Hvad fejler barnet? lægen ved det ikke :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.309 visninger
31 svar
36 synes godt om
2. februar 2017

Anonym trådstarter

Jeg skriver på vegne af en veninde,  så det er ikke alt jeg kan svare på. Men hun og jeg er i vildrede. 

Min veninde har et barn på et år. Barnet har nu haft diarré on/off i flere måneder.!!!

Barnet virker ikke umiddelbart til at være smerteplaget eller generet,  men er lidt undervægtig.

Der er undersøgt afføringsprøver uden resultat. 

Lægen bliver ved med at trække tiden ud og virker ikke så ihærdig i at finde løsningen. Kan det virkelig passe at diarre kan forekomme ubehandlet gennem så lang tid ?

Barnet er ikke kræsen og spiser almindeligt sund mad.

Jeg spekulerer på om sådan en lille størrelse kan have noget fødevare allergi? Og hvorden finder vi ud af det? 

Andre bud? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2017

Abracadabra

Anonym skriver:

Jeg skriver på vegne af en veninde,  så det er ikke alt jeg kan svare på. Men hun og jeg er i vildrede. 

Min veninde har et barn på et år. Barnet har nu haft diarré on/off i flere måneder.!!!

Barnet virker ikke umiddelbart til at være smerteplaget eller generet,  men er lidt undervægtig.

Lægen bliver ved med at trække tiden ud og virker ikke så ihærdig i at finde løsningen. Kan det virkelig passe at diarre kan forekomme ubehandlet gennem så lang tid ?

Jeg spekulerer på om sådan en lille størrelse kan have noget fødevare allergi? Og hvorden finder vi ud af det? 

Andre bud? 

Hvor hyppig diarré? Og hvor tyndt? Og hvor undervægtig? Mavesmerter?

Det kan være småbørnsdiarre, som skyldes rigeligt frugt og grønt (googl Toddlers diarrea). Dét behandler man i øvrigt ikke...

Prøv at give barnet mælkesyrebakterier, det har dokumenteret effekt. 

Anmeld Citér

2. februar 2017

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Andre bud? 

Er barnet undersøgt for gluten allergi. Lyder meget som en bekendt datter. Og sikke et forløb hun var igennem for at få hendes datter udredt. 

Men det var virkelig også vandig afføring og en bleg datter det med tiden blev mere og mere undervægtig. Det var frygteligt for dem. Men nu har pigen det godt bare hun får den rette kost.

Skift læge hvis deres egen ikke tager det seriøst. 

Anmeld Citér

2. februar 2017

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Hvor hyppig diarré? Og hvor tyndt? Og hvor undervægtig? Mavesmerter?

Det kan være småbørnsdiarre, som skyldes rigeligt frugt og grønt (googl Toddlers diarrea). Dét behandler man i øvrigt ikke...

Prøv at give barnet mælkesyrebakterier, det har dokumenteret effekt. 

Det var mange spørgsmål :-)

Jeg skal svare så godt jeg kan. 

Mht vægten,  så kender jeg ikke kilo. Men lægen siger at barnet er undervægtig,  mit bud er at barnet er på vægt og højde med et barn på omkring 9 mdr. Jeg ved godt at børn er forskellige,  men som pædagog medhjælper har jeg alligevel set en del børn :-)

udvikling i øvrigt er alderssvarende. 

Afføring er til tider vand tyndt og andre tider som tynd grød. Aldrig rigtig fast og heller ikke som tyk grød :-)

afføringen er ofte let/moderat ildelugtende. Ofte grønlig eller gullig i farven. 

Det virker ikke som om der er mavesmerter og heller ikke smerter ved afføring. 

Barnet spiser og drikker varieret,  der serveres modermælkserstatning og vand. 

Det er ikke mit indtryk at barnet spiser overvældende meget frugt og grønt. Men jeg vil lige google toodlers diarrea . Tak for tippet :-) 

Anmeld Citér

2. februar 2017

EnGodMor

Mine gæt ville være, at barnet for alt for meget frugt? Ejeg selv ville tænke, om der måske var for koldt i huset/på gulvet? -jeg har en veninde, og hendes dreng får meget tynd mave, hvis der er for fodkoldt hos dem 

men ellers mælkeallergi. Får barnet noget fast medicin, som evt kunne være synderen?

Anmeld Citér

3. februar 2017

Meyer

Profilbillede for Meyer

Hun skal bede om at få barnet henvist så det kan blive udred. Det kan være mange ting.

Fødevarer allergi, laktose intolerant

Anmeld Citér

3. februar 2017

anna111

Profilbillede for anna111

Tænker lidt noget overfølsomhed for mælk det kan nemlig give rigtig dårlig mave dog osse mave smerter hun bliver nød til at få barnet henvist videre så der kan blive testet for allergiker 

Anmeld Citér

3. februar 2017

RGN

Profilbillede for RGN

Min søn havde også meget ofte diarré, da han var mellem 1 og 2 år og blev ringet hjem fra vuggestuen mindst 1 gang ugentligt.
Vi gik til undersøge på Hvidovre hospital, som ikke kunne finde nogen årsag.

Han er 3 år nu og vokset fra det. Håber det samme for din venindes barn. 

Anmeld Citér

3. februar 2017

MiniMe2005

Jeg synes, det lyder lidt som en eller anden fødevareallergi. Laktoseintolerance kan i hvert fald give ganske ildelugtende afføring... 

Anmeld Citér

3. februar 2017

Max

Min søn havde også langvarig diarré sidste vinter (han er 2,5 år nu) - tror det varede et par måneder eller tre. Der blev også undersøgt afføringsprøver, der ikke viste noget. Min læge sagde, at det kunne have startet med en infektion, og så er det åbenbart ikke unormalt, at afføringen bliver ved at være tynd længe efter. Han kom på skånekost i en periode (ikke så meget frugt og helst kun banan, kartoffelmos, ikke groft brød), og så gik det væk igen.

Jeg tænker i hvert fald, at det kunne være en god idé at give ham skånekost i en periode for at aflaste tarmene lidt. 

Rigtig god bedring med ham

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.