1. Gangs gravid og masser af spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2017

C85

Hej. 

Har lige fulgt lidt med fra sidelinjen og er så glad for, at jeg ikke er den eneste, der ikke rigtig mærker noget. Har stadig svært ved at forstå, at jeg er gravid, for synes slet ikke jeg har det anderledes - hvilket jeg nok forventede. Min bryster er vokset lidt og har siden i går været lidt ømme - men ikke mere end normalt op til mens. Og så har jeg jævnligt menstruationslignende smerter, så jeg frygter hele tiden, at den skulle komme alligevel.  Jeg er 5+1 i dag. Har tid til scanning d. 20, da jeg har været i behandling og så er det standart med en tidlig scanning, synes bare der er så læææænge til. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2017

Lillefrø89

Beti89 skriver:

Det er præcis det jeg har på fornemmelsen, at jeg også kun er  hvad kunne i se så, hvis i kunne se noget?  Kan de se om fosteret er i live og sådan, så man måske bare kan få lidtcro på den måde eller er det også for tidligt 

Man kunne kun se, at der var noget! en lille lys plet i den ene side af det mørke 'hulrum', men den var så lillebitte, at der ikke var nogen form eller hjerte at se endnu. Men det giver jo også god nok mening, hvis den kun er 4-5 uger. =)  jeg prøver at være positiv og håber sådan, at den er vokset godt om ti dage

Anmeld Citér

5. marts 2017

MiniMe2005

Det er i øvrigt ret normalt ikke at mærke noget til graviditeten. Jeg havde ingen symptomer før 6+4 eller sådan noget. Jeg gik hveranden dag og var ved at gå i panik, fordi jeg intet kunne mærke. Men jeg er stadig glad for, at vi ikke tog en tidlig scanning. Jeg kan sagtens forstå lysten (jeg har jo selv været der), men hvor det også bare fedt at komme til nf og se noget, der ret faktisk lignede en baby. 

Og igen vil jeg kun råde dig til at vente, til du er mindst 7 uger henne, inden du får en tidlig scanning. Jeg synes, jeg ser alt for mange tråde fra kvinder, der har været for tidligt ude, og hvor man ikke ha kunne se noget, og som derfor er blevet endnu mere bekymrede. 

Anmeld Citér

5. marts 2017

Beti89

C85 skriver:

Hej. 

Har lige fulgt lidt med fra sidelinjen og er så glad for, at jeg ikke er den eneste, der ikke rigtig mærker noget. Har stadig svært ved at forstå, at jeg er gravid, for synes slet ikke jeg har det anderledes - hvilket jeg nok forventede. Min bryster er vokset lidt og har siden i går været lidt ømme - men ikke mere end normalt op til mens. Og så har jeg jævnligt menstruationslignende smerter, så jeg frygter hele tiden, at den skulle komme alligevel.  Jeg er 5+1 i dag. Har tid til scanning d. 20, da jeg har været i behandling og så er det standart med en tidlig scanning, synes bare der er så læææænge til. 

Det er SÅ rart ikke at være den eneste  men du har da i det mindste nogle symptomer i maven/underlivet, det synes jeg ik et rigtig jeg har haft ellers så det meget lidt.. Jeg har kun haft lidt større, ømme og hårde bryster nogle gange og lidt hovedpine  men når nu der er andre der heller ik har mærket meget til graviditeten så tænker jeg at alt nok også er okay med  vores bebser! 

Anmeld Citér

5. marts 2017

C85

Beti89 skriver:

Det er SÅ rart ikke at være den eneste  men du har da i det mindste nogle symptomer i maven/underlivet, det synes jeg ik et rigtig jeg har haft ellers så det meget lidt.. Jeg har kun haft lidt større, ømme og hårde bryster nogle gange og lidt hovedpine  men når nu der er andre der heller ik har mærket meget til graviditeten så tænker jeg at alt nok også er okay med  vores bebser! 

Ja jeg tænker også, at så længe man ikke bløder, er det vel meget positivt, og alle de der symptomer vil man nok i sidste ende helst være fri for, når det kommer til stykket.  Krydser bare fingre for, at alt er som det skal være for os alle sammen! 

