Er det virkelig okay?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2017

Tulle28

Soonmom skriver:

Men hvem snakker om 7 timer med skrig og skrål? -  hvem siger de får en elendig nat? -  det jeg høre forældre er at de ikke kan få deres børn til at falde i søvn ikke at de vågner når de først sover og det tror jeg mere handler om konsekvens at forældre simplethen er blevet for bløde 

Fristes til at spørge om du selv har børn...?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2017

Kattha

Tulle28 skriver:

Men hvis man skal op kl. 06.00-06.30, som rigtig mange jo skal, hvis de skal have ældre børn i skole kl. 08.00, selv på job osv., så holder jo ikke at barnet først sover kl. 22.00. Skønt at det fungerer for jer, men det er jo langt fra alle, der kan have den rytme.

Men så forskyder man vel bare dagen? Altså, jeg mener der er ca. to timers forskel fra min hverdag (datteren vågner ca 8:30) og til den du beskriver. Min datter starter sin middagslur oftest fra 13:30-14 tiden. Så ville hun skulle lægges kl 11:30 i stedet, og gå i seng kl 20 om aftenen. 

Selvfølgelig er folk forskellige, og børn ligeså, men hvis vores hverdag var som du beskriver, ville det for os ikke ændre noget mht det antal timer hun får lov at sove.

Anmeld Citér

5. januar 2017

Soonmom

Tulle28 skriver:

Fristes til at spørge om du selv har børn...?

Det har jeg og har indtil videre ingen problemer

Anmeld Citér

5. januar 2017

Tulle28

Kattha skriver:

Men så forskyder man vel bare dagen? Altså, jeg mener der er ca. to timers forskel fra min hverdag (datteren vågner ca 8:30) og til den du beskriver. Min datter starter sin middagslur oftest fra 13:30-14 tiden. Så ville hun skulle lægges kl 11:30 i stedet, og gå i seng kl 20 om aftenen. 

Selvfølgelig er folk forskellige, og børn ligeså, men hvis vores hverdag var som du beskriver, ville det for os ikke ændre noget mht det antal timer hun får lov at sove.

Du må næsten have hende hjemme med den rytme? Altså ikke at der er noget galt med det, skønt for jer, i så fald.

Problemet er jo, når barnet falder i søvn sent og skal tidligt op. Så har man et træt og klattet barn, som jo så naturligt vil være træt i vuggestuen og dermed have brug for en længere lur. Så bliver det jo en ond cirkel. Istedet for at korte luren lidt ned, så barnet var naturlig træt kl. 19-20 og kunne få 10-11 timers søvn om natten. 

Anmeld Citér

5. januar 2017

Abracadabra

Tulle28 skriver:

Du må næsten have hende hjemme med den rytme? Altså ikke at der er noget galt med det, skønt for jer, i så fald.

Problemet er jo, når barnet falder i søvn sent og skal tidligt op. Så har man et træt og klattet barn, som jo så naturligt vil være træt i vuggestuen og dermed have brug for en længere lur. Så bliver det jo en ond cirkel. Istedet for at korte luren lidt ned, så barnet var naturlig træt kl. 19-20 og kunne få 10-11 timers søvn om natten. 

Men vuggestuebørn har jo brug for 12-14... 

Anmeld Citér

5. januar 2017

Kattha

Tulle28 skriver:

Nej, hun er i privat dagpleje, men det er også underordnet. Min pointe var jo lige præcis, at hvis vores rytme var som du beskriver, så ville hun stadig få lov at sove ud i institutionen, blive hentet, og sove om aftenen kl 20, for så at få de 10-11 timer. For vores dag er jo den samme, bare forskudt med to timer. Måske er det så mig der ikke helt forstår hvad du mener, men kan ikke se hvorfor min datter ikke ville kunne være naturlig træt to timer før om aftenen, hvis hun stod op to timer før om morgenen, og fik samme antal timer til middagslur. Jeg tror stadig det handler om aktivitetsniveauet i de vågne timer. Og det er jo heller ikke sådan at vi løber rundt som gale, for at gøre hende træt, hun sidder da også foran tv'et og alle de ting, men det fungerer stadig. Hvis ikke det gjorde, ville jeg kigge på hvordan jeg kan justere min egen dag, og rytme, frem for at tage sovetimer væk fra mit barn. Det er nok det sidste jeg ville "pille" ved for at få hverdagen til at passe ind i mine rammer.

Anmeld Citér

5. januar 2017

nilletøz

Vi snakkede med vuggestuen om man ikke kunne ændre hans sovetider i vuggestuen for vi kunne slet ikke få ham til at sove herhjemme før kl 22-23 om aften og sådan var det hver dag! 

De var ikke meget for det, og vi prøvede at ligge ham i seng kl 20 i stedet for 19 men det virkede heller ikke. 

