Lejlighedskompleks og tøjvask

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.726 visninger
32 svar
9 synes godt om
19. marts 2017

Anpau

Hej de damer (og enkelt mænd)

Måske er det er lidt underligt spørgsmål, men tænkte at jeg alligevel lige ville høre, hvordan I af jer der bor i etagebolig gør ift. tøjvask.

Vi bor i lejlighed på 2. Sal. Der er kun tre lejligheder; Stuen, 1. sal og 2. sal.
Vores vaskekælder er pudsigt nok under Stueetagen.

Nå, men her for en lille måneds tid siden blev jeg gjort opmærksom på, at vores tørretumbler åbenbart larmer (af ham der bor i stueetagen - vi kan selvfølgelig ikke selv høre den, når vi bor på 2. sal). Jeg beklagede mange gange, og sagde at jeg nok lige skulle være opmærksom på ikke at vaske/tørre for sent.

MEN. Som studerende med studiejob, har jeg ikke altid mulighed for at vaske om eftermiddagen og om dagen i weekenden (arbejder 8-17.30). Og hvad Søren gør man så? Jeg har i her weekenden haft fri fra studiejob og givet den gas med tøjvask. Satte den sidste vask over kl 17 i dag, og den kom så i tørretumbler kl 19. Har kun sat den til 80 minutter (håber dælme det når blive tørt), men alligevel tænker jeg, om det mon er OK. Jaja, det er der jo selvfølgelig kun én der kan svare på, og det er ham der bor i stuen - men ville alligevel høre, hvad I andre gør?

Jeg vil så gerne tage hensyn, men på den anden side, så kan jeg jo altså kun vaske tøj, når jeg er hjemme (sætter selvfølgelig tit en vask over om morgenen inden jeg tager afsted, men det rækker ikke altid langt kun med én vask pr. dag - hvis jeg også gerne vil i bund engang i mellem).

Så - hvad gør I ift. tøjvask, når der også lige er en lejlighed i stueetagen der skal tages hensyn til?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2017

TNBC

Anpau skriver:

Hej de damer (og enkelt mænd)

Måske er det er lidt underligt spørgsmål, men tænkte at jeg alligevel lige ville høre, hvordan I af jer der bor i etagebolig gør ift. tøjvask.

Vi bor i lejlighed på 2. Sal. Der er kun tre lejligheder; Stuen, 1. sal og 2. sal.
Vores vaskekælder er pudsigt nok under Stueetagen.

Nå, men her for en lille måneds tid siden blev jeg gjort opmærksom på, at vores tørretumbler åbenbart larmer (af ham der bor i stueetagen - vi kan selvfølgelig ikke selv høre den, når vi bor på 2. sal). Jeg beklagede mange gange, og sagde at jeg nok lige skulle være opmærksom på ikke at vaske/tørre for sent.

MEN. Som studerende med studiejob, har jeg ikke altid mulighed for at vaske om eftermiddagen og om dagen i weekenden (arbejder 8-17.30). Og hvad Søren gør man så? Jeg har i her weekenden haft fri fra studiejob og givet den gas med tøjvask. Satte den sidste vask over kl 17 i dag, og den kom så i tørretumbler kl 19. Har kun sat den til 80 minutter (håber dælme det når blive tørt), men alligevel tænker jeg, om det mon er OK. Jaja, det er der jo selvfølgelig kun én der kan svare på, og det er ham der bor i stuen - men ville alligevel høre, hvad I andre gør?

Jeg vil så gerne tage hensyn, men på den anden side, så kan jeg jo altså kun vaske tøj, når jeg er hjemme (sætter selvfølgelig tit en vask over om morgenen inden jeg tager afsted, men det rækker ikke altid langt kun med én vask pr. dag - hvis jeg også gerne vil i bund engang i mellem).

Så - hvad gør I ift. tøjvask, når der også lige er en lejlighed i stueetagen der skal tages hensyn til?

