Jeg husker jeg ingen medbestemmelse havde, og halvdelen af mig var også lidt ligeglad, den anden del af mig var sur over vi skulle have fisk til forret..Min mor vil så omvendt mene jeg HAVDE medbestemmelse, for hun spurgte om jeg virkelig ville konfirmeres i en anden kirke end jeg er døbt, men ja, jeg ville da konfirmeres med mine venner.
Faktisk husker jeg også, hun spurgte mig direkte om jeg VILLE konfirmeres, eller om jeg hellere ville have vi tog på ferie sydpå.
Jeg fik også valget om en blå mandag med hende, eller med klassen, og jeg tog med klassen til århus.
Jeg husker vi var til konfirmandaften i en tøjbutik, og at jeg skulle vælge noget i den butik. Og så husker jeg at jeg måtte vælge tøj til blå mandag.
Ellers har hun nok sørget for de store overordnede linjer, og det er for mg helt fuldstændig fint, man har nok at tænke på i den alder, og hvis man også skal til at tage stilling til bordkort, farve på dug, og tidspunkter, så gør man nok mere ud af det, end en 13 årig synes er interessant.
Jeg tror min mor skam fint stolede på mine dømmekrafter, jeg tror bare hun gerne ville gøre mig og gæsterne glade på sammetid.
Anmeld
Citér