Anonym skriver:
Ja men var jo præcis der jeg forstod på lægen ville stoppe hvis jeg tog dem 
havde ikke regnet med det ville blive værre
jeg har mistet lysten til at forsætte imorgen.. måske jeg sku ha taget den inden jeg gik i seng så havde jeg måske ku sove noget Af det væk.
De hedder sertralin eller sådan noget
Jeg kan godt forstå, at du synes det er noget så forfærdeligt og har lyst til at stoppe.
I forvejen er du hårdt presset og så orker man bare ikke alt muligt oveni også.
Hvis du magter det, så prøv at manipuler lidt med din hjerne. Fortæl dig selv, at din krop reagerer som den gør, fordi den er ved at undersøge hvordan den skal bruge medicinen til at du får det bedre. Eller andre små historier der kan hjælpe.
Vi er jo desværre indrettet sådan, at hvis vi har modstand på eller er utrygge føles bivirkninger, smerter og lignende meget værre end de ville gøre, hvis vi var åbne og trygge.
Jeg tager selv Sertralin. I meget lille dosis nu på grund af bivirkninger. (Søvnløshed og ekstrem øget svedtendens under søvn)
Men jeg husker, da jeg fik dem første gang som 18 årig. Jeg hverken sov eller spiste i 1 uge. Eller i hvert fald meget lidt. Det gik heldigvis over og jeg er generelt glad for dem. Men faktum er selvfølgelig at mange oplever bivirkninger, som man er nødt til at leve med.
Det handler nok om at stille virkning op imod hvordan man havde det før.
Hvis du magter det, så giv det en chance. Lige nu reagerer din krop, fordi den oplever et fremmed stof den ikke er vant til.
Du har virkelig fortjent at få noget ro på. 
Anmeld
Citér