Egoistisk dilemma. Alternativ 7/7 ordning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2017

Anonym1985

Behold jeres 9/5 ordning, hvis jeres barn har det fint med det. Alternativt en 7/7 hvis det også fungere for barnet. Det nye i kan indføre er så at i kan have en da hvor i henter i den andens uge og har en eftermiddag med barnet i det den modsatte forælders hjem, alternativt tager til en sportsaktivitet med barnet den dag i den uge der ikke er ens egen.

På den måde får i set barnet når det ikke er jeres uge. 

Alternativt kunne i beholde 9/5 og Far henter flere dage og laver noget med barnet enten i dit hjem (for at bibeholde rammen for barnet) eller i svømmehallen/gymnastik/dans/håndbold mm. Evt. tager tidligere fri de dage hvor den anden forælder så kan arbejde længere og modsat ugen efter hvor rollerne hos forældrene blot byttes om.

Husk at tænke på hvad jeres barn vil trives optimalt med, i som voksne er sekundære og må simpelthen bide jeres egoisme i jer. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2017

Anonym trådstarter

Anonym1985 skriver:

Behold jeres 9/5 ordning, hvis jeres barn har det fint med det. Alternativt en 7/7 hvis det også fungere for barnet. Det nye i kan indføre er så at i kan have en da hvor i henter i den andens uge og har en eftermiddag med barnet i det den modsatte forælders hjem, alternativt tager til en sportsaktivitet med barnet den dag i den uge der ikke er ens egen.

På den måde får i set barnet når det ikke er jeres uge. 

Alternativt kunne i beholde 9/5 og Far henter flere dage og laver noget med barnet enten i dit hjem (for at bibeholde rammen for barnet) eller i svømmehallen/gymnastik/dans/håndbold mm. Evt. tager tidligere fri de dage hvor den anden forælder så kan arbejde længere og modsat ugen efter hvor rollerne hos forældrene blot byttes om.

Husk at tænke på hvad jeres barn vil trives optimalt med, i som voksne er sekundære og må simpelthen bide jeres egoisme i jer. 

Det lyder som meget gode alternativer. Tak for input. Det vil tages til eftertragtning :-)

Anmeld Citér

14. februar 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hvor gamle var de børn? 

Far og jeg kører samme regler og putteritual for at gøre vores barns hverdag så ensformet som muligt. Ved ikk om det har noget at sige

De var 4, 7 og 9 år da jeg kom ind i deres liv. Men der havde de haft den ordning længe. 

At I gør det mere ensformet er klart en fordel, men jeg kan ikke forestille mig andet end at det må være frygtelig forvirrende at skulle flytte 3 gange om ugen..

Anmeld Citér

14. februar 2017

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

De var 4, 7 og 9 år da jeg kom ind i deres liv. Men der havde de haft den ordning længe. 

At I gør det mere ensformet er klart en fordel, men jeg kan ikke forestille mig andet end at det må være frygtelig forvirrende at skulle flytte 3 gange om ugen..

Okay. Vores er jo kun knap 2 og har været vant til skift fra jeg stoppede amning. Og 9/5 ordningen fra han var omkring 1 år. 

Lige nu hedder ordningen 

1. Uge hos far mandag til tirsdag og igen fredag til søndag 

2. Uge tirsdag til torsdag 

de skift har han aldrig reageret på. Ikke engang lige da vi startede op. 

Anmeld Citér

14. februar 2017

A-1995

A-1995 skriver:

Jeg synes det lyder som alt for mange skift især til sådan en lille en... jeg ville højst køre 11/9 i den alder..

Jeg mente jo selvfølgelig 11/3 ��

Anmeld Citér

14. februar 2017

Anonym trådstarter

A-1995 skriver:

Jeg mente jo selvfølgelig 11/3 ��

Nåh. Det er på ingen måde en mulighed. Og ikke en ordning jeg nogensinde ville gå med til. Mit barn skal hverken undvære mor eller far så længe af gangen. Og slet ikke når han er vant til at se os begge meget mere end det

Anmeld Citér

14. februar 2017

sne190810

Hvad med at give barnet mere sammenhængende dage hos jer hver, og så evt højne fars samvær med 1 dag, så det hedder 6/8. 

