Opdate på 'jeg er træt'

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2017

lineog4

Først kæmpe kæmpe kæmpe kram. 

Dernæst piller er ikke farlige men er de relevante lige nu? Du oplever med sikkerhed træk fra såvel depression (stress) og angst, men vi kender alle sammen årsagen = blevet overfaldet og truet i eget hjem. Du kan sagtens få en masse medicin, 'en der vil ikke fjerne de reelle faktorer som gør du helt rationelt frygter at gå og at være alene hjemme. Nok så mange psykologer og antidepressive midler kan ikke fjerne den reelle fare som du oplever. En psykolog kan give dig redskaber til at tackle frygten i hverdagen, men psykologen kan ikke garantere eller give dig redskaber så de ikke kommer igen, det kan kun politiet eller at du fjerner dig fysisk og de ikke ved hvor du er. Det er menneskeligt og helt igennem normalt at reagere på en stress situation, på en faresituation. Det er ikke normalt at behandle en faresituation med piller. Jo det kan være du har brug for piller til at komme igennem dagene, men du skal også og aller først sørge for at den situation som du frygter ikke opstår. Og her tænker jeg: har du noget familie, venner som du kan tage hjem til i fx 2 uger væk fra byen du er i nu? 2 uger hvor du vidste du ikke blev overfaldet, opsøgt og truet? Oplev hvad 2 uger kan gøre for sin såvel mentale som fysiske sundhed. Hvis du så stadig har panikangst, ikke kan finde roen osv. Så start på piller. I de 2 uger skal du have kontakt intensivt med en psykolog - hvis du har Falck abonnement ved jeg der dækker  krisepsykolog og ellers må din læge kunne udskrive en henvisning med det samme. 

Din læge mener jeg er i gang med at behandle symptomer og du skal behandle grunden til symptomerne. Du skal melde det til politiet og SU skal komme væk, væk fra dødstrusler i postkassen, væk fra frygten for hvem der kommer ind af døren, væk fra frygten for at gå på gaden, væk fra frygten for hvad der kan ske dem du elsker. Ja måske har din frygt generet panik angst, generel angst eller hvad det ellers hedder. Men at du er bange for at være alene er ikke angst for du ved lige præcis hvad du er vange for og de mænd er der ude, de er reelle, de lægger trusler - det hedder frygt og kan ikke tages væk med piller. 

Så søde dig, meld det til politiet og find et sted hvor du og din krop kan få ro. Få fat i en psykolog lige med det samme og få hjælp så du måske netop ikke ender post traumatisk stress. Og her skal lige sige med det samme piller stopper ikke udviklingen af post traumatisk stress, jeg har en god bekendt ser netop blev medicineret efter hendes barn døde, lige så snart hun forsøgte at trappe ud så kom post traumatisk stress, selvmordsforsøg osv. Og udmeldingen fra psykiatrisk afdeling var at antidepressiv og lykkepiller ikke garanterer man får der godt resten af livet. du skal måske tage piller men du skal også fjerne belastningen, du kan ikke leve i den belastning og dæmpe det med piller, det vil ramme som en boomerang. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2017

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

Det an antidepressiv medicin mod den depression lægen siger jeg har.

ja men ved næsten ikke om jeg tør, er skrækslagne for at de kommer igen, min mand kan jo ikke være her konstant 

Nu har jeg en far som er svært depressiv og har været det on/off i mange år, så jeg ved efterhånden en del om det. Med din historie tænker jeg slet ikke på at du er depressiv, men tvært i mod UDKØRT og reelt pisse hamrende bange! Og der er en verden til forskel. 

Bed din læge om en henvisning til en psykiater, så du kan få styr på den angst og frygt du har omkring det hele. Praktiserende læger ved simpelthen ikke nok om det psykiske. Alternativt, så kan du måske tage på et krisecenter nogle dage for at komme i trygge rammer og få nogle til hjælpe dig videre i forløbet?  

Anmeld Citér

3. februar 2017

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

Føj en oplevelse, godt du har fået hjælp! Pyh hvor blir jeg ked af det på dine vegne 

mht piller, er det ikke fordi det som sådan at jeg ikke vil..

jeg kan bare lige nu ikke ha tanken om dem, jeg er bange for at dø af dem  så jeg kan slet ikke sluge dem. Min mand takkede ja for mig og hentede dem, men jeg er ikke sikker på jeg kan spise dem.

det er Citralopram.. 

Jeg ved ikke hvad virkningstiden er på disse. Mender går 6-8 uger før der ses den fulde effekt af antidepressiv medicin..  

Anmeld Citér

3. februar 2017

sandramor

Anonym skriver:

Føj en oplevelse, godt du har fået hjælp! Pyh hvor blir jeg ked af det på dine vegne 

mht piller, er det ikke fordi det som sådan at jeg ikke vil..

jeg kan bare lige nu ikke ha tanken om dem, jeg er bange for at dø af dem  så jeg kan slet ikke sluge dem. Min mand takkede ja for mig og hentede dem, men jeg er ikke sikker på jeg kan spise dem.

det er Citralopram.. 

Ja det var en meget grim oplevelse som har sat dybe spor i mig....... og oveni det at miste sine forældre til en forfærdelig sygdom...... 

Men uanset hvad så er jeg overbevist om at hvis man får dem rigtige hjælp uanset om hjælpen er psykolog, medicin eller begge dele så kommer man ovenpå igen... der er vigtigt at man kigger ind af og er ærlig omkring ens følelser og fortæller hvad det er man har brug for..... 

Jeg synes det er godt din mand har hentet pillerne..... citalopram tager min veninde som også har angst og hun er rigtig glade for dem 

Bliv ikke forskrækket hvis din krop begynder at reagere når du tager dem... det er HELT normalt og det foretager sig igen...... husk HELT normalt og ikke noget farligt i det overhovedet.....

Håber virkelig de ihvertfald kan hjælpe dig til at kunne trække vejret ordentligt igen og få lidt af dit overskud tilbage og så tager den derfra og se hvad det er du ellers kan ha brug for 

Anmeld Citér

3. februar 2017

Bella&Lina

Melder i de skriftlige trusler også? Det skal i i hvert fald gøre! Der må stå noget som peger på at det kommer fra din mands ex eller lignendec så der er noget mere for politiet at arbejde med? 

Jeg tænker at du skal se og få anmeldt overfaldet og så skal du ringe 112 ved det mindste fremover.... det er jo helt sindssygt det du beskriver  håber snart du kan få fred og så derfra få arbejdet med de traumer du har været udsat for 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.