Ældre kæreste med barn i forvejen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2017

Carina:-)

Hvorfor skal baby lære at sove for sig selv?

Ved godt det ikke er det du spørger om men en nyfødt har altså brug for at være tæt på sin mor . 

Og selvfølgelig skal den store pige ikke ud af værelset.

Hun har brug for at føle sig velkommen . 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2017

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg er også en datter der fik frataget mit værelse til fordel for min halvsøster. Jeg følte mig til sidst slet ikke velkommen, selv på trods af diverse forsøg på at få mig til at føle det modsatte.

Jeg vil under ingen omstændigheder anbefale jer at gøre det. Så køb en sovesofa i stedet og så sov i stuen, så jeres børn har et værelse hver. 

Vores datter kom ikke på eget værelse før end hun var 1 år. Da vi købte hus. Før sov hun i egen seng men i vores soveværelse. Det fungerede fint. 

Efter min mening har I tid nok til at finde noget større. 

Anmeld Citér

13. januar 2017

Liv_86

Nej det synes jeg overhovedet ikke du på nogen som helt måde kan tillade dig eller retfærdiggøre. Det er total "ond stedmor" at tage værelset fra pigen om hun så kun kom 1 gang pr mdr.

så må I sove i stuen, pigen skal have sit eget værelse og heller ikke dele det med baby

Anmeld Citér

13. januar 2017

Rauw

Nej det kan du ikke tillade dig. En 13 årig har brug for sin egen base mere end noget andet, også hver anden weekend, måske især hver anden weekend faktisk. En baby og op til ja måske 6-7 år vil jeg mene har brug for at være tæt med mor og far. Køb en sovesofa og bo i stuen så kan baby få jeres værelse hvis det er så vigtigt. Men ikke ta teenagerens værelse. Ikke engang til at sove på. Privatliv er alfa og omga i den alder. 

Anmeld Citér

13. januar 2017

ErDetSnartNU

Frederikkemor skriver:

Jeg har ingen intention om at skubbe hende ud eller gøre at hun ikke føler sig velkommen. Vi leder efter ny lejlighed, men det kan være svært i Kbh. Og jeg vil helst foretrække at mit barn lærer at sove for sig selv fra "starten" af. En løsning kunne være, at vores barn sover på det værelse til hverdag, og hun sover der de to overnatninger hver 14. Dag, tænker jeg?? 

Ej, du må simpelthen ikke lægge dit barn til at sove alene fra starten af - forestil dig lige, hvor skræmt og alene det vil føle sig, når det altid har været vant til at kunne høre dig og dit hjerte! Årh, det gør helt ondt i mig at tænke på, at sådan en lille en skal ligge alene  desuden er Sundhedsstyrelsens anbefalinger at de først kommer på eget værelse når de er 6 måneder, blandt andet for at undgå vuggedød. Jeg håber virkelig (!) at du vil genoverveje din opfattelse af jeres sovearrangement. 

Anmeld Citér

13. januar 2017

Rauw

ErDetSnartNU skriver:

Ej, du må simpelthen ikke lægge dit barn til at sove alene fra starten af - forestil dig lige, hvor skræmt og alene det vil føle sig, når det altid har været vant til at kunne høre dig og dit hjerte! Årh, det gør helt ondt i mig at tænke på, at sådan en lille en skal ligge alene  desuden er Sundhedsstyrelsens anbefalinger at de først kommer på eget værelse når de er 6 måneder, blandt andet for at undgå vuggedød. Jeg håber virkelig (!) at du vil genoverveje din opfattelse af jeres sovearrangement. 

Mon ikke hun skifter mening når først hun ser hvor lille og hjælpeløs en baby er? Det tror jeg 

Anmeld Citér

13. januar 2017

Frederikkemor

ErDetSnartNU skriver:

Du tror vel helt seriøst ikke at jeg har tænkt mig at lægge min nyfødte alene?? Når jeg skriver fra starten af (bemærk gåseøjnene i indlægget!!) så mener jeg for Guds skyld ikke fra nyfødt. Så mener jeg når det bliver omkring 1 år. SÅ kan mit barn godt sove alene.

Anmeld Citér

13. januar 2017

ErDetSnartNU

Frederikkemor skriver:

Du tror vel helt seriøst ikke at jeg har tænkt mig at lægge min nyfødte alene?? Når jeg skriver fra starten af (bemærk gåseøjnene i indlægget!!) så mener jeg for Guds skyld ikke fra nyfødt. Så mener jeg når det bliver omkring 1 år. SÅ kan mit barn godt sove alene.

Når du skriver, at du vil vænne dit barn til at sove alene fra "starten" af OG at du søger råd til, hvordan du skal få vinklet det sådan, dit barn skal have din bonusdatters værelse, så får man (i hvert fald keg og tydeligvis også nogle andre her i tråden) et billede af, at du rent faktisk mener fra starten af. Måske skal du lære at udtrykke dig klarere?

Anmeld Citér

13. januar 2017

Carina:-)

Frederikkemor skriver:

Men hvad er så problemet?

Så er der jo et helt år til at finde en løsning der ikke involverer at tage et værelse fra et barn der i forvejen er i en sårbar situation med far der har fået sig en kæreste og ny baby. 

Anmeld Citér

13. januar 2017

Frk.S

Det synes jeg i den grad er en dårlig idé. Og jeg håber da bestemt at din kæreste stopper dig hvis du alligevel skulle foreslå ham det. 

Det kan godt være hans datter kun er der hver 2. weekend, men derfor skal hun stadig føle sig velkommen og ikke som en tilfældig gæst i fars hjem, der bare lige så stille bliver skubbet ud til fordel for den lille ny.

Jeg synes såmænd bare i skal finde noget større at bo i hurtigst muligt, og hvis i ikke når det inden baby skal sove på eget værelse så kan i jo sove i stuen indtil da. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.