Er det virkelig okay?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.694 visninger
49 svar
150 synes godt om
5. januar 2017

hejmeddig10

Hej alle i skønne forældre! 

Jeg sidder i det store dilemma at før jul og nytår havde vi en klar aftale med vuggestuen om at vores datter droppede formiddags luren, og at hun maks må sove halvanden time til middag, da vi oplever at når hun får ret meget mere end halvanden time, så sover hun ikke om natten. 

Nu har hun hver eneste nat i den her uge været vågen fra omkring kl 1 - 4 nogle gange 5 og vi står altså op kl 6 for at kunne nå at gøre os klar inden jeg selv skal i skole. 

Så er mit spørgsmål til jer, kan jeg godt tillade mig at sige det til vuggestuen igen at vi altså havde en aftale, og at jeg ikke kan holde mig vågen når jeg skal i skole fra kl 8 - 15.30, jeg sidder og halv sover i løbet af ingen ting. 

Er det okey at sige det til dem? 

Go dag! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2017

Lucinde

Profilbillede for Lucinde

Tjo, du kan godt sige det igen. Men jeg kan egentlig godt forstå, hvis de som udgangspunkt ikke synes, det er godt at vække et sovende barn. Normalt er Det altid bedst at lade dem vågne selv, så de når igennem de søvnfaser, de skal.

Hvor gammelt er barnet? Og hvornår kommer det i seng?

Anmeld Citér

5. januar 2017

Troldemommi

Syntes det er svært når du ikke nævner barnets alder, men jeg syntes altså man skal gå efter barnets behov for søvn og ikke forælderens behov for søvn, så syntes du skal lade vuggestuen gøre deres arbejde, og gøre det der er bedst for din datter. 

Anmeld Citér

5. januar 2017

HPH

hejmeddig10 skriver:

Jeg sidder i det store dilemma at før jul og nytår havde vi en klar aftale med vuggestuen om at vores datter droppede formiddags luren, og at hun maks må sove halvanden time til middag, da vi oplever at når hun får ret meget mere end halvanden time, så sover hun ikke om natten. 

Nu har hun hver eneste nat i den her uge været vågen fra omkring kl 1 - 4 nogle gange 5 og vi står altså op kl 6 for at kunne nå at gøre os klar inden jeg selv skal i skole. 

Så er mit spørgsmål til jer, kan jeg godt tillade mig at sige det til vuggestuen igen at vi altså havde en aftale, og at jeg ikke kan holde mig vågen når jeg skal i skole fra kl 8 - 15.30, jeg sidder og halv sover i løbet af ingen ting. 

Go dag! 

Helt klart ja!

jeres hverdag skal jo også hænge sammen

Anmeld Citér

5. januar 2017

Sandratoft

hejmeddig10 skriver:

Go dag! 

Ved du at de ikke overholder jeres aftale? 

Anmeld Citér

5. januar 2017

hejmeddig10

Ja, jeg ved de ikke overholder aftalen, da jeg spurgte dem her til morgen hvor længe de lader hende sove. 

Min datter bliver 2 år til februar, og har igennem hele ferien selv vågnet efter blot en times lur til middag. 

Hun kommer i seng kl 20 som det aller seneste.

Det med at lade vuggestuen passe deres arbejde, de skal jo også lytte til forældrenes ønske. Og da det er vores datter, tænker jeg vi ved hvad der er bedst for hende, og det er at hun kun sover maks halvanden time, da hun eller vågner om natten. Den periode hvor hun ikke sov mere end halvanden time om dagen, der sov hun igennem om natten. 

Anmeld Citér

5. januar 2017

Melm

Nu ved jeg ikke hvor gammel dit barn er, men du siger vuggestue. Middagsluren har intet med nattesøvnen at gøre. Det er er der forsket i. Men hvis dit barn ikke får lov at sove det, det kan til middag, kan det godt ødelægge natten. (Pga barnet er i søvnunderskud)

Anmeld Citér

5. januar 2017

Lucinde

Profilbillede for Lucinde

Det er også anderledes for et barn at sove hjemme. Bruger meget mere energi i institution og får mange flere indtryk og hat derfor større behov for pause.

Et barn på knap 2 skal som udgangspunkt have 12-14 timers søvn om dagen. Min datter er ligeså gammel og sover 2,5 time i dagpleje og fra 19.30-6.00 om natten. 

Derfor ville jeg ikke vække hende. Jeg har faktisk aldrig vækket mit barn. Det virker mærkeligt, at det skulle påvirke hendes søvn SÅ meget om natten. Er hun nem at putte? 

Men hvis du står meget stejlt på det, så jo, så må du jo bede om det igen.

Anmeld Citér

5. januar 2017

Abracadabra

Der er ikke på den måde en sammenhæng mellem middagslur og nattesøvn. Hun indhenter det tabte om dagen, hun samler ikke energi til næste nat. Det ville være skrækkelig synd at fratage hende søvn om dagen - og det ville formentlig ikke hjælpe.

Læs lidt om børn og søvn - eventuelt på biblioteket eller på ereolen.

Anmeld Citér

5. januar 2017

Sandratoft

hejmeddig10 skriver:

Ja, jeg ved de ikke overholder aftalen, da jeg spurgte dem her til morgen hvor længe de lader hende sove. 

Min datter bliver 2 år til februar, og har igennem hele ferien selv vågnet efter blot en times lur til middag. 

Hun kommer i seng kl 20 som det aller seneste.

Det med at lade vuggestuen passe deres arbejde, de skal jo også lytte til forældrenes ønske. Og da det er vores datter, tænker jeg vi ved hvad der er bedst for hende, og det er at hun kun sover maks halvanden time, da hun eller vågner om natten. Den periode hvor hun ikke sov mere end halvanden time om dagen, der sov hun igennem om natten. 

Det er ikke uorden at de laver en aftale med jer, for derefter ikke at holde den. Og bare glem dem der siger at søvn avler søvn, de glemmer nogengange at alle børn ikke er ens. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.