Egoistisk dilemma. Alternativ 7/7 ordning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.796 visninger
35 svar
41 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. februar 2017

Anonym trådstarter

Min eks og jeg har lige nu en 9/5 ordning som fungerer godt. Vores barn er glad og tilfreds. Men far vil (forståeligt) godt have en 7/7 ordning. Men han er også enig i at det er hårdt for os begge at skulle undvære vores barn i 7 dage i træk. Jeg har så gået og tænkt at man måske kunne sige; den ene uge at jeg har barnet mandag til torsdag morgen hvor der afleveres i vuggestue og far så har torsdag eftermiddag til søndag aften og uge  efter omvendt. Sådan så vi begge har 3,5 dag i hver uge  det giver jo også en 7/7 ordning  

Men spørgsmålet er om det er for forvirrende for barnet? Ved godt det er individuelt fra barn til Barn. Men vil gerne høre jeres tanker. 

Barnet er knap 2 år og har haft samværsordning 9/5 siden 1 års alderen ca

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2017

FrkGranger

Anonym skriver:

Min eks og jeg har lige nu en 9/5 ordning som fungerer godt. Vores barn er glad og tilfreds. Men far vil (forståeligt) godt have en 7/7 ordning. Men han er også enig i at det er hårdt for os begge at skulle undvære vores barn i 7 dage i træk. Jeg har så gået og tænkt at man måske kunne sige; den ene uge at jeg har barnet mandag til torsdag morgen hvor der afleveres i vuggestue og far så har torsdag eftermiddag til søndag aften og uge  efter omvendt. Sådan så vi begge har 3,5 dag i hver uge  det giver jo også en 7/7 ordning  

Men spørgsmålet er om det er for forvirrende for barnet? Ved godt det er individuelt fra barn til Barn. Men vil gerne høre jeres tanker. 

Barnet er knap 2 år og har haft samværsordning 9/5 siden 1 års alderen ca

Som jeg kan se det vil far jo så i uge 2 faktisk have barnet fra torsdag-torsdag

Anmeld Citér

14. februar 2017

Dorthe1986

Man skal påtænke hvor mange skift barnet får. Vi havde en ordning hvor min søn var ved sin far hver mandag-onsdag morgen. Det betød at der jo var mange skift. Og det påvirkede min dreng ret meget. Så vi lavede 10/4 og det var der bedste for vores dreng. Man skal aldrig lave en samværsordning ud fra om det er synd eller hårdt for forældrene. Man er nødt til at se på hvilken ordning det enkelte barn vil trives med. 

Anmeld Citér

14. februar 2017

Anonym trådstarter

FrkGranger skriver:

Som jeg kan se det vil far jo så i uge 2 faktisk have barnet fra torsdag-torsdag

NÅh ja. Det kan jeg godt se. Den holder ikke. 

Anmeld Citér

14. februar 2017

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Man skal påtænke hvor mange skift barnet får. Vi havde en ordning hvor min søn var ved sin far hver mandag-onsdag morgen. Det betød at der jo var mange skift. Og det påvirkede min dreng ret meget. Så vi lavede 10/4 og det var der bedste for vores dreng. Man skal aldrig lave en samværsordning ud fra om det er synd eller hårdt for forældrene. Man er nødt til at se på hvilken ordning det enkelte barn vil trives med. 

Det ved jeg godt. Det er jo også det jeg skriver "ved godt børn er forskellige men vil gerne høre jeres tanker"

Anmeld Citér

14. februar 2017

Anonym

Jeg synes, I skal fokusere på jeres søn. Hvis han trives ved 9/5 ordningen, bør I beholde den. Det er trods alt hans trivsel, der skal komme først.

Anmeld Citér

14. februar 2017

karisima

For min datter ville det blive for mange skift. Men kan faren evt komme hjem til dig og spise med og være med til putteritualerne en dag midt i perioden?

Anmeld Citér

14. februar 2017

A-1995

Jeg synes det lyder som alt for mange skift især til sådan en lille en... jeg ville højst køre 11/9 i den alder..

Anmeld Citér

14. februar 2017

Carina:-)

Jeg tænker det ville være svært for jeres barn med ingen fast base

Og lige 7/7 frarådes til små børn da de ikke har godt af ikke at have ro og stabilitet .

Så jeg ville ikke pille ved en ordning som barnet trives med - der ville jeg putte mine egne følelser og behov væk indtil mit barn var gammelt nok til selv at kunne udtrykke sine behov og ønsker for samvær.

Anmeld Citér

14. februar 2017

Mom

Profilbillede for Mom
A-1995 skriver:

Jeg synes det lyder som alt for mange skift især til sådan en lille en... jeg ville højst køre 11/9 i den alder..

I hvis favør?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.