Anmeld Citér

7. marts 2017

Beti89

Så har vi været til tidlig scanning i dag, og jeg fortryder det slet ikke! Hun beregnede mig dog kun til at være 5+5-6 stykker istedet for 6+3, men det var også hvad jeg selv troede så det passer fint. Det var lidt utydeligt men vi kunne stadig se en lille hvid plet som bevægede sig i blommesækken og der var hjerteblink. Vi kunne dog ikke høre hjertelyd endnu, men det beroliger mig helt klart at vide, at det er en graviditet i livmoderen og er i live og bevægede sig, så det var en fantastisk oplevelse 

Anmeld Citér

21. marts 2017

C85

Hvordan går det med jer og jeres graviditeter??  Jeg var til scanning i går, hvor jeg var 7+2 og vi så hjerteblink - hvilket beroligede mig lidt.  Jeg mærker stadig ikke rigtig noget til graviditeten, udover ømme bryster.

Har bestilt tid til nf scanning d. 27.4, så nu må den næste måned gerne bare gå hurtigt. 

Anmeld Citér

22. marts 2017

Beti89

C85 skriver:

Hvordan går det med jer og jeres graviditeter??  Jeg var til scanning i går, hvor jeg var 7+2 og vi så hjerteblink - hvilket beroligede mig lidt.  Jeg mærker stadig ikke rigtig noget til graviditeten, udover ømme bryster.

Har bestilt tid til nf scanning d. 27.4, så nu må den næste måned gerne bare gå hurtigt. 

Det går godt her!  Vi var til tidlig scanning for nogle uger siden og så hjerteblink  jeg er i dag 8+0 og her den sidste uges tid Har jeg fået flere symptomer. Jeg er meget træt hele tiden, oppusstet, Har haft noget kvalme/utilpashed og madlede. Vi har tid til NF d. 19/4. Synes der er alt for længe til  har overvejet om vi sku købe en scanning til i næste uge  er så nervøs for baby ik er OK hele tiden 

Anmeld Citér

22. marts 2017

C85

Beti89 skriver:

Det går godt her!  Vi var til tidlig scanning for nogle uger siden og så hjerteblink  jeg er i dag 8+0 og her den sidste uges tid Har jeg fået flere symptomer. Jeg er meget træt hele tiden, oppusstet, Har haft noget kvalme/utilpashed og madlede. Vi har tid til NF d. 19/4. Synes der er alt for længe til  har overvejet om vi sku købe en scanning til i næste uge  er så nervøs for baby ik er OK hele tiden 

Det kender jeg godt, tiden går SÅ langsomt. Jeg fik rykket nf scanningen frem, så det bliver d. 21.4 i stedet.  Har også overvejet en scanning mere, men tror jeg ser om jeg ikke kan tage den med ro, tror min kæreste synes jeg er bims - han mener jo bare den er der og bliver der.  Jeg er også træt hele tiden, tænkte det slet ikke som symptom, da jeg skrev i går, men må de fleste dage tage en lur om eftermiddagen, da jeg simpelthen er så træt! I dag har jeg haft lidt kvalme, og i går aftes, det er det første jeg mærker til noget i den stil - og det må meget gerne blive væk nu.  Så er jeg mere sulten, især om morgenen og formiddagen - jeg spiser hele tiden. Håber for os alle, at de små bliver derinde og vokser sig store og stærke! 

Anmeld Citér

22. marts 2017

Beti89

C85 skriver:

Det kender jeg godt, tiden går SÅ langsomt. Jeg fik rykket nf scanningen frem, så det bliver d. 21.4 i stedet.  Har også overvejet en scanning mere, men tror jeg ser om jeg ikke kan tage den med ro, tror min kæreste synes jeg er bims - han mener jo bare den er der og bliver der.  Jeg er også træt hele tiden, tænkte det slet ikke som symptom, da jeg skrev i går, men må de fleste dage tage en lur om eftermiddagen, da jeg simpelthen er så træt! I dag har jeg haft lidt kvalme, og i går aftes, det er det første jeg mærker til noget i den stil - og det må meget gerne blive væk nu.  Så er jeg mere sulten, især om morgenen og formiddagen - jeg spiser hele tiden. Håber for os alle, at de små bliver derinde og vokser sig store og stærke! 

Hvor dejligt du fik rykket den frem  tror også min kæreste synes det er lidt for meget med de scanninger hehe eller vi vil egentlig også hellere bruge pengene på en tidlig kønsscanning. Jeg er bare så nervøs for der ik er liv til NF, selvom jeg jo ik har nogen grund til at tro det..

I starten åd jeg også hele tiden, nu det desværre gået den anden vej, så man bliver jo lidt nervøs for om baby får den næring den ska ha.

Hehe det også svært for når man ik har symptomer vil man gerne ha nogen men når man så først har mange så må de gerne gå væk 

Krydser også fingrer for de klarer sig derinde  Er det jeres første eller? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.