Ældre kæreste med barn i forvejen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.569 visninger
39 svar
315 synes godt om
13. januar 2017

Frederikkemor

Hej med jer. 

Jeg er en ung kommende mor, som har en kæreste noget ældre end mig selv. Hans datter er 12 år, og er her kun hver anden uge. Vi bor i en treværelses lejlighed, hvor hun selvfølgelig har et værelse. Kan jeg tillade mig at mene dette værelse primært bør være vores kommende barns, når hun nu kun er her hver anden uge? Hvordan ville I tackle det? Er bange for reaktionen fra min kæreste, da der før har været problemer med hans datter, hvor jeg har måttet brokke mig (såsom at hun har opstillet en scene så det lignede han havde været mig utro)

kan I hjælpe mig her? På forhånd tak  

mvh. Den fortvivlede kommende mor. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2017

Frederikkemor

Frederikkemor skriver:

Hej med jer. 

Jeg er en ung kommende mor, som har en kæreste noget ældre end mig selv. Hans datter er 12 år, og er her kun hver anden uge. Vi bor i en treværelses lejlighed, hvor hun selvfølgelig har et værelse. Kan jeg tillade mig at mene dette værelse primært bør være vores kommende barns, når hun nu kun er her hver anden uge? Hvordan ville I tackle det? Er bange for reaktionen fra min kæreste, da der før har været problemer med hans datter, hvor jeg har måttet brokke mig (såsom at hun har opstillet en scene så det lignede han havde været mig utro)

Det skal lige siges at med "hver anden uge" menes der "hver anden weekend" 

ups, Sorry! 

Anmeld Citér

13. januar 2017

PernilleogLouis

Hvor havde du så tænkt dig hans datter skulle være? Og nej jeg synes faktisk ikke du kan tillade dig det. Det er hendes værelse og hun skal ikke skubbes ud fordi der kommer et til barn - hvor velkommen mon hun føler sig hvis hun pludselig får taget sit værelse fra sig??

Anmeld Citér

13. januar 2017

Frederikkemor

PernilleogLouis skriver:

Hvor havde du så tænkt dig hans datter skulle være? Og nej jeg synes faktisk ikke du kan tillade dig det. Det er hendes værelse og hun skal ikke skubbes ud fordi der kommer et til barn - hvor velkommen mon hun føler sig hvis hun pludselig får taget sit værelse fra sig??

Hun skal selvfølgelig også være der. Mener bare at jeg gerne vil have at vores barn får et værelse også :-) 

Anmeld Citér

13. januar 2017

PernilleogLouis

Frederikkemor skriver:

Hun skal selvfølgelig også være der. Mener bare at jeg gerne vil have at vores barn får et værelse også :-) 

Ja det forstår jeg godt men så kan I jo flytte i stuen når jeres fælles barn får behov får eget værelse

Anmeld Citér

13. januar 2017

Frederikkemor

PernilleogLouis skriver:

Ja det forstår jeg godt men så kan I jo flytte i stuen når jeres fælles barn får behov får eget værelse

Jeg har ingen intention om at skubbe hende ud eller gøre at hun ikke føler sig velkommen. Vi leder efter ny lejlighed, men det kan være svært i Kbh. Og jeg vil helst foretrække at mit barn lærer at sove for sig selv fra "starten" af. En løsning kunne være, at vores barn sover på det værelse til hverdag, og hun sover der de to overnatninger hver 14. Dag, tænker jeg?? 

Anmeld Citér

13. januar 2017

Cassandra

Frederikkemor skriver:

Hej med jer. 

Det ville da være synd at tage værelset fra din kærestes datter  Hvad med at flytte i noget større? 

Anmeld Citér

13. januar 2017

PernilleogLouis

Frederikkemor skriver:

Jeg har ingen intention om at skubbe hende ud eller gøre at hun ikke føler sig velkommen. Vi leder efter ny lejlighed, men det kan være svært i Kbh. Og jeg vil helst foretrække at mit barn lærer at sove for sig selv fra "starten" af. En løsning kunne være, at vores barn sover på det værelse til hverdag, og hun sover der de to overnatninger hver 14. Dag, tænker jeg?? 

Jeg er typen der ikke mener et barn skal sove for sig selv fra starten af så det har jeg meget svært ved at sætte mig ind i. Men ja jeg ville stadig syns det er at invadere pigens værelse for så skal babys seng og ting og pludselig være der??

Anmeld Citér

13. januar 2017

B&J

Jeres barn skal jo være ved jer i et godt stykke til er det ikke muligt i kan finde en ny lejlighed ? Fordi hans datter har ret til det værelse 

Anmeld Citér

13. januar 2017

Astoria

Profilbillede for Astoria
Frederikkemor skriver:

Hej med jer. 

En 13-årig har mere brug for sit eget værelse end en baby. Jeg synes absolut ikke i skal tage hendes værelse fra hende. Det er sikkert nok ændringer for sådan en størrelse i forvejen  Det er jer der har valgt at få en baby. 

i kan vælge at sove i stuen, hvis barnet skal have sit eget værelse (men virkelig en baby har ikke brug for et værelse). Eller også kan i sætte en midlertidig seng ind på den stores værelse, som i så må flytte hver gang hun kommer. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.