Skønheden og udyret med barn ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.189 visninger
65 svar
91 synes godt om
18. marts 2017

Solstråle90

Hejsa ville høre om nogle af jer har været inde og se den nye skønheden og udyret film med jeres børn.

den har mærket 7 år. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2017

Muhmi

Jeg har ikke set den... Men jeg kan virkelig ikke forestille mig det var en film jeg ville tage mine børn med ind og se.. Altså... Løvernes konge var/er jo også en børnefilm, men vi ved jo alle sammen hvor traumatiseret vi blev første gang vi så den... Skønheden og udyret er i mine øjne ikke en børnefilm, heller ikke i tegnefilmsudgaven da den har så mange aspekter i den som man faktisk bør være lidt ældre for at forstå fuldt ud. Gastons jagt på Belle og hele den hetz der kører på udyret er enormt upassende for børn og jeg tvivler stærkt på at den er blevet mere passende for børn, efter den er blevet lavet til en film. Så er den jo pludselig langt mere virkelig. Vil lige tilføje at jeg mener dette selvom jeg har set den en milliard gange da jeg var barn (tegnefilmen) og den faktisk er min yndlings disneyfilm... Den er dog bare ikke egnet for børn synes jeg

Hov, det blev lidt længere end forventet hehe...

Men nej, ville nok vente til de var 10-12 år

Anmeld Citér

18. marts 2017

Jullesnulle

Muhmi skriver:

Jeg har ikke set den... Men jeg kan virkelig ikke forestille mig det var en film jeg ville tage mine børn med ind og se.. Altså... Løvernes konge var/er jo også en børnefilm, men vi ved jo alle sammen hvor traumatiseret vi blev første gang vi så den... Skønheden og udyret er i mine øjne ikke en børnefilm, heller ikke i tegnefilmsudgaven da den har så mange aspekter i den som man faktisk bør være lidt ældre for at forstå fuldt ud. Gastons jagt på Belle og hele den hetz der kører på udyret er enormt upassende for børn og jeg tvivler stærkt på at den er blevet mere passende for børn, efter den er blevet lavet til en film. Så er den jo pludselig langt mere virkelig. Vil lige tilføje at jeg mener dette selvom jeg har set den en milliard gange da jeg var barn (tegnefilmen) og den faktisk er min yndlings disneyfilm... Den er dog bare ikke egnet for børn synes jeg

Hold da op 

10-12 år..?

min søn på syv ser Harry Potter og Jurassic park 

Anmeld Citér

18. marts 2017

Jullesnulle

Jullesnulle skriver:

Hold da op 

10-12 år..?

Jeg ville ikke have problemer med skønheden og udyret fra 5/6 år

Anmeld Citér

18. marts 2017

Muhmi

Jullesnulle skriver:

Hold da op 

10-12 år..?

Det synes jeg også er enormt tidligt at se sådan nogle film 

Anmeld Citér

18. marts 2017

Jullesnulle

Den er vel ikke værre end Askepot. Den så min søn da han var 5/6

Anmeld Citér

18. marts 2017

Sprit25

Min datter på 3 har set tegnefilem :/ hvis hun kunne ville hun se løvernes konge hele dagen...

Jeg tænker du sagtens kan og netop så tage snakken omkring jagten på udyret med barnet

Anmeld Citér

18. marts 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Muhmi skriver:

Jeg ved ikke, hvor traumatiserede, vi - eller vores børn - blev, da vi/de så Løvernes Konge første gang. Er det ikke et lidt heftigt udtryk at bruge? 

Til TS: På kino.dk begrundes dét, at filmen frarådes til under 7-årige, sådan her: 

"Tilladt for alle, men frarådes børn under 7 år
Filmen har en gennemgående dramatisk stemning med humoristiske indslag. Der er en rækkes scener med voldsomt indhold: Bange mennesker viger i flere scener tilbage fra et uhyggeligt væsen. Et udyr dukker truende frem. En mand slår en anden mand ned. I flere scener ses ulve forfølge og true mennesker. En ophidset menneskeskare med fakler angriber et slot. Et menneske og et udyr kæmper voldsomt, og den ene ses styrte i dybet. Da det voldsomme imidlertid ikke er udpenslet, da det udspiller sig i et eventyrligt univers fjernt fra virkeligheden, og da hovedkarakteren fremstår som handlekraftig og klarer sig, vurderes det, at filmen kun vil kunne virke skræmmende på børn under 7 år."

Jeg ville træffe beslutningen ud fra dette og så selvfølgelig, hvordan mit barn sædvanligvis har det med film med uhyggelige elementer.

Anmeld Citér

18. marts 2017

AnoMom

Muhmi skriver:

Traumatiseret ligefrem? 

Alle Disney film indeholder ondskab. 

Skønheden og udyret har gaston der jagter belle og vil dræbe udyret

løvernes konge har scar der dræber mufassa

alladin har jafar der vil dræbe alladin

101 dalmatiner har cruella de ville som vil dræbe alle hundende

osv. Jeg kan blive ved. 

TS - hvis du føler dit barn kan klare det så ja. Synes 7 år er meget passende

Anmeld Citér

18. marts 2017

Jullesnulle

Muhmi skriver:

Det synes jeg også er enormt tidligt at se sådan nogle film 

Tja... han synes de er seje og er ikke let at skræmme overhoved. Jeg vil sige at va halvdelen af drengene og endelig af pigerne i 0. Klassen (mim søns) har set Harry Potter og Narnia osv.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.