MysteriousAngel skriver:
Tak for din forklaring. Den satte flere ting i perspektiv for mig. Det mener jeg uden at være nedladende. Her kan man tydeligt se, hvordan det skrevne ord kan misforstås. 
Ja jeg tror ikke det er en generelle opfattelse eller indlevelse. Jeg tror dog bare, at nogle børn er mere sensitive end andre i visse situationer. Så her er vi enig. Det er også derfor, at jeg synes, som dig, at man skal se på det individuelle barn og tage en beslutning.
For ja.. den latterlige film satte en masse ting igang i mig. Det var længe siden, at der var sket noget i mit liv så ingen kunne rigtig forstå, at netop den scene gjorde mig så ulykkelig, men for pokker. Den gjorde nas.
Det endte med, at jeg i en periode på et ½ år måtte sove hos mine forældre igen for at være tryg.
Nej jeg kan ikke erindre at andre film, har gjort mig så traumatiseret. Jo en som voksen, men den var også så forfærdelig, at den satte mine moderfølelser på spil. 
Herinde er det også nemt at føle sig angrebet, (+at man faktisk nogengange bliver det) når det pludselig vælter ind med notifikationer fra vrantne damer der alle stiller det samme modsvar/spørgsmål! XD
og det er svært at få alle nuancerne med i første omgang, det sgu derfor det hedder debat!
.. men det kunne jo godt lyde som om at du er lidt ekstra sensitiv, tænker mht. at du også har set en film som voksen du har haft det stramt med!
Jeg kender det lidt selv, på den måde at jeg ikke ser nyhederne fordi det er for voldsomt for mig og når jeg har set et afsnit at "Game of thrones" skal jeg lade op i flere dage, min krop kan slet ikke håndtere spændingen og alt det visuelt ubehagelige man bliver konfronteret med. Så det er bestemt ikke fordi jeg ikke forstår den følelse, jeg skal heller ikke gøre mig klog på om "traumatiseret" var det du blev, for mig er det simpelthen bare temmelig vildt, hvis den terminologi skulle passe her.
Angst, ked af det, bange.. det kan jeg se i den sammenhæng.
Derudover tænker jeg også at man måske godt kan have en traumatisk oplevelse uden at være traumatiseret, ligesom man kan være deprimeret uden at have en depression? Men det var bare en strøtanke!
Du ved, nu hvor vi debattere. :p