Beti89 skriver:
Hej alle.
Jeg har nyligt gravid og vi er bare så glade efter 10 måneders prøven
så vidt jeg kan regne ud ud fra min 1. Dags i sidste menstuation skulle jeg være 5+5 i dag. Jeg tog så en cleablue test i tirsdags som sagde at jeg var gravid men 2-3 uger henne, hvilket svarer til 4-5 uger, så nu bliver jeg i tvivl om hvor langt jeg er henne? Hvor pålidelig er clearblue? Min ægløsning ligger normalt lidt senere end 14 dage efter mens. Så måske clearblue har ret?
Det er første gang jeg er gravid, så alt er nyt for mig.. Jeg synes også mine symptomer er dalet og kan ik rigtige mærke så mange symptomer på graviditet og jeg er derfor rigtig nervøs for om alt nu er OK og har virkelig brug for noget tryghed. Jeg har først tid ved lægen d 16 så der er jo lang tid til
vi har overvejet en tidlig scanning, og det vil helt klart giver mig noget ro hvis de kan se noget, men der er jo også chance for de intet kan se og så ved jeg ik om det vil gavne
vil i anbefale tidlig scanning så tidligt? Hvordan holder i jer i ro, når i intet kan mærke? Kan man få en henvisning til tidlig scanning af lægen el foregår det kun ved egen regning? Tror i clearblue testen har ret eller hvor misvisende er den?
Beklager alle mine spørgsmål, og på forhånd tak for hjælpen 
Først og fremmest tillykke :-)
Jeg kender ikke clear blue, men hvis du ved, at du har æl senere end de 14 før mens, passer det fint. Som udgangspunkt er du 2+0, når du har æl.
Det er helt normalt, at symptomerne svinger lidt i styrke. Jeg fik først symptomer i uge seks. Det er også normalt slet ikke at mærke noget til graviditeten. Der er INGEN sammenhæng mellem symptomerne, og hvordan graviditeten går. Nogle er lagt ned af kvalme det meste af tiden, mens andre slet ikke mærker til det. Jeg havde for eksempel slet ikke ømme bryster, som mange ellers klager over...
En tidlig skanning... Tja.. Det er smag og behag. Vi valgte den fra. Af mange grunde. En af dem var, at en skanning alligevel ikke kan gøre fra eller til, og når jeg ikke blødte, var der ingen grund til at tro, at alt ikke var, som det skulle være. Men vælger du en skanning, så få den tidligst i uge syv! Mange steder reklamerer med, at man kan se hjertet slå allerede 6+0, men hvis du ikke er så langt som beregnet, eller der bliver målt lidt forkert, kan det give unødvendig bekymring. Jeg er i hvert fald glad for, at vi ventede til nf. Også selvom vi var hamrende nervøse, og jeg halvt forventede at få at vide, at det var gået til.
At være gravid giver masser af bekymringer. For man er jo allerede ret knyttet til den lille spire. Det bliver ikke bedre senere i graviditeten, og da slet ikke, når baby er født. Mit bedste råd er, tro på, at alt nok skal gå :-) Det gør det jo i de fleste tilfælde :-)