Egoistisk dilemma. Alternativ 7/7 ordning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg var på et tidspunkt sammen med en mand som havde 3 børn og kørte en 50/50 ordning der så sådan ud; Mandag-onsdag hos mor, onsdag-fredag hos far, fredag-mandag hos mor. Og så omvendt ugen efter. Så der var skiftedag mandag, onsdag og fredag. 

Det er bestemt ikke en ordning jeg vil anbefale til nogen. Det var 3 meget forvirrede børn der aldrig nåede at falde sådan rigtig til ro, og indstille sig på de regler der var 1 sted før der var skiftedag og de skulle indstille sig på andre regler det andet sted.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2017

Sandratoft

Anonym skriver:

Min eks og jeg har lige nu en 9/5 ordning som fungerer godt. Vores barn er glad og tilfreds. Men far vil (forståeligt) godt have en 7/7 ordning. Men han er også enig i at det er hårdt for os begge at skulle undvære vores barn i 7 dage i træk. Jeg har så gået og tænkt at man måske kunne sige; den ene uge at jeg har barnet mandag til torsdag morgen hvor der afleveres i vuggestue og far så har torsdag eftermiddag til søndag aften og uge  efter omvendt. Sådan så vi begge har 3,5 dag i hver uge  det giver jo også en 7/7 ordning  

Men spørgsmålet er om det er for forvirrende for barnet? Ved godt det er individuelt fra barn til Barn. Men vil gerne høre jeres tanker. 

Barnet er knap 2 år og har haft samværsordning 9/5 siden 1 års alderen ca

Jeg synes det lyder som mange skift, ville beholde 9/5 ordningen, og så lade far få de 9 dage  

Anmeld Citér

14. februar 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg synes, I skal fokusere på jeres søn. Hvis han trives ved 9/5 ordningen, bør I beholde den. Det er trods alt hans trivsel, der skal komme først.

Det er det uden tvivl. Men han ville jo også have godt af at se hans far mere. Men det betyder jeg skal have ham mindre. Deri det egoistiske dilemma. 

Anmeld Citér

14. februar 2017

Anonym trådstarter

karisima skriver:

For min datter ville det blive for mange skift. Men kan faren evt komme hjem til dig og spise med og være med til putteritualerne en dag midt i perioden?

Han er vant til skift i nuværende ordning. Der har aldrig påvirket ham. 

Det er ikke en mulighed nej. 

Anmeld Citér

14. februar 2017

Anonym trådstarter

A-1995 skriver:

Jeg synes det lyder som alt for mange skift især til sådan en lille en... jeg ville højst køre 11/9 i den alder..

11/9?

Anmeld Citér

14. februar 2017

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Jeg tænker det ville være svært for jeres barn med ingen fast base

Og lige 7/7 frarådes til små børn da de ikke har godt af ikke at have ro og stabilitet .

Så jeg ville ikke pille ved en ordning som barnet trives med - der ville jeg putte mine egne følelser og behov væk indtil mit barn var gammelt nok til selv at kunne udtrykke sine behov og ønsker for samvær.

Nogle børn trives jo rent faktisk godt med 7/7 hvis mor og far aldrig har boet sammen og fra start har været vant til skift. 

Men 7/7 som i 7 fulde dage væk fra mor og far af gangen. Det er alt for meget. Derfor tænker jeg at man kan dele den med en halv uge til hver på en måde

Anmeld Citér

14. februar 2017

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Jeg var på et tidspunkt sammen med en mand som havde 3 børn og kørte en 50/50 ordning der så sådan ud; Mandag-onsdag hos mor, onsdag-fredag hos far, fredag-mandag hos mor. Og så omvendt ugen efter. Så der var skiftedag mandag, onsdag og fredag. 

Det er bestemt ikke en ordning jeg vil anbefale til nogen. Det var 3 meget forvirrede børn der aldrig nåede at falde sådan rigtig til ro, og indstille sig på de regler der var 1 sted før der var skiftedag og de skulle indstille sig på andre regler det andet sted.

Hvor gamle var de børn? 

Far og jeg kører samme regler og putteritual for at gøre vores barns hverdag så ensformet som muligt. Ved ikk om det har noget at sige

Anmeld Citér

14. februar 2017

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Jeg synes det lyder som mange skift, ville beholde 9/5 ordningen, og så lade far få de 9 dage  

Vil ikke lade far få de 9 dage. Egoistisk ja. Men det er mig der har haft ham mest fra dag 1 og ville aldrig kunne undvære ham så længe af gangen. Derfor prøver jeg at finde en 50/50 ordning der kan fungerer for os alle 3. 

Anmeld Citér

14. februar 2017

Sandratoft

Anonym skriver:

Vil ikke lade far få de 9 dage. Egoistisk ja. Men det er mig der har haft ham mest fra dag 1 og ville aldrig kunne undvære ham så længe af gangen. Derfor prøver jeg at finde en 50/50 ordning der kan fungerer for os alle 3. 

Hvorfor dog ikke det? Du vil jo gerne lade far undvære ham i 9 dage af gangen. 50/50 ordningen vil derfor være for din skyld, og ikke for jeres barns skyld. 

Anmeld Citér

14. februar 2017

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Hvorfor dog ikke det? Du vil jo gerne lade far undvære ham i 9 dage af gangen. 50/50 ordningen vil derfor være for din skyld, og ikke for jeres barns skyld. 

Som sagt. Jeg ved godt det er egoistisk. Men jeg hverken kan eller vil undvære ham i 9 ud af 14 dage. Og nej jeg VIL ikke lade hans far undvære ham. Jeg prøver netop at finde en løsning der kan fungerer for os alle 3. 

Hans far har aldrig hver her dagligt fra start og er derfor "vant" (i mangel af bedre ord) til ikke at have ham dagligt. 

og nej 50/50 ordningen er ikke for MIN skyld alene. Den er for VORES alles skyld hvis den kan deles på en ordentlig måde

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.