Opdate på 'jeg er træt'

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2017

Anonym trådstarter

Mange tak, for jeres dejlige svar .

jeg vil prøve tá mig sammen, og begynde på det medicin. Jeg håber jeg kan, ville give min højre arm for bare 10 min ro! Min læge ringede idag, den 22 skal jeg også ha lavet hjertediagram fordi han er meget bekymrede for mit hjertebanken hele tiden, uden pause. Min puls siger 120 slag i minuttet hvilken er ret højt siger han 

igen tak for jer 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2017

Anonym trådstarter

Jeg har nu taget den første pille imorges, jeg ryster, sveder og har mega uro i maven.

jeg har ikk læst bivirkningerne fordi jeg ikke ville fremprovokere dem. 

Hvad gør jeg? Det skræmmer mig enormt .. 

Anmeld Citér

4. marts 2017

Sprit25

Anonym skriver:

Jeg har nu taget den første pille imorges, jeg ryster, sveder og har mega uro i maven.

jeg har ikk læst bivirkningerne fordi jeg ikke ville fremprovokere dem. 

Hvad gør jeg? Det skræmmer mig enormt .. 

åh du <3

Træk vejret. Helt ned i maven. Du er nød til at læse bivirkningerne, da du skal vide hvad der er normalt eller ikke normalt! Jeg kan desværre ikke hjælpe om det er normalt men umiddelbart tænker jeg det er helt normalt!

Anmeld Citér

4. marts 2017

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

åh du <3

Træk vejret. Helt ned i maven. Du er nød til at læse bivirkningerne, da du skal vide hvad der er normalt eller ikke normalt! Jeg kan desværre ikke hjælpe om det er normalt men umiddelbart tænker jeg det er helt normalt!

Min kæreste hr lige læst dem, og der står der er normalt.. men Det er jo for at det skal stoppe at jeg har taget dem og nu det bare endnu værre 

Anmeld Citér

4. marts 2017

RGN

Profilbillede for RGN
Anonym skriver:

Min kæreste hr lige læst dem, og der står der er normalt.. men Det er jo for at det skal stoppe at jeg har taget dem og nu det bare endnu værre 

Det kan være bivirkningerne går over.

Psykofarmaka trænger gennem hjernebarken for at virke, hvilket besvære betyder, at medicinen også kan virke på andre områder i hjernen og derfor ses der flere bivirkninger end ved andre typer medicin.

Heldigvis er mange af dem opstarts bivirkninger og går over i løbet af relativ kort tid. Af og til kan man dog være nødt til at prøve flere forskellige præparater inden man finder det optimale.

Jeg ville prøve det nogle uger endnu og se om det ikke går over eller bliver bedre. Bivirkninger kan man blive nødt til at acceptere, men det er selvfølgelig ikke alle man kan eller skal leve med.

Jeg håber det bedste for dig. 

Hvilken medicin får du?

Anmeld Citér

4. marts 2017

Anonym trådstarter

RGN skriver:

Det kan være bivirkningerne går over.

Psykofarmaka trænger gennem hjernebarken for at virke, hvilket besvære betyder, at medicinen også kan virke på andre områder i hjernen og derfor ses der flere bivirkninger end ved andre typer medicin.

Heldigvis er mange af dem opstarts bivirkninger og går over i løbet af relativ kort tid. Af og til kan man dog være nødt til at prøve flere forskellige præparater inden man finder det optimale.

Jeg ville prøve det nogle uger endnu og se om det ikke går over eller bliver bedre. Bivirkninger kan man blive nødt til at acceptere, men det er selvfølgelig ikke alle man kan eller skal leve med.

Jeg håber det bedste for dig. 

Hvilken medicin får du?

Ja men var jo præcis der jeg forstod på lægen ville stoppe hvis jeg tog dem 

havde ikke regnet med det ville blive værre jeg har mistet lysten til at forsætte imorgen.. måske jeg sku ha taget den inden jeg gik i seng så havde jeg måske ku sove noget Af det væk. 

De hedder sertralin eller sådan noget 

Anmeld Citér

5. marts 2017

RGN

Profilbillede for RGN
Anonym skriver:

Ja men var jo præcis der jeg forstod på lægen ville stoppe hvis jeg tog dem 

havde ikke regnet med det ville blive værre jeg har mistet lysten til at forsætte imorgen.. måske jeg sku ha taget den inden jeg gik i seng så havde jeg måske ku sove noget Af det væk. 

