillebror bor et sted hvor det overhovedet ikke er tilladt at hænge til tørre i lejligheden. 

Vi selv ejer ikke en tørretumbler, vi har dog et vaskerum/bryggers i vores lejlighed (villa i 3 plan og vi har stuen/kælderen, så der bor en over os), men vi sørger bare for at lufte godt ud når tøjet hænger til tørre så der ikke bliver fugtigt. 

På lige fod med at vi åbner vinduer i andre rum hvis de begynder at dugge (pga varme etc).

Ok ja sålænge det kan lade sig gøre. Nu døjer vi også med slemme fugtproblemer her uanset tøjtørring og udluftning  og det har jeg nu heller ik oplevet andre steder jeg har boet. Men ja det er jo rarest at undgå en tørrretumbler af mange grunde hvis det kan lade sig gøre.

Anmeld Citér

20. marts 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Altså når man bor i lejlighed må man jo tage hensyn til hinanden - så kan godt forstå han synes kl 22/23 er alt for sent. 

Kan du ikke vaske og tørre så det er færdigt kl 20?

Anmeld Citér

20. marts 2017

Aristocats

Man skal IKKE tørre tøj indenfor. Færdig. Det giver et forfærdeligt indeklima. Jeg har været vidne til en flytning fra et hus der desværre udviklede skimmelsvamp forårsaget af at tørre tøj indendørs. Så hellere tørretumbler!! 

Anmeld Citér

21. marts 2017

Anpau

CC79 skriver:

Hvordan så med fugt i lejligheden? Her opfordres vi til ikke at tørre tøj indendørs pga det giver fugt/skimmelsvamp. Vi har ingen tørrerum her så vi har intet valg andet end at have en tørretumbler og med tre børn vasker man ofte dagligt. Vi har et enkelt tørrestativ på toilettet for noget tøj bør jo ikke tørres men med daglige tøjvaske og tørring indendørs bliver indeklimaet i en bolig jo ret påvirket så er nysgerrig på om ikke det var et problem for jer..

I vores lejekontrakt står der faktisk, at vi ikke må tørre tøj inde i lejligheden - netop pga. fugt/skimmelsvamp. Har dog også et enkelt tørrestativ i lejligheden, men som du selv siger - det er jo slet ikke nok. 

Til gengæld har vi godt nok et (mindre) tørrerum, som faktisk er fyldt godt op af de andre to lejligheder. Og nå ja, så indrømmer jeg gerne blankt, at jeg ikke GIDER. Hader at vaske tøj, så det skal helst gå så hurtigt som muligt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.