Findes der grimme børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.265 visninger
39 svar
36 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. marts 2017

Aristocats

Okay, totalt tabubelagt emne som min mand og jeg netop lige har diskuteret 

Findes der grimme børn? Er det sådan én "alle ved det, ingen taler om det"-ting? Eller er børn bare væsener, som der altid er noget smukt ved? Men det går vel også mere over i det filosofiske fremfor det helt konkrete og overfladiske koncept som det at være "grim" eller i hvert fald mindre køn egentligt er? 

Jeg læste engang også en diskussion på Reddit, hvor der blev spurgt til forældre der godt vidste de havde grimme børn - det var interessant læsning og der kom overvældende mange svar. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2017

sommerfuglen82

Uuuhaa farligt emne 
Men jeg tør godt være ærlig
Jeg syntes bestemt ikke alle børn er lige kønne og alle babyer er bestemt ikke smukke.

Men syntes altid man finder noget ved et barn som har sin charme

Anmeld Citér

6. marts 2017

AnoMom

Aristocats skriver:

Findes der grimme børn? Er det sådan én "alle ved det, ingen taler om det"-ting? Eller er børn bare væsener, som der altid er noget smukt ved? Men det går vel også mere over i det filosofiske fremfor det helt konkrete og overfladiske koncept som det at være "grim" eller i hvert fald mindre køn egentligt er? 

Jeg læste engang også en diskussion på Reddit, hvor der blev spurgt til forældre der godt vidste de havde grimme børn - det var interessant læsning og der kom overvældende mange svar. 

Hmm den er svær at svare på. For umiddelbart vil jeg mene at ja der findes grimme børn. Jeg kan da godt se et barn og synes det er mindre heldigt. Men selv samme barn er jo det smukkeste i forældrenes øjne. Også vender svaret sig jo til at nej der findes ikke grimme børn. 

Men det handler jo så ikke kun om børn men mennesker generelt. For der er da også voksne hvor man kan tænke, hold nu op han/hun har da siddet bagerst på skønhedsvognen men alligevel kan han/hun være gift med en der synes at personen er billedskøn. 

Det vil altid handle om smag og behag tror jeg

Anmeld Citér

6. marts 2017

esioul

Aristocats skriver:

Ja jeg synes mange babyer er grimme 

Jeg siger det dig ikke til forældrene 

Jeg synes dog alligevel at alle børn indeholder noget unikt. For mig at det bare svært med en helt ny en, som man ikke kender at "finde det". 

Hvis du forstår 

Anmeld Citér

6. marts 2017

ErDetSnartNU

Ja, der findes i mine øjne afgjort grimme børn - præcis ligesom der også findes grimme voksne. Det betyder dog ikke at de ikke kan være søde eller charmerende. Der findes heldigvis kvaliteter, der er meget mere værd end fysisk skønhed

Anmeld Citér

6. marts 2017

Nel

Ja der skal nok trædes lidt varsomt i denne her debat, så jeg vil også svare lidt forsigtigt.

Det med om noget er smukt og kønt er jo til dels subjektivt. Nogle kan finde noget smukt, som andre ikke gør. Men samtidig er der også der hvor en overvejende mængde er enig i at, f.eks. en person, er smuk. Der er f.eks. kendte personer som flertallet nok vil sige er smuk frem for grim, og omvendt. 

Så jeg vil tillade mig at sige, at børn godt kan være fysisk grimme. Jeg kan godt finde et barn grimt, men derfor er andre ikke nødvendigvis enige i det.

Anmeld Citér

6. marts 2017

A-1995

Ja, selvfølgelig gør der da det..

og selvfølgelig er det tabubelagt. Enhver forælder ville da blive dybt såret hvis nogen sagde at de ikke synes at der barn var særlig kønt..

og heldigvis så elsker familien jo barnet så højt at de selv synes barnet er smukt og fantastisk. ��

Anmeld Citér

6. marts 2017

Julemusen

Jeg har aldrig mødt et barn som i min optik kunne beskrives som grimt. Jeg har set mange mindre kønne børn og babyer. Min mellemste søn har ørnenæse og foldede øre som baby. Han var ikke ret køn men er vokset godt fra det og har en fantastisk livsbekræftende udstråling. Min niece på 6 måneder har en meget speciel hovedform og ser lidt spøjs ud,men når hun smiler lyser hun hele rummet op. 

Der kan tages billeder af alle som får dem til at fremstå som grimme ja,men når man står overfor en person i levende live, så er deres udstråling en stor del af deres udseende. Min gamle bedstemor var en bitter gammel krage uden noget positivt at sige om andre. Jeg synes faktisk at hun var grim og dyster. Men de børn jeg har mødt har hver især en livslyst, glimt i øret, impulsiv glædesfremtoning og udstråling der giver dem charme  så nej, i min verden findes der ingen grimme børn.

Anmeld Citér

6. marts 2017

Jullesnulle

Julemusen skriver:

Jeg har aldrig mødt et barn som i min optik kunne beskrives som grimt. Jeg har set mange mindre kønne børn og babyer. Min mellemste søn har ørnenæse og foldede øre som baby. Han var ikke ret køn men er vokset godt fra det og har en fantastisk livsbekræftende udstråling. Min niece på 6 måneder har en meget speciel hovedform og ser lidt spøjs ud,men når hun smiler lyser hun hele rummet op. 

Der kan tages billeder af alle som får dem til at fremstå som grimme ja,men når man står overfor en person i levende live, så er deres udstråling en stor del af deres udseende. Min gamle bedstemor var en bitter gammel krage uden noget positivt at sige om andre. Jeg synes faktisk at hun var grim og dyster. Men de børn jeg har mødt har hver især en livslyst, glimt i øret, impulsiv glædesfremtoning og udstråling der giver dem charme  så nej, i min verden findes der ingen grimme børn.

Både min mand og jeg tænkte det var enormt synd for alle de andre på barselsafd. med grimme babyer 

når nu vores var så smuk.... tror det er meget normalt. 

Ej - jeg synes faktisk godt jeg kan se om et barn er smukt eller ej. Ligesom med voksne. Men det er selvfølglig et spm. om smag

Anmeld Citér

6. marts 2017

Mami

Ja der findes grimme børn og voksne

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.