De hedder sertralin eller sådan noget 

Jeg kan godt forstå, at du synes det er noget så forfærdeligt og har lyst til at stoppe.
I forvejen er du hårdt presset og så orker man bare ikke alt muligt oveni også.

Hvis du magter det, så prøv at manipuler lidt med din hjerne. Fortæl dig selv, at din krop reagerer som den gør, fordi den er ved at undersøge hvordan den skal bruge medicinen til at du får det bedre. Eller andre små historier der kan hjælpe.

Vi er jo desværre indrettet sådan, at hvis vi har modstand på eller er utrygge føles bivirkninger, smerter og lignende meget værre end de ville gøre, hvis vi var åbne og trygge.

Jeg tager selv Sertralin. I meget lille dosis nu på grund af bivirkninger. (Søvnløshed og ekstrem øget svedtendens under søvn)

Men jeg husker, da jeg fik dem første gang som 18 årig. Jeg hverken sov eller spiste i 1 uge. Eller i hvert fald meget lidt. Det gik heldigvis over og jeg er generelt glad for dem. Men faktum er selvfølgelig at mange oplever bivirkninger, som man er nødt til at leve med.

Det handler nok om at stille virkning op imod hvordan man havde det før.

Hvis du magter det, så giv det en chance. Lige nu reagerer din krop, fordi den oplever et fremmed stof den ikke er vant til.

Du har virkelig fortjent at få noget ro på. 

Anmeld Citér

5. marts 2017

Anonym trådstarter

RGN skriver:

Jeg kan godt forstå, at du synes det er noget så forfærdeligt og har lyst til at stoppe.
I forvejen er du hårdt presset og så orker man bare ikke alt muligt oveni også.

Hvis du magter det, så prøv at manipuler lidt med din hjerne. Fortæl dig selv, at din krop reagerer som den gør, fordi den er ved at undersøge hvordan den skal bruge medicinen til at du får det bedre. Eller andre små historier der kan hjælpe.

Vi er jo desværre indrettet sådan, at hvis vi har modstand på eller er utrygge føles bivirkninger, smerter og lignende meget værre end de ville gøre, hvis vi var åbne og trygge.

Jeg tager selv Sertralin. I meget lille dosis nu på grund af bivirkninger. (Søvnløshed og ekstrem øget svedtendens under søvn)

Men jeg husker, da jeg fik dem første gang som 18 årig. Jeg hverken sov eller spiste i 1 uge. Eller i hvert fald meget lidt. Det gik heldigvis over og jeg er generelt glad for dem. Men faktum er selvfølgelig at mange oplever bivirkninger, som man er nødt til at leve med.

Det handler nok om at stille virkning op imod hvordan man havde det før.

Hvis du magter det, så giv det en chance. Lige nu reagerer din krop, fordi den oplever et fremmed stof den ikke er vant til.

Du har virkelig fortjent at få noget ro på. 

Tak for dit svar. Håber det også kun er opstart her, jeg har dog ikke taget nogle idag, jeg kan ikke overskue de bivirkninger 

ved du om man kan få noget der ikke gir de bevirkninger ? 

Jeg ringer selvf til min læge imorgen 

Anmeld Citér

5. marts 2017

RGN

Profilbillede for RGN
Anonym skriver:

Tak for dit svar. Håber det også kun er opstart her, jeg har dog ikke taget nogle idag, jeg kan ikke overskue de bivirkninger 

ved du om man kan få noget der ikke gir de bevirkninger ? 

Jeg ringer selvf til min læge imorgen 

Hvor mange mg har din læge bedt dig starte op på?

Al psykofarmaka kan give bivirkninger. Hvilke og hvor mange er desværre umuligt at forudsige, fordi det er individuelt.

Anmeld Citér

5. marts 2017

Anonym trådstarter

RGN skriver:

Hvor mange mg har din læge bedt dig starte op på?

Al psykofarmaka kan give bivirkninger. Hvilke og hvor mange er desværre umuligt at forudsige, fordi det er individuelt.

50mg, og det skal så øges.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.