1. Gangs gravid og masser af spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2017

C85

Beti89 skriver:

Hvor dejligt du fik rykket den frem  tror også min kæreste synes det er lidt for meget med de scanninger hehe eller vi vil egentlig også hellere bruge pengene på en tidlig kønsscanning. Jeg er bare så nervøs for der ik er liv til NF, selvom jeg jo ik har nogen grund til at tro det..

I starten åd jeg også hele tiden, nu det desværre gået den anden vej, så man bliver jo lidt nervøs for om baby får den næring den ska ha.

Hehe det også svært for når man ik har symptomer vil man gerne ha nogen men når man så først har mange så må de gerne gå væk 

Krydser også fingrer for de klarer sig derinde  Er det jeres første eller? 

Ja jeg satser også på tidlig kønsscanning, vil så gerne vide, hvad der gemmer sig derinde! 

Tror også bare man skal prøve at tage den med ro, man er jo ikke mere sikker bare pga. en ekstra scanning, det er jo desværre noget man ikke selv er herre over. Det er bare svært, når det er et ønskebarn. 

Ja, det er vores første barn, og første gang jeg nogensinde har været gravid. Vi har forsøgt i knap 3 år, så man kan roligt sige, at den lille spire er ønsket.  Hvad med jer?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2017

Beti89

C85 skriver:

Ja jeg satser også på tidlig kønsscanning, vil så gerne vide, hvad der gemmer sig derinde! 

Tror også bare man skal prøve at tage den med ro, man er jo ikke mere sikker bare pga. en ekstra scanning, det er jo desværre noget man ikke selv er herre over. Det er bare svært, når det er et ønskebarn. 

Ja, det er vores første barn, og første gang jeg nogensinde har været gravid. Vi har forsøgt i knap 3 år, så man kan roligt sige, at den lille spire er ønsket.  Hvad med jer?

Ja præcis 

Og ja tingene kan jo gå galt alligevel selvom man har fået scanning.. Man må bare tænke positivt! Selvfølgelig har vores små bebser det godt i maven 

Hold da op, det var længe, så ska jeg vist ikke brokke mig over at det har taget 10 måneder her  hehe. Har i så været i behandling?  Vi blev det heldigvis naturligt, men troede ellers også vi ville ende i behandling, da mandens bevægelighed i sædcellerne var lav  så det er så meget et ønskebarn her også 

Anmeld Citér

23. marts 2017

C85

Beti89 skriver:

Ja præcis 

Og ja tingene kan jo gå galt alligevel selvom man har fået scanning.. Man må bare tænke positivt! Selvfølgelig har vores små bebser det godt i maven 

Hold da op, det var længe, så ska jeg vist ikke brokke mig over at det har taget 10 måneder her  hehe. Har i så været i behandling?  Vi blev det heldigvis naturligt, men troede ellers også vi ville ende i behandling, da mandens bevægelighed i sædcellerne var lav  så det er så meget et ønskebarn her også 

Ja, vi har været igennem 4 insemineringsforsøg og ét icsi - hvor sidstnævnte så var lige det der skulle til.  Efter det første år uden gevinst insisterede jeg på, at vi blev udredt, i hvert fald så vi ikke "spildte" vores tid, hvis nu vi ikke kunne naturligt. Det viste sig, at min kærestes sædkvalitet er stærkt nedsat og det er derfor ret usandsynligt, at det vil kunne ske naturligt, desværre. Heldigvis har vi jo så et godt sundhedsvæsen, så vi kunne få hjælp til at lave vores drømmebaby. 

Anmeld Citér

25. marts 2017

C85

Beti89 skriver:

Det går godt her!  Vi var til tidlig scanning for nogle uger siden og så hjerteblink  jeg er i dag 8+0 og her den sidste uges tid Har jeg fået flere symptomer. Jeg er meget træt hele tiden, oppusstet, Har haft noget kvalme/utilpashed og madlede. Vi har tid til NF d. 19/4. Synes der er alt for længe til  har overvejet om vi sku købe en scanning til i næste uge  er så nervøs for baby ik er OK hele tiden 

Nå jeg kunne så ikke tage den med ro alligevel, så har bestilt tid til ekstra scanning d. 4.4.  Fik forleden pludselig voldsomt ondt i underlivet og blev så bekymret for, hvad der skete. Vi skal ud og rejse i påsken, så får en scanning inden, så vi ved om den stadig lever. Når vi så kommer hjem, er der kun 5 dage til nf. 

Anmeld Citér

25. marts 2017

Beti89

C85 skriver:

Nå jeg kunne så ikke tage den med ro alligevel, så har bestilt tid til ekstra scanning d. 4.4.  Fik forleden pludselig voldsomt ondt i underlivet og blev så bekymret for, hvad der skete. Vi skal ud og rejse i påsken, så får en scanning inden, så vi ved om den stadig lever. Når vi så kommer hjem, er der kun 5 dage til nf. 

