Hvad fejler barnet? lægen ved det ikke :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2017

Anonym trådstarter

Puha.

Jeg havde egentlig lidt brug for at høre andres tanker og erfaringer om vores problem. 

Hverken mor eller jeg er læge. Og eftersom mors egen læge er lidt sløv i det, tænkte jeg at vi kunne få lidt tanker at arbejde videre med herinde. 

Vi er desperate,  for man vil da altid det bedste for sine kære. Og vi håbede at vi herinde kunne få inspiration til den videre dialog med egen læge.

Jeg forudså ikke lige den drejning debatten har taget. Det ærgrer mig og jeg undlader herefter at skrive mere i denne tråd. 

Tak for de inputs jeg fik :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2017

Cassandra

Årgangs Mor skriver:

Tja nu har jeg af erfaring lært at man kan få forskelligt at vide alt efter hvem man spørger og da jeg ved at min veninde hos sin læge fik det samme at vide samt hendes bror og søster ved hver deres læge i Norge, så vælger jeg nu at stole på info fra min egen læge for nu. 

Min læge sagde bla at forskellen er at cøliaki er en intollerance, en autoimmun sygdom som bla laver skade i tarmen, men som oprettes hvis man ikke spiser gluten, og derfor kan man kun testen hvis man har spist gluten fast i kosten i min 2-3 mdr. Gluten allergi er anderledes da man feks godt kan være allergisk over for gluten fra eksempelvis hvede men godt kan tåle havre og rug 

jeg er selv undersøgt for cøliaki og hvor jeg nu kører en periode hvor vi er ved at se om jeg skal have nærmere undersøgelse for cøliaki eller det kan forklares med allergi da jeg bla reagerer mindre på feks rugbrød end hvis jeg får hvidt brød.  så ja jeg vælger at holde mig til den viden jeg har fra min egen læge som virker til at vide en del om emnet  

Cøliaki er glutenallergi - to betegnelser for samme ting Der er ikke tale om to forskellige ting - det er det samme uanset hvilken betegnelse man vælger at bruge

Anmeld Citér

4. februar 2017

Zelinasmor

Stomi???

Vi snakker om en 1 årig med lidt tynd mave!!

Læser du hvad jeg skriver? Det er noget nogle får hvis de ikke selv kan komme af med afføringen på trods af hjælpe midler over en meget lang perioder hvor alt andet er afprøvet. Det er jo ikke tilfældet her! Jeg prøvede at fortælle, at mange tror irriteret tyktarm kun er noget man kan have ved hård mave/forstoppelse. Men man kan også have det og have tynd mave konstant. Og man kan så spise ting der ikke irritere tarmene som f.eks noget frugt, løg, kål, krydderier osv! Nogle læser hvis bare det de vil læse....

Anmeld Citér

4. februar 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Zelinasmor skriver:

Læser du hvad jeg skriver? Det er noget nogle får hvis de ikke selv kan komme af med afføringen på trods af hjælpe midler over en meget lang perioder hvor alt andet er afprøvet. Det er jo ikke tilfældet her! Jeg prøvede at fortælle, at mange tror irriteret tyktarm kun er noget man kan have ved hård mave/forstoppelse. Men man kan også have det og have tynd mave konstant. Og man kan så spise ting der ikke irritere tarmene som f.eks noget frugt, løg, kål, krydderier osv! Nogle læser hvis bare det de vil læse....

Jeg kan egentlig ikke se at det er relevant at nævne stomi i den her sammenhæng - hvad skal mor/veninde bruge denne information til andet end at blive forskrækket? 

Anmeld Citér

4. februar 2017

Zelinasmor

Jeg kan egentlig ikke se at det er relevant at nævne stomi i den her sammenhæng - hvad skal mor/veninde bruge denne information til andet end at blive forskrækket? 

Forskrækket over hvad? Ordet stomi? Hold.. Jeg har ikke skrevet at jeg troede drengen skulle have det. Jeg skrev netop at sådan noget slet ikke kom på tale hvis det var det han fejlede fordi han har tynd afførring! Bliver folk bange for et ord eller? Jeg er ikke læge. Skrev hvad jeg havde kendskab til ud fra nogle af de symptomer hun nævnte. Men jeg kan selvfølgelig også bare skræmme hende ved at skrive at barnet nok har diverse allergier. Kan slet ikke forstå hvad jeres problem er.

Anmeld Citér

4. februar 2017

Kløver

Cassandra skriver:

Cøliaki er glutenallergi - to betegnelser for samme ting Der er ikke tale om to forskellige ting - det er det samme uanset hvilken betegnelse man vælger at bruge

Ikke ifølge min læge  

fandt lige dette og på netdoktor står der også at der er forskel så tror på hvad min læge siger. Så vi kan jo bare være enige om at vi ikke er enige  

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/levnedsmiddelallergi.htm

Anmeld Citér

5. februar 2017

Cassandra

Årgangs Mor skriver:

Ikke ifølge min læge  

fandt lige dette og på netdoktor står der også at der er forskel så tror på hvad min læge siger. Så vi kan jo bare være enige om at vi ikke er enige  

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/levnedsmiddelallergi.htm

glutenallergi og cøliaki er samme sygdom - der findes selvfølgelig enkeltstående tilfælde af overfølsomhed for hvede mm. Men der står stadig ikke at der er tale om to sygdomme ' desværre 

Cøliaki og glutenallergi er selv samme sygdom, men de enkeltstående tilfælde kaldes for gluten intolerance - mon ikke det er her du misfortolker teksten

Anmeld Citér

5. februar 2017

Kløver

Cassandra skriver:

glutenallergi og cøliaki er samme sygdom - der findes selvfølgelig enkeltstående tilfælde af overfølsomhed for hvede mm. Men der står stadig ikke at der er tale om to sygdomme ' desværre 

Cøliaki og glutenallergi er selv samme sygdom, men de enkeltstående tilfælde kaldes for gluten intolerance - mon ikke det er her du misfortolker teksten

Nu opdrættede teksten egentlig bare hvad min læge sagde og tror vi så bare skal være enige om at være vi er uenige  

Anmeld Citér

5. februar 2017

Cassandra

Årgangs Mor skriver:

Nu opdrættede teksten egentlig bare hvad min læge sagde og tror vi så bare skal være enige om at være vi er uenige  

Sorry - men det gør den jo ikke  Den siger intet om at cøliaki og glutenallergi er to forskellige ting! Men du skal da have ret i én ting - uvidenhed vinder og du får derfor ret  

Anmeld Citér

5. februar 2017

Kløver

Cassandra skriver:

Sorry - men det gør den jo ikke  Den siger intet om at cøliaki og glutenallergi er to forskellige ting! Men du skal da have ret i én ting - uvidenhed vinder og du får derfor ret  

Det handler da ikje om at have ret, der står da heller ikke at det er det samme!! Og nu havde jeg info fra min læge i første omgang som siger at der er forskel på cøliaki og gluten allergi, og hvad blev der af at være enige om at være uenige, er da langt ude at begynde at nedgøre ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.