Herhjemme kører min mands børn en ordning der hedder 6/8, kommer her hver onsdag eftermiddag, og bliver afleveret hver tirsdag morgen. Så har man lidt hverdage, samt fri to dage sammen i weekenden. Det fungere rigtig godt her og har altid gjort det. Børnene er nu 7 år, men ordningen har været fast i nogle år efterhånden. 

Anmeld Citér

14. februar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Min eks og jeg har lige nu en 9/5 ordning som fungerer godt. Vores barn er glad og tilfreds. Men far vil (forståeligt) godt have en 7/7 ordning. Men han er også enig i at det er hårdt for os begge at skulle undvære vores barn i 7 dage i træk. Jeg har så gået og tænkt at man måske kunne sige; den ene uge at jeg har barnet mandag til torsdag morgen hvor der afleveres i vuggestue og far så har torsdag eftermiddag til søndag aften og uge  efter omvendt. Sådan så vi begge har 3,5 dag i hver uge  det giver jo også en 7/7 ordning  

Men spørgsmålet er om det er for forvirrende for barnet? Ved godt det er individuelt fra barn til Barn. Men vil gerne høre jeres tanker. 

Barnet er knap 2 år og har haft samværsordning 9/5 siden 1 års alderen ca

Min svigerinde er socialrådgiver og de har lige haft besøg af statsforvaltningen i deres kommune. Hun arbejder i børn og unge afdelingen.

Statsforvaltningens klare anbefaling er min. 9/5. Barnet har brug for en fast base og ves 7/7, har det vist sig at barnet bliver mere forvirret af at leve to liv.

Anmeld Citér

14. februar 2017

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Hvad med at give barnet mere sammenhængende dage hos jer hver, og så evt højne fars samvær med 1 dag, så det hedder 6/8. 

Herhjemme kører min mands børn en ordning der hedder 6/8, kommer her hver onsdag eftermiddag, og bliver afleveret hver tirsdag morgen. Så har man lidt hverdage, samt fri to dage sammen i weekenden. Det fungere rigtig godt her og har altid gjort det. Børnene er nu 7 år, men ordningen har været fast i nogle år efterhånden. 

Det er også et godt alternativ. Det er en ordning jeg tror vi alle ville kunne forlige os godt med. Den vil jeg vende med ham. Tak :-)

Anmeld Citér

14. februar 2017

Thilde86

Min mening (bakket op af samtlige eksperter på området): En deleordning, hvor barnet ikke har en fast base det ene sted (altså et sted det bor fast og er væsentlig mere end det andet sted), er altid udelukkende for forældres skyld, det er aldrig for barnets skyld.

Barnet bliver forvirret af at skulle "flytte" med så jævne mellemrum, og bo halvdelen (eller lidt mere eller lidt mindre) af tiden det ene sted og resten af tiden det andet sted. Det bedste for alle børn, uanset alder, er at have en fast base, hvor det bor størstedelen af tiden, og så bare komme "på besøg" det andet sted med jævne mellemrum (fx hveranden weekend).

Og ja, det er hårdt for forældrene, men man bør aldrig træffe aftaler om samvær ud fra hvad mor og far gerne vil, men hvad det bedste for barnet er, alt andet er egoistisk.

Og nu siger du selv du ikke har mærket noget på din søn mht jeres nuværende ordning, men sådanne ting vil ofte først vise sig senere, og man har hørt fra rigtigt mange børn, som ikke havde en fast base som barn, men var "offer" for en deleordning, at de var forvirrede og aldrig følte sig helt hjemme et sted, fordi de reelt hele tiden flyttede fra den ene til den anden.

Når man vælger at få børn vælger man (i en optimal verden i hvert fald) også altid at måtte tilsidesætte sine egne behov for at kunne tilgodese sine børns behov, og det bør man håndhæve, når man så går fra hinanden og skal finde den bedst mulige løsning for deling/samvær. Og så tænke på sit barn og ikke på mor og far.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.