Hvorfor bruger tørretumbler hver gang?
Hvad med det du vil have i tørretumbleren tager du først?
Og det andet tager du med op og hænger til tørre?

Jeg brugte næsten aldrig tørretumbler, der var tørrerum, hvor tøjet blev hængt. Ellers ville jeg have taget det med op og hængt det i lejligheden.

Så kan du sagtens vaske når du kommer hjem, hvis du tager det med op.

Anmeld Citér

19. marts 2017

Mamman

Profilbillede for Mamman

Drop tørretumbleren

Anmeld Citér

19. marts 2017

Anpau

TNBC skriver:

Hvorfor bruger tørretumbler hver gang?
Hvad med det du vil have i tørretumbleren tager du først?
Og det andet tager du med op og hænger til tørre?

Jeg brugte næsten aldrig tørretumbler, der var tørrerum, hvor tøjet blev hængt. Ellers ville jeg have taget det med op og hængt det i lejligheden.

Så kan du sagtens vaske når du kommer hjem, hvis du tager det med op.

Simpelthen fordi jeg ikke gider stå og hænge alt tøj op - kun det der ikke må tørres i tumbler. 

Anmeld Citér

19. marts 2017

ErDetSnartNU

Har du snakket med ham om tider osv? Hvordan er dit forhold til ham? Jeg tænker, om man evt kunne sende en sms i løbet af dagen og spørge, om det var ok hvis tørretumbleren kørte til kl 21 den pågældende dag eller noget - de fleste er jo til at snakke med, specielt hvis de bliver taget med på råd og føler, at der bliver taget hensyn til dem  

Anmeld Citér

19. marts 2017

Anpau

Mamman skriver:

Drop tørretumbleren

Det var en ide, men som skrevet i ovenstående svar, så gider jeg simpelthen ikke stå og hænge tøj op og tage ned, der er nok af opgaver herhjemme 

Anmeld Citér

19. marts 2017

Anpau

ErDetSnartNU skriver:

Har du snakket med ham om tider osv? Hvordan er dit forhold til ham? Jeg tænker, om man evt kunne sende en sms i løbet af dagen og spørge, om det var ok hvis tørretumbleren kørte til kl 21 den pågældende dag eller noget - de fleste er jo til at snakke med, specielt hvis de bliver taget med på råd og føler, at der bliver taget hensyn til dem  

Vi har ikke decideret snakket tider - tror mest han nævne det, fordi det i den periode var halvsent (tumbleren stoppede først ved 22/23 tiden) - hvilket jeg jo godt kan se er for sent, når vi nu engang har fået en "larmemaskine". 

Vores forhold er ikkeeksisterende - andet end et Hej når vi mødes og så selvfølgelig lige en hurtig sludder i ny og næ i vaskerummet når vi mødes . SMS ideen er god, den vil jeg have i baghovedet, hvis han igen nævner noget om, at det er er problem 

Anmeld Citér

19. marts 2017

Karina84

Anpau skriver:

Simpelthen fordi jeg ikke gider stå og hænge alt tøj op - kun det der ikke må tørres i tumbler. 

Og jeg har aldrig brugt en tørretumbler 

Eller det passer ikke, da vi boede i en lejlighed, også med vaskekælder, brugte vi den indimellem, hvis vi kunne nå det på den korte tid man havde vasketiden i. Men altså kunne/kan sagtens undvære og nu er vi endda en familie på 4 ift. dengang hvor vi kun var 2 + en lille bebs.

Anmeld Citér

19. marts 2017

Bissen

Kan være der står noget i vedtægterne? 

Gjorde der i vores og tror det var noget med mellem 7-21 at man måtte benytte vaskemaskine og tørretrumbler. 

Anmeld Citér

19. marts 2017

Lilleguldklump

Hos os må man kun vaske/tørre mellem 8-20 og søndag 8-13 af samme grund :-) skide irriterende men sådan er det.. har samme problem med ikke at kunne nå at vaske

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.