Er selv mor til 5 børn, de yngste er tvillinger på nu 3,5 år. Ingen af mine børn har sovet alene i eget værelse, da de var små. Det kunne jeg ikke drømme om at lade dem gøre, synes det er helt forkert, børn har brug for tryghed. Desuden vågner de alligevel mange gange om natten i starten, der vil du være dybt taknemmelig for at have barnet tæt på. Det giver tryghed og overblik for dig, du behøver ikke stå op for at se at barnet er ok. Inddrag et stykke af stuen til hygge/legehjørne, barnet vil jo alligevel være hvor i opholder jer. Her har vores tvillinger et legerum, men det bliver sjældent brugt, de leger hvor vi er, og der er legetøj både i køkkenalrum samt opholdsstue, så hyggeligt. Din mands datter er i en svær alder, og har været udsat for noget der føles meget smertefuldt. I forvejen skal hun acceptere, at hun ikke er fars eneste mere, og så samtidig skulle fratages det rum, som hun har kaldt hendes er grænseoverskridende for en pige i den alder, og hvad skal en baby eller et lille barn dog med et værelse. Din fornemmeste opgave, hvis du vil bevare et godt forhold til både far og datter, er at sørge for at datteren føler sig elsket, værdsat og velkommen. Tro mig hun kan blive en stor hjælp på sigt, hvis hun føler sig som en elsket del af familien, det er faktisk hårdt at blive mor. En storesøster der kan tage lidt over er en kæmpe gave. Det vil også være en gave for jeres fælles barn at have en søster der er der, og som barnet kan føle samhørighed med. De skulle gerne kunne have glæde af hinanden også som voksne. At være stedmor er en stor udfordring, det kan være svært at elske andres børn, men tænk på hvor fyldt med smerte pigen er over at "miste" sin far til en ny kvinde og nu et nyt barn. Hun får brug for al den kærlighed og opmærksomhed du / I kan give hende. Jo mere kærlighed du giver hende jo mere får du igen både af hende og hendes far
Prøv at gøre det lidt hyggeligt for hende, og giv udtryk for at jeres fælles barn er heldig at have en søster som hende. Måske møder du lidt modstand i starten, især hvis jeres forhold har været lidt anstrengt, men med kærlighed kommer man langt
Tillykke med din familie, pas godt på den 
Anmeld
Citér