Lejlighedskompleks og tøjvask

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2017

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Hos os må man vaske/tørre 7-21 hverdag og weekend

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2017

TNBC

Anpau skriver:

Simpelthen fordi jeg ikke gider stå og hænge alt tøj op - kun det der ikke må tørres i tumbler. 

Jeg sagde heller ikke alt. Men så lang tid tager det da ikke at hænge op. 

Men som andre siger, er der ikke tider for hvornår den må bruges.? 

Anmeld Citér

19. marts 2017

Guldlok88

Her har vi ikke tørretumbler, så det lover hængt op tænker lidt hvor mange i er, siden at du skal vaske hver dag for at komme i bund i det.. Tag en snak med naboen og lav en aftale om tidspunkter  

Anmeld Citér

19. marts 2017

Anpau

Karina84 skriver:

Og jeg har aldrig brugt en tørretumbler 

Eller det passer ikke, da vi boede i en lejlighed, også med vaskekælder, brugte vi den indimellem, hvis vi kunne nå det på den korte tid man havde vasketiden i. Men altså kunne/kan sagtens undvære og nu er vi endda en familie på 4 ift. dengang hvor vi kun var 2 + en lille bebs.

Men sådan er vi jo så forskellige. JEG gider bare ikke bruge tid på det 

Anmeld Citér

19. marts 2017

Anpau

TNBC skriver:

Jeg sagde heller ikke alt. Men så lang tid tager det da ikke at hænge op. 

Men som andre siger, er der ikke tider for hvornår den må bruges.? 

Det er vores egne private maskiner, så skal ikke booke tid, men kan gøre det når jeg har lyst og tid, heldigvis 

Anmeld Citér

19. marts 2017

TNBC

Anpau skriver:

Det er vores egne private maskiner, så skal ikke booke tid, men kan gøre det når jeg har lyst og tid, heldigvis 

Ja men hvis du ikke kan gøre det fordi det forstyrre underboen så må du jo hænge noget mere af det op hvis der er så meget 

Anmeld Citér

19. marts 2017

Pikku Myy

Anpau skriver:

Hej de damer (og enkelt mænd)

Måske er det er lidt underligt spørgsmål, men tænkte at jeg alligevel lige ville høre, hvordan I af jer der bor i etagebolig gør ift. tøjvask.

Vi bor i lejlighed på 2. Sal. Der er kun tre lejligheder; Stuen, 1. sal og 2. sal.
Vores vaskekælder er pudsigt nok under Stueetagen.

Nå, men her for en lille måneds tid siden blev jeg gjort opmærksom på, at vores tørretumbler åbenbart larmer (af ham der bor i stueetagen - vi kan selvfølgelig ikke selv høre den, når vi bor på 2. sal). Jeg beklagede mange gange, og sagde at jeg nok lige skulle være opmærksom på ikke at vaske/tørre for sent.

MEN. Som studerende med studiejob, har jeg ikke altid mulighed for at vaske om eftermiddagen og om dagen i weekenden (arbejder 8-17.30). Og hvad Søren gør man så? Jeg har i her weekenden haft fri fra studiejob og givet den gas med tøjvask. Satte den sidste vask over kl 17 i dag, og den kom så i tørretumbler kl 19. Har kun sat den til 80 minutter (håber dælme det når blive tørt), men alligevel tænker jeg, om det mon er OK. Jaja, det er der jo selvfølgelig kun én der kan svare på, og det er ham der bor i stuen - men ville alligevel høre, hvad I andre gør?

Jeg vil så gerne tage hensyn, men på den anden side, så kan jeg jo altså kun vaske tøj, når jeg er hjemme (sætter selvfølgelig tit en vask over om morgenen inden jeg tager afsted, men det rækker ikke altid langt kun med én vask pr. dag - hvis jeg også gerne vil i bund engang i mellem).

Så - hvad gør I ift. tøjvask, når der også lige er en lejlighed i stueetagen der skal tages hensyn til?

Hvad med at vaske tøjet om aftenen, og så smide det i tørretumbleren om morgenen inden du tager afsted?

Anmeld Citér

19. marts 2017

Bshizzle

Anpau skriver:

Hej de damer (og enkelt mænd)

Måske er det er lidt underligt spørgsmål, men tænkte at jeg alligevel lige ville høre, hvordan I af jer der bor i etagebolig gør ift. tøjvask.

Vi bor i lejlighed på 2. Sal. Der er kun tre lejligheder; Stuen, 1. sal og 2. sal.
Vores vaskekælder er pudsigt nok under Stueetagen.

Nå, men her for en lille måneds tid siden blev jeg gjort opmærksom på, at vores tørretumbler åbenbart larmer (af ham der bor i stueetagen - vi kan selvfølgelig ikke selv høre den, når vi bor på 2. sal). Jeg beklagede mange gange, og sagde at jeg nok lige skulle være opmærksom på ikke at vaske/tørre for sent.

MEN. Som studerende med studiejob, har jeg ikke altid mulighed for at vaske om eftermiddagen og om dagen i weekenden (arbejder 8-17.30). Og hvad Søren gør man så? Jeg har i her weekenden haft fri fra studiejob og givet den gas med tøjvask. Satte den sidste vask over kl 17 i dag, og den kom så i tørretumbler kl 19. Har kun sat den til 80 minutter (håber dælme det når blive tørt), men alligevel tænker jeg, om det mon er OK. Jaja, det er der jo selvfølgelig kun én der kan svare på, og det er ham der bor i stuen - men ville alligevel høre, hvad I andre gør?

Jeg vil så gerne tage hensyn, men på den anden side, så kan jeg jo altså kun vaske tøj, når jeg er hjemme (sætter selvfølgelig tit en vask over om morgenen inden jeg tager afsted, men det rækker ikke altid langt kun med én vask pr. dag - hvis jeg også gerne vil i bund engang i mellem).

Så - hvad gør I ift. tøjvask, når der også lige er en lejlighed i stueetagen der skal tages hensyn til?

Nu nævner du selv "vi.."... så hvorfor kan din bedre halvdel så ikke sætte maskinen igang nu hvor du ikke lige har mulighed for at gøre det tidligere? 

Men ja.. ellers tænker jeg at du passer det ind i din og manden i stue-etagen så der ikke blir noget drama ud af det mellem jer. 

Jeg ejer en helt NY tørretrumbler som vi købte  for 3 år siden.. Men jeg har aldrig brugt den!! 

Jeg elsker og hænge mit tøj op.. 

Det har tøjet det bedst med.. og samtidig med skåner man miljøet 

Anmeld Citér

20. marts 2017

Anpau

Bshizzle skriver:

Nu nævner du selv "vi.."... så hvorfor kan din bedre halvdel så ikke sætte maskinen igang nu hvor du ikke lige har mulighed for at gøre det tidligere? 

Men ja.. ellers tænker jeg at du passer det ind i din og manden i stue-etagen så der ikke blir noget drama ud af det mellem jer. 

Jeg ejer en helt NY tørretrumbler som vi købte  for 3 år siden.. Men jeg har aldrig brugt den!! 

Jeg elsker og hænge mit tøj op.. 

Det har tøjet det bedst med.. og samtidig med skåner man miljøet 

Han er endnu mindre hjemme end jeg er 

Anmeld Citér

20. marts 2017

Anpau

Pikku Myy skriver:

Hvad med at vaske tøjet om aftenen, og så smide det i tørretumbleren om morgenen inden du tager afsted?

Det var måske en ide - i hvertfald med noget af tøjet, hvis ikke det kommer til at lugte?? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.