Anonym skriver:
Du skriver, at ikke alle konflikter behøver at blive taget op, at nogle gange er de forsvundet dagen efter. Det er irrelevant idet, det ikke er mig, der bringer konflikter på banen med andre forældre. Er det noget, du tænker at jeg kan sige til en forælder næste gang, jeg ser dem eller hvorfor skriver du det?
Skolen er ikke en mellemmand. Skolen er omdrejningspunktet. Som jeg skrev, har skolen rigtig fint fat i problemerne og har gang i meget fine tiltag, for at forbedre forholdene i klassen. Jeg mener at vi forældre bør have tillid og tiltro til det, lærene og pædagogerne gør, og bakke op omkring det. Skolen skal ikke være dommere i en konflik, og det er de heller ikke.
Samtalerne foældrene imellem er, som jeg skrev, ikke præget af objektivitet og anerkendelse, men begynder at ligne mudderkastning - men er ikke gået i hårdknude, det var dine ord, din fortolkning og har ikke noget at gøre med min situation.
Jeg prøver virkelig at forklare, så godt og tydeligt, som muligt. Men jeg oplever at du forvrænger det, jeg skriver. Faktisk kan jeg ikke genkende noget af det, du beskriver i situationen, som den i virkeligheden er. Derfor får jeg tanken, at det handler om dine og ikke mine oplevelser.
Hvis du oplever, at du ikke har behov for at forældrene blander sig i konflikten, fa skolen allerede har godt fat om problemet, så syntes jeg hånden på hjertet at du skal sige det til, den anden forældre, næste gang der opstår mulighed for det.
Hvis du oplever at forældrene ikke er anerkendene eller objektive, så gentag sidste sætning overfor dem - luk snakken så hurtigt det kan lade sig gøre.
Jeg læste dit indlæg, som om, at du ville have at skolen SKULLE håndtere alle konflikter, og dermed være mellemmand mellem forældrene/børnene - og det mener jeg ikke de skal. Men hvis skolen allerede er igang med tiltag, så er det super fint.
Dog kan der stadig være behov for at forældre snakker sammen, så de kan hjælpe ungerne imellem, måske med legeaftaler, eller snakke i hjemme om fx. sprogbrug overfor hinanden osv.
Du skriver dog at du ikke bryder dig om konfliktløsningen, når den foregår mellem forældrene, og der mener jeg stadig, at opdragelse ligger i hjemmet, det er mig som skal sørge for, at mit barn lærer god adfærd - det er ikke skolens opgave. Ergo kan en konflikt ikke løses uden forældrene, de skal mindst ligeså meget på banen.
Dine sidste sætninger, tænker jeg er skrevet i frustration, så dem kommenterer jeg ikke på