Til sidst sagde vi til vuggestuen at han ikke skulle sove, i håb at det havde en virkning.. første dag sov han allerede kl 19:30 og sådan forsætte hele den uge.. 

ugen efter sov han igen til middag i vuggestuen og igen sov han ikke før 22-23 herhjemme. Men de vil stadig ikke ændre hans sovetider.. det var lige op til at han skulle i børnehave så vi besluttede at holde ham hjemme i de 3 uger og der sov han slet ikke til middag og igen sov han senest kl 19:30 hver aften.. 

mad han startede i børnehave spurgte de om han sov til middag hvor til vi svarede nej med mindre han er ved at falde i søvn over maden.. 

tror det kan tælles på en hånd hvor mange gange han har sovet til middag i børnehaven..

også kan det godt være at man nødig skal vække børn der sover, men her var ALT andet prøvet, og Intet virkede...

Anmeld Citér

6. januar 2017

Tulle28

Nej, hun er i privat dagpleje, men det er også underordnet. Min pointe var jo lige præcis, at hvis vores rytme var som du beskriver, så ville hun stadig få lov at sove ud i institutionen, blive hentet, og sove om aftenen kl 20, for så at få de 10-11 timer. For vores dag er jo den samme, bare forskudt med to timer. Måske er det så mig der ikke helt forstår hvad du mener, men kan ikke se hvorfor min datter ikke ville kunne være naturlig træt to timer før om aftenen, hvis hun stod op to timer før om morgenen, og fik samme antal timer til middagslur. Jeg tror stadig det handler om aktivitetsniveauet i de vågne timer. Og det er jo heller ikke sådan at vi løber rundt som gale, for at gøre hende træt, hun sidder da også foran tv'et og alle de ting, men det fungerer stadig. Hvis ikke det gjorde, ville jeg kigge på hvordan jeg kan justere min egen dag, og rytme, frem for at tage sovetimer væk fra mit barn. Det er nok det sidste jeg ville "pille" ved for at få hverdagen til at passe ind i mine rammer.

Ja vi taler lidt forbi hinanden - men er i bund og grund enige 

Jeg mente bare, at det fungerer for jer at jeres datter først sover kl. 22.00, fordi hun kan sove til kl. 09.00 dagen efter. 

Men hvis man skal op dagen efter kl. 06.-07.00, så er det altså meget sent først at sove kl. 22.00. Og så er det jo netop at barnet har brug for en lang lur i vuggestuen, for at kompensere for den manglende nattesøvn.

Anmeld Citér

10. januar 2017

Krealir

hejmeddig10 skriver:

Hej alle i skønne forældre! 

Jeg sidder i det store dilemma at før jul og nytår havde vi en klar aftale med vuggestuen om at vores datter droppede formiddags luren, og at hun maks må sove halvanden time til middag, da vi oplever at når hun får ret meget mere end halvanden time, så sover hun ikke om natten. 

Nu har hun hver eneste nat i den her uge været vågen fra omkring kl 1 - 4 nogle gange 5 og vi står altså op kl 6 for at kunne nå at gøre os klar inden jeg selv skal i skole. 

Så er mit spørgsmål til jer, kan jeg godt tillade mig at sige det til vuggestuen igen at vi altså havde en aftale, og at jeg ikke kan holde mig vågen når jeg skal i skole fra kl 8 - 15.30, jeg sidder og halv sover i løbet af ingen ting. 

Er det okey at sige det til dem? 

Go dag! 

Jeg synes sagtens, at du kan sige det. Minde dem om det. I princippet ved du jo ikke, om de bare har glemt det. Alle kan jo glemme. Vi er mennesker allesammen. 

Anmeld Citér

10. januar 2017

Lunae

hejmeddig10 skriver:

Hej alle i skønne forældre! 

Jeg sidder i det store dilemma at før jul og nytår havde vi en klar aftale med vuggestuen om at vores datter droppede formiddags luren, og at hun maks må sove halvanden time til middag, da vi oplever at når hun får ret meget mere end halvanden time, så sover hun ikke om natten. 

Nu har hun hver eneste nat i den her uge været vågen fra omkring kl 1 - 4 nogle gange 5 og vi står altså op kl 6 for at kunne nå at gøre os klar inden jeg selv skal i skole. 

Så er mit spørgsmål til jer, kan jeg godt tillade mig at sige det til vuggestuen igen at vi altså havde en aftale, og at jeg ikke kan holde mig vågen når jeg skal i skole fra kl 8 - 15.30, jeg sidder og halv sover i løbet af ingen ting. 

Er det okey at sige det til dem? 

Go dag! 

Nogle institutioner har den holdning, at man ikke vækker børn. Hvis dit barns institution har det sådan, så er der nok ikke så meget at gøre.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.