Cykelhjelm og bøder - ja eller nej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2017

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

ja, jeg synes det burde give bødestraf at kører uden. Det er et spørgsmål om sikkerhed på lige fod med sikkerheds selen og lygterne på cyklen. 

Jeg har selv været indlagt med hjerneskade pga styrt på cykel og jeg havde hjelm på. Havde jeg kørt uden var jeg ikke i live i dag.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2017

AnoMom

Saphiira skriver:

Det burde være lovpligtigt. Jeg bar selv dårlig til det med cykelhjelm. Men så fik jeg min datter og en tæt på mig, faldt på cyklen og kan nu Intet huske. Selvom det var et lille fald, så ramte hun åbenbart det rigtige sted :/ jeg har haft den på siden! 

På med cykelhjelmen, den beskytter så meget! 

Jeg ejer ingen cykel. Men den dag jeg får en cykel så kommer der cykelhjelm på toppen. Både af mig og min søn. 

Jeg havde cykelhjelm på som barn. I teenageårene brugte jeg den ikke for "det er jo ikke sejt". Lige indtil jeg blev kørt ned af en anden cyklist (som heller ikke havde cykelhjelm på) jeg fik en kraftig hjernerystelse og fik flået alt huden af den ene side af mit ansigt. Det har resulteret i at om sommeren når jeg får sol så kommer arene frem. Jeg slap billigt heldigvis. Men det kunne være gået grueligt galt. 

Anmeld Citér

25. januar 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
AnoMom skriver:

Jeg ejer ingen cykel. Men den dag jeg får en cykel så kommer der cykelhjelm på toppen. Både af mig og min søn. 

Jeg havde cykelhjelm på som barn. I teenageårene brugte jeg den ikke for "det er jo ikke sejt". Lige indtil jeg blev kørt ned af en anden cyklist (som heller ikke havde cykelhjelm på) jeg fik en kraftig hjernerystelse og fik flået alt huden af den ene side af mit ansigt. Det har resulteret i at om sommeren når jeg får sol så kommer arene frem. Jeg slap billigt heldigvis. Men det kunne være gået grueligt galt. 

Pyha det lyder også vildt... 

Jeg kan ikke huske, at min mor har været meget obs på det med cykelhjelm og i teenageårene var det no-go, fordi det var flovt at gå med den, hvilket er total åndssvagt. 

Jeg tror mange glemmer, hvilke skader det kan give, når man cykler, for det kan jo virke harmløst... 

Så ja, jeg ville ønske det var lovpligtigt på en eller anden måde..

Anmeld Citér

25. januar 2017

AnoMom

Saphiira skriver:

Pyha det lyder også vildt... 

Jeg kan ikke huske, at min mor har været meget obs på det med cykelhjelm og i teenageårene var det no-go, fordi det var flovt at gå med den, hvilket er total åndssvagt. 

Jeg tror mange glemmer, hvilke skader det kan give, når man cykler, for det kan jo virke harmløst... 

Så ja, jeg ville ønske det var lovpligtigt på en eller anden måde..

Det var bestemt heller ikke rart. Husker dog ikk det helt store fra selve episoden. Men har fået at vide jeg rejste mig op og var mere fokuseret på ham gutten jeg var kørt sammen med end jeg havde fokus på at jeg havde blod over det hele. 

Tror desværre folks forfængelighed er større end tanken om sikkerhed og de skader der kan ske. 

håber også på det bliver lovpligtigt med bødestraf. :-)

Anmeld Citér

25. januar 2017

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Min kollega sagde igår. Dem der har cykelhjelm på er dem der mener at de har noget værdifuld de skal beskytte under hjelmen. 

Anmeld Citér

25. januar 2017

B&J

Det burde være lovpligtigt.

jeg havde aldrig gjordt det, men min søn fik mig til at skifte mening.

så nu cykler jeg med cykelhjelm ! 

Anmeld Citér

25. januar 2017

Sprit25

Herhjemme kan cykler slet ikke starte hvis der ikke er hjelm på! 

En hjelm reddet min brors liv! 

Anmeld Citér

25. januar 2017

Abracadabra

IenFart skriver:

Hvis det bliver lovpligtigt med cykelhjelm og de rent faktisk begynder at udstede bøder, så tror jeg vi vil opleve at helt vildt mange vil fravælge cyklen. 

Det vil så give sig udslag på folkesundheden, flere biler med trængsel til følge osv. 

Så jeg tror bestemt ikke det er nogen god idé. Jeg cykler selv med hjelm og vil til enhver tid opfordre andre til at bruge det. Men jeg tror på frivilligheden. 

What?!

Hvis man som voksen er SÅ forfængelig, kan man måske overføre sin forfængelighed på alle de kalorier, man forbrænder på en cykel frem for i en bil.

Folk går da også med huer, når det er koldt...

Dét argument køber jeg ikke.

Anmeld Citér

25. januar 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart
Abracadabra skriver:

What?!

Hvis man som voksen er SÅ forfængelig, kan man måske overføre sin forfængelighed på alle de kalorier, man forbrænder på en cykel frem for i en bil.

Folk går da også med huer, når det er koldt...

Dét argument køber jeg ikke.

Jeg er sådan set enig. Jeg forholder mig bare til ting man hører folk sige om cykelhjelme. Der gives de mest bizarre grunde for ikke at bruge hjelm,  men ikke desto mindre er det jo det folk gør. 

Så jeg tror ikke man skal undervurdere forfængeligheden. 

Anmeld Citér

25. januar 2017

AnoMom

modesty skriver:

Jeg mangler en valgmulighed: 

Jeg synes at det bør være lovpligtigt at børn bruger både sele og cykelhjelm. Jeg synes at voksne burde bestemme over deres eget liv og fravælge hvis det var det de havde lyst til.

Kan godt følge dig. Men hvor går grænsen så for barn? Teoretisk er det som 18 årig. Men kan en 16 årig ikk også selv tage vare for sine handlinger? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.