Hvor dejligt det endelig er lykkedes så!  kan også godt forstå hvis i så har brug for en ekstra scanning for at se om alt er okay.. Jeg tror altså virkelig heller ik jeg kommer til at kunne gemme den scanning til kønsscanning  jeg er med i en terminsgruppe på fb og der er flere der har sagt de har mistet, så det gør mig bare endnu mere urolig.. På den anden side er det jo heller ik godt for baby at man render rundt og er urolig hele tiden, så måske hellere få den scanning så man kan slappe mere af 

Anmeld Citér

26. marts 2017

C85

Beti89 skriver:

Hvor dejligt det endelig er lykkedes så!  kan også godt forstå hvis i så har brug for en ekstra scanning for at se om alt er okay.. Jeg tror altså virkelig heller ik jeg kommer til at kunne gemme den scanning til kønsscanning  jeg er med i en terminsgruppe på fb og der er flere der har sagt de har mistet, så det gør mig bare endnu mere urolig.. På den anden side er det jo heller ik godt for baby at man render rundt og er urolig hele tiden, så måske hellere få den scanning så man kan slappe mere af 

Ja det tænkte jeg også. Har ikke lyst til, at rende længe rundt og tro jeg er gravid, og så først finde ud af til nf, at man måske ikke er.  Nu er kvalmen dog begyndt at snige sig ind hos mig, det gør så også, at jeg tror på at den er der, puha håber ikke det er noget jeg skal døje meget med.  Men nu glæder jeg mig bare til, forhåbentlig, at se liv igen d. 4. og det er jo heldigvis lige om lidt. 

Anmeld Citér

26. marts 2017

GabyOlivia

Heei
Og kæmpe stort tillykke!

Jeg fik nummer 2 baby i august og da jeg for 3-4 år siden havde en tidlig abort, havde jeg ved denne graviditet behov for at komme til en tidlig scanning og se at alt var ok, så da jeg nået de 6 uger, tog vi straks til scanning! og jeg fik da vished om liv, men hun mente så at jeg var næsten en uge kortere henne, hvilket jeg oplyste til min læge ved 1. konsulation og det blev derfor taget udgangspunkt i det, det viste sig så bare da jeg kom til Nakkefoldsscanning, der var jeg så noget længere henne, og var jeg kommet bare 2 dage senere, havde de ikke kunne måle de ting de skal, for så fosteret for stort

Så det gav mig helt sikkert en tryghed om at min lille baby havde det got, men du kan ikke regne med den måling hun laver

Det fik jeg i øvrigt af vide til NF, at man ikke kan regne med før man er cirka 8-10 uger henne

Håber du kan bruge svaret til noget 

Anmeld Citér

26. marts 2017

Beti89

GabyOlivia skriver:

Heei
Og kæmpe stort tillykke!

Jeg fik nummer 2 baby i august og da jeg for 3-4 år siden havde en tidlig abort, havde jeg ved denne graviditet behov for at komme til en tidlig scanning og se at alt var ok, så da jeg nået de 6 uger, tog vi straks til scanning! og jeg fik da vished om liv, men hun mente så at jeg var næsten en uge kortere henne, hvilket jeg oplyste til min læge ved 1. konsulation og det blev derfor taget udgangspunkt i det, det viste sig så bare da jeg kom til Nakkefoldsscanning, der var jeg så noget længere henne, og var jeg kommet bare 2 dage senere, havde de ikke kunne måle de ting de skal, for så fosteret for stort

Så det gav mig helt sikkert en tryghed om at min lille baby havde det got, men du kan ikke regne med den måling hun laver

Det fik jeg i øvrigt af vide til NF, at man ikke kan regne med før man er cirka 8-10 uger henne

Håber du kan bruge svaret til noget 

Hvad mener du med man ik kan regne med den?  altså da jeg var til tidlig scanning sku jeg ift. Sidste mens være 6+3 men hun vurdere mig kun til at være 5+6, hvilket jeg også selv havde regnet med idet min cyklus er længere end 28 dage og jeg ved at min ægløsning ligger senere end dag 14  de måler jo ud fra barnet størrelse, hvor langt man er henne så selvfølgelig er det nok ikke 100% præcist, men det da en god rettesnor 

Anmeld Citér

26. marts 2017

Beti89

C85 skriver:

Ja det tænkte jeg også. Har ikke lyst til, at rende længe rundt og tro jeg er gravid, og så først finde ud af til nf, at man måske ikke er.  Nu er kvalmen dog begyndt at snige sig ind hos mig, det gør så også, at jeg tror på at den er der, puha håber ikke det er noget jeg skal døje meget med.  Men nu glæder jeg mig bare til, forhåbentlig, at se liv igen d. 4. og det er jo heldigvis lige om lidt. 

Præcis! Hvis der er noget galt er det rart st kunne være på forkant af det. Især når man ved st kroppen stadig kan tro den er gravid selvom den ikke er.. Jeg har også lige bestilt til til endnu en scanning, jeg ska lige vide at baby har det godt i maven stadig  jeg har godt i nok også haft kvalme nogle dage her på det sidste og har det madlede puha  hehe

Anmeld Citér

26. marts 2017

C85

Beti89 skriver:

Præcis! Hvis der er noget galt er det rart st kunne være på forkant af det. Især når man ved st kroppen stadig kan tro den er gravid selvom den ikke er.. Jeg har også lige bestilt til til endnu en scanning, jeg ska lige vide at baby har det godt i maven stadig  jeg har godt i nok også haft kvalme nogle dage her på det sidste og har det madlede puha  hehe

Jeg har heldigvis kunne spise alligevel, eller jeg har ikke rigtig haft lyst, men har lidt tvunget mig selv til det, for at få det bedre. Synes kvalmen kommer lidt i bølger, i dag har jeg haft det en del gange.  Der er ikke noget mad jeg 'craver', så spiser bare det, jeg tror jeg kan få ned.

Kan godt forstå du også tager en scanning mere. Hvornår har du bestilt til?  Har du forventet termin i november?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.